[Testcase] Houdringe, Bilthoven

Pagina: 1
Acties:
  • 917 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 18:07
.verwijderd.

[ Voor 122% gewijzigd door Macsylver op 22-10-2010 05:24 . Reden: Foto's waren te groot + opmaak verandering ]

The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

offtopic:
Probeer voordat je je pics post ff op die knop 'check images' te rossen ;)

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 00:18
Vooral de eersten zien er wat bruinig uit, bijna als die foto's uit de jaren 70. Normaal is het wat helderder in dat bos. Kan je die sfeer ook vastleggen?
Verder wel rustgevende platen ;)

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

1: wazige foto, ik zie een bos, maar zo speciaal is het niet, standaard snapshot
2: probeer het onderwerp er eens uit te laten springen door een nabewerking?
3 4 5 6 7: snapshots
8: iets te donker, maar dat komt gewoon door het licht. Toch mist de boom iets...
9: weer net iets te snapshot, opzich wel een leuke foto als je er wat kleurbewerking op los laat
10: jammer dat het beestje niet zo scherp is, of ligt dat aan mij? tevens "nooit" je onderwerp in het midden zetten
11: zie 10
12: tja het grassprietje... je zegt het zelf al
13: snapshot

Samenvatting, geef je foto eens iets speciaals mee, waardoor hij echt uniek is, en niemand ander 'm kan maken. Onderwerpen in het midden zetten is echt gewoon not done. Het maakt je foto's saai. Breng er eens spanning in, dit lijken wel vakantie foto's, oftewel, standaard snapshots. Leuk om je cam op uit te tesen, maar ik kan nou niet zeggen dat ik je serie graag nog eens terug zou zien. Terwijl dat bij foto's wel de bedoeling is, ze moeten iets "blijvends" zijn, iets op je netvlies branden.

Desalniettemin een hele leuke poging. Kijk eens wat showcases door van je mede tweaker, en zie wat ik bedoel :)

Succes!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

proller schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 22:12:

Onderwerpen in het midden zetten is echt gewoon not done. Het maakt je foto's saai.
Dat vind ik dus echt onzin; een onderwerp in het midden kan ook prima uitpakken. Wat schetst mijn verbazing overigens; ik bezoek jouw foto site, en wat zie ik? Menig foto met het onderwerp in het midden?

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Maar even over de foto's: op de een of andere manier mis ik focus/scherpte in de platen. de eerste zijn allemaal ook op een vrij lange sluiter genomen. Dus wellicht bewegingsonscherpte.

Uit de platen die wel een exif bevatten begrijp ik dat je de platen allemaal (?) op M hebt geschoten. Wellicht zit daar de kneep dat ik geen enkele plaat lekker scherp vindt.

Ik zou zeker in het begin eens lekker spelen met de standen A(perture) en S(peed) en P(rogram). En zeker in zo'n donker bos met de belichtingsmeting spelen; dus center, spot (hoewel dat volgens mij een 350D dat niet heeft?) en matrix. Nu heb je soms veel onderbelichte of juist overbelichte delen.

Succes met schieten :)

• Macsylver
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 18:07
.verwijderd.

[ Voor 99% gewijzigd door Macsylver op 22-10-2010 05:25 ]

The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Macsylver schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 22:26:

Maar wat is nou een foto die goed is van de door mij gemaakte foto's. ik vindt namelijk de foto's die ik maak vaak mooi, en dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij goed is. Maar wat vinden jullie nou een foto die goed is of toch daar wel in de buurt komt.
Ik vind vele foto's op de site mooi.

Voorbeeld:

De kat; scherp, mooie kleuren, leuke compositie.
Graffiti: Scherp, leuke compositie (ondanks in het midden ;)) en erg mooie kleuren. Ge-edit?
Sport, middelste foto: redelijk scherp, onderwerp is heel sprekend.

Wat me over het algemeen wel opvalt, en wat ook in de foto's hierboven terugkomt, is dat ze vaak wat mij betreft iets te licht (lees overbelicht zijn) en daardoor denk ik ook enigzins onscherp. Het is bijna (erg overdreven) alsof je even moet knipperen omdat het zo licht is soms. Dat leidt naar mijn mening af van het onderwerp.

Maar let op, ik ben zeker geen expert maar geef gewoon mijn mening (ben zelf ook beginnend fotograaf).
Pagina: 1