Ik heb een anderhalf jaar oude Gazelle Grenoble (da's dus een fiets
) gekregen, maar jammergenoeg is het boekje weg. Tot mijn stomme verbazing doet Gazelle niet aan downloadable pdf-onderhoudsboekjes dus kom ik hier maar met m'n vraag. (Ik heb er wel meer, zoals: hoe verstel je nou dat 'makkelijk verstelbare stuur?', maar dat komt wel.)
Op de fiets zit een Nexus 7 versnelling. Nu is mijn vraag wat je moet doen als je schakelt:
1. meetrappen
2. pedalen stilhouden
3. achteruit trappen
Iemand enig idee? Ik heb geen zin om de versnelling om zeep te helpen van deze gloednieuwe fiets (hij is slechts een paar keer gebruikt).
Wat ik me ook nog afvroeg: is die Nexus 7 eigenlijk een gewone ouderwetse 3-traps versnelling met wat extra tussenstanden of ga je in z'n 7 echt harder dan in de oude 3?
Op de fiets zit een Nexus 7 versnelling. Nu is mijn vraag wat je moet doen als je schakelt:
1. meetrappen
2. pedalen stilhouden
3. achteruit trappen
Iemand enig idee? Ik heb geen zin om de versnelling om zeep te helpen van deze gloednieuwe fiets (hij is slechts een paar keer gebruikt).
Wat ik me ook nog afvroeg: is die Nexus 7 eigenlijk een gewone ouderwetse 3-traps versnelling met wat extra tussenstanden of ga je in z'n 7 echt harder dan in de oude 3?