Toon posts:

Zowel Speedtouch als Experia Wifi valt weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem:

Ik wil bestanden overzetten van mijn gewone pc naar mijn mediacenter pc. Dit wil ik doen via de router functie van de experiabox, pc 1 zit in poort 1, pc 2 zit via wifi aangesloten. Na enkele seconden data transfer tussen de pc's valt de verbinding weg. Netwerkbron is niet meer aanwezig. De internetverbinding op de mediacenter pc werkt ook niet meer. Als ik vervolgens de wifi adapter uit de usb poort haal en hem na enkele seconden weer inplug maakt hij weer verbinding en doet alles het weer, totdat ik wederom probeer de bestanden over te zetten. Het moet toch mogelijk zijn om via de experiabox van ethernet naar wifi bestanden over te zetten of ben ik nou gek?

Hetzelfde probleem had ik eerst met mijn speedtouch 716 met 121g usb adapter, die had precies hetzelfde probleem. Toen ik vervolgens een simpele usb wifi adapter van sweex gebruikte werkte alles wel gewoon. probleem is dat ik deze adapter niet meer kan gebruiken omdat de encryptie van de experiabox te ingewikkeld is voor hem.

Je zou zeggen dat het softwarematig iets is, het vreemde is dat zowel de standaard bijgeleverde software dit probleem heeft als de windows zero config.

Mijn setup: Gewone PC met netwerkkaart gekoppeld aan poort 1 van de experia box. Mediacenter PC gekoppeld via Wifi apapter van Siemens.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

PCI kaartje al geprobeerd?
USB is nou niet *de* manier om een netwerk aan te sluiten.

En WiFi is nou niet *de* manier om grote bestanden over te zetten.

[ Voor 28% gewijzigd door Romke op 16-09-2006 10:22 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-01 15:23
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 22:15:
Het probleem:

Ik wil bestanden overzetten van mijn gewone pc naar mijn mediacenter pc. Dit wil ik doen via de router functie van de experiabox, pc 1 zit in poort 1, pc 2 zit via wifi aangesloten. Na enkele seconden data transfer tussen de pc's valt de verbinding weg. Netwerkbron is niet meer aanwezig. De internetverbinding op de mediacenter pc werkt ook niet meer. Als ik vervolgens de wifi adapter uit de usb poort haal en hem na enkele seconden weer inplug maakt hij weer verbinding en doet alles het weer, totdat ik wederom probeer de bestanden over te zetten. Het moet toch mogelijk zijn om via de experiabox van ethernet naar wifi bestanden over te zetten of ben ik nou gek?

Hetzelfde probleem had ik eerst met mijn speedtouch 716 met 121g usb adapter, die had precies hetzelfde probleem. Toen ik vervolgens een simpele usb wifi adapter van sweex gebruikte werkte alles wel gewoon. probleem is dat ik deze adapter niet meer kan gebruiken omdat de encryptie van de experiabox te ingewikkeld is voor hem.

Je zou zeggen dat het softwarematig iets is, het vreemde is dat zowel de standaard bijgeleverde software dit probleem heeft als de windows zero config.

Mijn setup: Gewone PC met netwerkkaart gekoppeld aan poort 1 van de experia box. Mediacenter PC gekoppeld via Wifi apapter van Siemens.
Ik werk op de betreffende helpdesk en ik zou aanraden energie besparen uit te schakelen via apparaatbeheer -> usb controller -> usb hoofdhub -> tabblad energiebeheer -> vinkje weghalen. Herhalen bij elke USB Hoofdhub vermelding.

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik mijn hoofdcomputer om allerlei dingen te downloaden zoals tv series etc. Mijn mediacenter pc heeft geen muis etc. dus klikken en doen gaat makkelijk via de hoofdpc. Als ik dan wat shows gedownload heb wil ik ze overzetten naar de mediacenter pc. Als ik dit gedraad wil doen dan moet ik door allerlei muren heen boren en ligt er overal kabel op de vloer. Vandaar dat ik deze setup zoals hij nu is graag aan de praat wil krijgen. Ik begrijp dat er betere opties zijn, maar in theorie moet deze setup werken toch?

