Toon posts:

Draadloos SCART

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Yo,

Ik ben sinds kort in België gaan wonen, hier werkt het tv systeem anders. We hebben nu een decoder in plaats van een kastje met een antennekabel in de muur. Uit deze decoder komt een SCART-signaal, en dat gaat naar de tv. Helaas zit ik een verdieping lager in de kelder en moet er dus een scartkabel van de decoder helemaal naar de kelder. Helaas zag mijn moeder zo'n dikke zwarte kabel door het huis niet zitten. Nu had ik dus dit idee, maar mjn vraag is, word ik niet opgelicht? Is het wel mogelijk? Wat is een normale prijs voor dit soort (onalledaagse) apparatuur en de laatste vraag, stoort deze apparatuur niet met mijn draadloos netwerk? Dit is toch ook 2,4 Ghz?

Alvast bedankt _/-\o_

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 23:49
Marmitek is wel een van de bekendere merken die dit soort setjes verkopen. Werkt prima, maar idd ook op 2,4GHz. Gaat dus inderdaad storen met je WiFi. Krijg je steeds geknetter en strepen door je beeld heen.

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het werkt wel, al zou ik niet durven te stellen dat dat draadloze signaal probleemloos door de vloer heen gaat. Deze draadloze systemen zijn voor zover ik weet ook te koop bij Mediamarkt en andere grote electronicazaken. Je kan daar gewoon afspreken dat je zo'n systeem koopt en het terug kan brengen mocht het niet naar tevredenheid werken. M.a.w. - uitproberen! :)

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:04
als je van je moeder wel een utp-tje mag leggen is dat ook een optie, en dat bedoel ik in de manier van

scart kabel bouwen van een utp kabel, is minder dik en valt niet snel op

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:38

SeatRider

Hips don't lie

Techniek op zich werkt wel, maar als je wlan ontvanger/zender vlakbij hebt stoort het idd. Hou er ook rekening mee, dat je dezelfde decoder voor twee tv's gaat gebruiken en dat jij dus in je kelder naar hetzelfde moet willen kijken als je moeder. Kun je niet een tweede decoder beneden aansluiten?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:18
GAMMA / Karwei had die dingen laatst in de aanbieding €25 ofzo

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 00:51:
Yo,

Ik ben sinds kort in België gaan wonen, hier werkt het tv systeem anders. We hebben nu een decoder in plaats van een kastje met een antennekabel in de muur. Uit deze decoder komt een SCART-signaal, en dat gaat naar de tv. Helaas zit ik een verdieping lager in de kelder en moet er dus een scartkabel van de decoder helemaal naar de kelder. Helaas zag mijn moeder zo'n dikke zwarte kabel door het huis niet zitten. Nu had ik dus dit idee, maar mjn vraag is, word ik niet opgelicht? Is het wel mogelijk? Wat is een normale prijs voor dit soort (onalledaagse) apparatuur en de laatste vraag, stoort deze apparatuur niet met mijn draadloos netwerk? Dit is toch ook 2,4 Ghz?

Alvast bedankt _/-\o_
Normaliter is er ook in België zo'n wandcontactdoos, hoor
Heeft de vorige bewoner misschien iets uitgehaald?

• royco_100
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:53

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Gewoon even een idee hé, je hebt het over een decoder. Die hangt ergens boven, jij wilt een scartkabel naar beneden trekken (of draadloos) maar hoe wil je dan zappen? :? Is het niet een idee om heel die decoder mee naar beneden te nemen?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:38

SeatRider

Hips don't lie

royco_100 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 20:55:
Gewoon even een idee hé, je hebt het over een decoder. Die hangt ergens boven, jij wilt een scartkabel naar beneden trekken (of draadloos) maar hoe wil je dan zappen? :?
De meeste van die gigavideo dingen hebben een retourkanaal voor het IR signaal van je AB.
Is het niet een idee om heel die decoder mee naar beneden te nemen?
Ja dat vroeg ik ook al...

Nederlands is makkelijker als je denkt

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-02 22:09

IEF

Why so serious?

Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 20:44:
[...]

Normaliter is er ook in België zo'n wandcontactdoos, hoor
Heeft de vorige bewoner misschien iets uitgehaald?
Misschien zit er geen CAI aansluiting, heeft ie alleen DVB-S ?

Maar ook dan, gewoon CAI of SAT kabel verlengen lijkt me logischer.

Offtopic: Yo?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb zelf ooit ook zo'n draadloze set gekocht, maar ik gebruik 'm niet meer. Ik heb boven een divx speler en beneden een grote LCD, maar als ik een divx wil kijken gaat de speler mooi mee naar beneden, want het geluid wat doorgegeven wordt is ruk, en het beeld is ook niet je van het. Tevens kan het op je wifi storen (kanalen instelling) en gaat het ding TOTAAL over de zeik als je je magnetron aanzet, of dat je buurvrouw de magnetron aanzet, of de overbuurvrouw..........

Nee ik heb het ding aan de kant gezet.
Pagina: 1