It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
Verwijderd
Wat dergelijke kaartjes zo goedkoop maakt is dat ze weinig zelf doen, maar meer je cpu enzo opdrachten geven. Ik weet niet in wat voor compies je ze hebt hangen, maar als er eentje een 486 is kan het zijn dat van en naar die bak het dataverkeer erg traag is omdat je cpu het gewoon niet aankan of het geheugen volloopt en er geswapt moet worden. Ik heb dat probleem hier ook namelijk.
Tweede mogelijkheid is electromagnetische straling. Moet je ff checken of je kabel niet ergens opgerold is, of een paar keer om een tafelpoot gewonden is ofzo of dat hij achter een speaker (van je stereo, pcspeakers zijn magnetisch afgeschermd) of monitor ligt. Als dat niet te vermijden is kun je ook stp kabel kopen in plaats van utp. stp heeft namelijk wel een antimagnetisch schild en zijn dus minder gevoelig voor straling van buitenaf. stp is overigens wel wat duurder.
Hoe dat met die kabellengtes zit weet ik niet.....
Tweede mogelijkheid is electromagnetische straling. Moet je ff checken of je kabel niet ergens opgerold is, of een paar keer om een tafelpoot gewonden is ofzo of dat hij achter een speaker (van je stereo, pcspeakers zijn magnetisch afgeschermd) of monitor ligt. Als dat niet te vermijden is kun je ook stp kabel kopen in plaats van utp. stp heeft namelijk wel een antimagnetisch schild en zijn dus minder gevoelig voor straling van buitenaf. stp is overigens wel wat duurder.
Hoe dat met die kabellengtes zit weet ik niet.....
met mijn 3com 905b-tx'en en een target 100mbit hubje trek ik max denk ik 9meg/sec en gem 8meg sec ofzo, tijdens een cd-image overpompen
Die snleheid lijkt me niet helemaal in orde. Ik heb hier drie PCs met allemaal verschillende netwerkkaartjes, waaronder een Intel en een Realtek8139(server, realtek draait intern, Intel voor de kabel) en de clients hebben Matroxen(LiteOn-chips).
't draait allemaal over een hub(dus geen full duplex
), maar ik haal over alle kaartjes toch meestal wel een 6,5MB/sec bij grote files over TCP/IP. De hub is trouwens van 't merk 'Cheapo'tech
.
Als ik NetBEUI er bij zou draaien zouden de transfers waarschijnlijk nog wel hoger liggen(niet echt een efficient protocol dat TCP/IP).
Laterz,
Dennet aka "Suzie Q".
't draait allemaal over een hub(dus geen full duplex
Als ik NetBEUI er bij zou draaien zouden de transfers waarschijnlijk nog wel hoger liggen(niet echt een efficient protocol dat TCP/IP).
Laterz,
Dennet aka "Suzie Q".
Verwijderd
ik heb
server :
pIII450
128mb
realtec 10/100 chello
3com 905 10/100 netwerk
hub planet 10/100
clients halen max 1,5 mb per sec
snap er niks van ?