Een pci kaartje is helaas geen optie, ik heb een asus pundit-r barebone systeem, de tv kaart past er net in en er is geen ruimte voor nog een pci kaart, laat staan een vrij irq.

ik ga dat met die power savings opties eens proberen..bedankt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2006 23:08 ]

• Romke

Romke

Dieselhead

Een wireless ethernet bridge dan?

Die mediacenter pc zal wel in een kast staan, de experiadoos hangt in de meterkast...
Alweer 2 factoren die je wifi naar de klote helpen.

Heb je geen usb verlengkabeltje dat je dat stickje eens boven de kast kun leggen?

Oh, kabels hoeven natuurlijk niet over de vloer te liggen he ;)
Die dingen kun je mooi wegwerken.
Snelheid is nog eens hoger ook, dus wat wil je nog meer...

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Mischien een beetje hout touwtje? Maar kun je die st 716 niet als wireless router aan je experiabox hangen en de wireless van de box uitschakelen?

Verwijderd

Topicstarter
De wifi verbinding is uitstekend zodra ik ermee start, links quality is 100% en signal strength is 80%. De gigaset usb adapter staat al bovenop mijn audiomeubel. De internetverbinding is ook prima, ik kan bestanden downloaden met +/ 80% van mijn maximum en als ik bijvoorbeeld probeer servicepack 2 te downloaden van microsoft (250mb) dan doet hij dit zonder problemen. Het vreemde is dus juist dat het overzetten van die bestanden van de ene pc naar de andere niet lukt. Is het misschien mogelijk dat windows firewall hem tegenhoud, of norton antivirus (de firewall van norton heb ik trouwens uit staan).

Ik heb met de 716 hetzelfde probleem als met de experiabox, dus het moet bijna wel een instelling zijn op een van de computers.

Mediacenter:
Asus Pundit-R PIV 2,4 ghz 1024 MB DDRRAM 250GB HD. Windows Mediacenter 2005. AVG Free Antivirus, Windows firewall

Hoofdpc:
Asus p5ld2 2,8 GHZ Pentium D 1024 DDRRAM Norton Antivirus 2006.

• Romke

Romke

Dieselhead

Het is gewoon een probleem met wifi.

Ik heb hier beneden een DVD speler staan, KiSS DP-1504.
Zat een PCMCIA wifi kaartje bij.
Mooi niet?

Tot ik een film op de hdd wou zetten.
Als ik dan de doorvoersnelheid van het ftp prog lager zetten dan kon ik bijna een hele film overzetten, maar uiteindelijk heb ik toch maar een kabel getrokken.

Afhankelijk van het WiFi adaptertje hoefde ik ook met mijn laptop grote bestanden over te zetten Zelfde kaartje als in dvd speler, nu met een senao kaart werkt het perfect.

Oplossingen:

Wireless ethernet bridge kopen, pci kaartje erin stampen of een draad trekken.

USB wifi is niet voor grote bestanden op full speed.

Verwijderd

Topicstarter
eigenwijs als ik ben heb ik toch geprobeerd om de draadloos usb variant te gebruiken. Zoals ik al eerder zei had ik een sweex usb wifi adapter liggen die ik niet meer kon gebruiken ivm encryptie die niet ondersteunt werd. Nu heb ik nieuwe drivers voor deze adapter geinstalleerd en wat denk je?

Siemens USB Adapter: Hoort bij experiabox: Werkt niet!
Alcatel 121g USB Adapter: Volgens KPN ook ondersteund: Werkt niet!
Sweex USB Adapter: Wordt niet ondersteund, geen goede specs: Werkt Wel!

Snap jij het, snap ik het?

Ik kan nu gewoon onbeperkt bestanden tussen de pc's ovezetten, het gaat niet supersnel, maar zeker ook niet langzaam. Beveiliging is WPA2-PSK dus da's ook ok.

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-03 17:41
ik heb dus precies hetzelfde probleem, alles werkt perfect, maar grote bestanden overzetten ho maar. Ik denk dat ik dus ook maar aan de sweex crap moet, haha.

edit:

ik zie in de pricewatch 3 sweex usb wireless adapters staan, welke heb jij gebruikt?

[ Voor 23% gewijzigd door JTB81 op 18-09-2006 11:46 ]

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de oude variant, die verkopen ze niet meer. Hij is gebaseerd op de Zydas 1211 chipset. Het typenummer van sweex is lc100040. Misschien kun je hem op marktplaats nog vinden.

Succes
Pagina: 1