Ik heb laatst op een PC discount een 2e hands laptop gekocht. Een Siemens Scenic Mobile 510 (geen AGP). Er zit geen CDROM in, geen HDD (de originele was een 4,0GB schijf), geen ACCU.
Ik wou hier graag windows 2000 op installeren maar dat gaat lastig zonder HD. Via via ben ik aan een 30GB 2.5inch laptop HDD gekomen en die erin gebouwd.
Het probleem: De laptop herkend de schijf wel (de volle 30GB), maar kan er niet van lezen/opstarten.
Specs:
P2 266
64MB RAM
IBM TravelStar 30GB HD
Wat ik al heb geprobeerd:
- MaxBlast erover draaien en dan Capacity instellen op 4GB
- BIOS Updaten
- Dingen in de BIOS zoals “Cylinders, Heads” etc instellen
- Large Disk Acces Mode instellen, kan op “DOS” en op “Other” allebei al geprobeerd
- Instellen als Master, Slave, Cable Select. Als ik hem instel als Slave, word ie niet herkend in de BIOS maar zie ik wel het ledje van HD activiteit branden
- Een kleine partitie aan maken met Windows 2000 setup (1 van 2GB en de 28GB wat overblijft geen partities van maken)
Errors die ik krijg:
- Besturingssysteem ontbreekt
- Schijffout, druk op een toets om opnieuw te starten
- Of gewoon dat de HD een beetje klikt en rammelt, en het scherm leegblijft
Opmerking: DE HD IS 100% IN ORDE, OP EEN ANDERE LAPTOP WERKT HIJ 100%
Wie kan mij helpen?
Ik wou hier graag windows 2000 op installeren maar dat gaat lastig zonder HD. Via via ben ik aan een 30GB 2.5inch laptop HDD gekomen en die erin gebouwd.
Het probleem: De laptop herkend de schijf wel (de volle 30GB), maar kan er niet van lezen/opstarten.
Specs:
P2 266
64MB RAM
IBM TravelStar 30GB HD
Wat ik al heb geprobeerd:
- MaxBlast erover draaien en dan Capacity instellen op 4GB
- BIOS Updaten
- Dingen in de BIOS zoals “Cylinders, Heads” etc instellen
- Large Disk Acces Mode instellen, kan op “DOS” en op “Other” allebei al geprobeerd
- Instellen als Master, Slave, Cable Select. Als ik hem instel als Slave, word ie niet herkend in de BIOS maar zie ik wel het ledje van HD activiteit branden
- Een kleine partitie aan maken met Windows 2000 setup (1 van 2GB en de 28GB wat overblijft geen partities van maken)
Errors die ik krijg:
- Besturingssysteem ontbreekt
- Schijffout, druk op een toets om opnieuw te starten
- Of gewoon dat de HD een beetje klikt en rammelt, en het scherm leegblijft
Opmerking: DE HD IS 100% IN ORDE, OP EEN ANDERE LAPTOP WERKT HIJ 100%
Wie kan mij helpen?