Toon posts:

Beeld tijdens DOS schijfcontrole mosterdgroen

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, ik heb het hele internet afgezocht, maar kan echt nergens een soortgelijk probleem vinden.

Het zit zo: Als ik in DOS zeg maar, schijfcontrole uit wil voeren, zou je normaal een xp blauw scherm moeten krijgen. Dit krijg ik echter niet. Bij mij is het vaag genoeg mosterdkleurig groen. Hoe kan dit en hoe kan het opgelost worden? Is er überhaupt iemand die dit probleem kent?

Specs:

Ms7042 mobo
P 4 3.0 Ghz socket 478
Fx 5700 ve videokaart 256 mb
2x512 mb ram geheugen.

Voor de rest functioneert alles naar behoren, geen enkel vuiltje aan de lucht.

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-07 08:49
DOS <> Windows XP?!
Schijfcontrole in DOS?!

Schrijf eerst eens behoorlijk je vraag op, zo kunnen we je echt niet helpen. Is het voor het opstarten in windows? Of is het in cmd.exe? Welke XP versie heb je? Welke update packs?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ho ho ho,
Waar heb je het over.
Schijfcontrole onder DOS moet blauw zijn? Blauw scherm, een BSOD of gewoon een blauw scherm?
Waarmee controleer je dan? chkdsk?
Dus, wat meer info en een betere titel zou handig zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door fsfikke op 15-09-2006 21:22 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik heb even je topic een iets "duidelijkere" titel gegeven. Was even het creatiefste waar ik op kan komen. Als je nog een suggestie hebt, schiet maar via TR of DM

Zou je iets duidelijker je probleem kunnen omschrijven? Open je een cmd.exe console en voert dan chkdsk uit? Of hebben we het hier over de file-check die je tijdens boot krijgt wanneer WinXP bijvoorbeeld verkeerd is afgesloten?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Onder DOS zou je normaal helemaal niets met Windows XP moeten krijgen, aangezien WinME de laatste Windows was die op DOS gebaseerd was :o

Verder kan ik nergens je probleem lezen - iets is onder DOS groen - nou, dan heb je hooguit een cosmetisch issue met dat programma. Of functioneert iets niet? Dat maak je niet duidelijk.

Je topictitel is helaas erg toepasselijk, want je topic is ook erg vaag. Waarschijnlijk heb je eens softwareprobleem, maar hoe dan ook lees de GoT Huisregels, want dit is echt niet de manier om het op te pakken :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.