Toon posts:

Clark Connect 3.2 + Dlink DWL-G510 ver: C

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer mijn Dlink DWL-G510 ver: C onder Clark Connect 3.2 draaient te krijgen. Hij moet als wireless accespoint gaan dienen. Maar nu zit ik met het volgende:

Ik heb overal gezocht, met google, op het forum van Clark Connect en op de search op GoT. Nergens vond ik duidelijkhijd. Waar ik wel achter ben is dat het om een RT61 chipset gaat. En die zou door linux ondersteunt moeten worden. Danwel door ndiswrapper.

Nu krijg ik ndiswrapper ook niet aan de praat. Dan mis ik dit stukje software weer en dan weer dat.. Weet iemand een duidelijke tutorial die gewoon werkt op Clark Connect 3.2?

Weet iemand mischien hou ik de driver geinstalleerd krijg? Is er een versie voor Linux die ik kan installeren onder Clark Connect 3.2?

Ik kom er echt niet uit. Het is echt heel iritant dat de ene tutorial weer net iets vraagt wat je niet geinstalleerd hebt. als je dat dan wil installeren moet je het volgende weer installeren. enz enz. Op een gegeven moment ben je de draad kwijt! :?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2006 01:31 ]

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Schoppen binnen zo'n korte tijd is not-done. Je loopt al vaker in NOS rond, dus je zou moeten weten dat dit geen helpdesk is :)

Om op je probleem terug te komen: Het feit dat het ene stukje software het andere nodig heeft heet "dependecies". Wanneer je handmatig dingen gaat installeren kom je inderdaad al snel in de knop om dat alles wel weer iets nodig lijkt te hebben. Dit dependecies-probleem is op te lossen door bijvoorbeeld een pakket-manager te gebruiken als "apt-get" (op dezelfde manier als in Ubuntu en eigenlijk elk Debian gebaseerde distro).

Ben je nu bezig handmatig dingen te installeren of gebruik je apt-get? Wanneer je handmatig bezig bent, raad ik je ten zeerste aan apt-get te gebruiken met de juiste repositories. Dan moet het geen probleem zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Jk_W schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 13:32:
Schoppen binnen zo'n korte tijd is not-done. Je loopt al vaker in NOS rond, dus je zou moeten weten dat dit geen helpdesk is :)

Om op je probleem terug te komen: Het feit dat het ene stukje software het andere nodig heeft heet "dependecies". Wanneer je handmatig dingen gaat installeren kom je inderdaad al snel in de knop om dat alles wel weer iets nodig lijkt te hebben. Dit dependecies-probleem is op te lossen door bijvoorbeeld een pakket-manager te gebruiken als "apt-get" (op dezelfde manier als in Ubuntu en eigenlijk elk Debian gebaseerde distro).

Ben je nu bezig handmatig dingen te installeren of gebruik je apt-get? Wanneer je handmatig bezig bent, raad ik je ten zeerste aan apt-get te gebruiken met de juiste repositories. Dan moet het geen probleem zijn.
Je hebt idd gelijk over dat kicken..

Ik ben bezig met handmatig installeren. Maar de apt-get servers ofzo van clark connect hebben die packages niet de hun server staan. Ik heb al vaker dingen zo te installeren maar dan zegt ie telkens dat hij niet bestaat.

Is het mogelijk andere package servers toe te voegen? Dus dat apt-get ook kijkt op andere servers dan alleen die van clark connect?

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Voer als root uit:
code:
1
nano /etc/apt/sources.list

Hier kan je elke server toevoegen die je zelf wilt.

Ik raad je aan even op de fora/help van clarkconnect te kijken voor goede suggesties om toe te voegen.

CC 3.2 kan gebruik maken van de Fedora Core 2 repo's. Zie vooral deze link.

[ Voor 27% gewijzigd door Jk_W op 16-09-2006 13:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jk_W schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 13:46:
Voer als root uit:
code:
1
nano /etc/apt/sources.list

Hier kan je elke server toevoegen die je zelf wilt.

Ik raad je aan even op de fora/help van clarkconnect te kijken voor goede suggesties om toe te voegen.

CC 3.2 kan gebruik maken van de Fedora Core 2 repo's. Zie vooral deze link.
Oke, maar is er dan niet een repository van Fedora zelf dan? Daar moet ik dan wel veel kans hebben dat mijn pakages er bij staan!

Verwijderd

Topicstarter
schop

Verwijderd

Topicstarter
Kan niemand mij helpen?
Pagina: 1