Toon posts:

Tb 1200 wordt wat heet `ben ik bang.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is een normale temp voor een Thunderbird 1200? Ik heb een spire orb met wat arctic cooler en hij loopt langzamerhand toch echt in de 50 graden!

Iemand?

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Dat valt nog wel wel mee hoor voor een 1200 ik heb ze wel hoger gezien zolang die niet boven de 60 komt is het zeker goed :)

Mijn 900@1000 loopt op 38 graden met een Superorb :)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Topicstarter
maar wat is normaal? Want met die koelpasta zegt men dat het erg helpt, maar ik zie er niets van.

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Laag in de 50 graden vind ik ook niet slecht hoor. Maar je hebt toch wel die standaard smurrie van onder de Spire Orb weg gehaald? Die is namelijk ontzettend slecht.

sigloos

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:25

GekkeR

key = key

Tja er is nie echt een normaal volgens mij :)

Die van mij is idle 29C-30C
En stressed rond de 39C

Specs hieronder

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Verwijderd

Topicstarter
Yep zo goed mogelijk die drap weggehaald en ook op de core (voorzichtig), maar als ik die waarden zo lees zit ik wel erg hoog. Volgens mij heb ik er niet zoveel spul opgesmeerd (zoals aanbevolen), maar daar kan het volgens mij niet aan liggen. Wat jullie?

Hij is unlocked, maakt het dan uit of ik 9 x 133 doe of 12x100 voor de temp? (nu 12x100)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

EEhh, dat is een normal temperatuur.

En die mensne die zeggen dat die van hun zo koel is, hebben er eerst een vette(les dure) koeler op gepleurd.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

EN NIET IEDER MOBO IS HETZELFDE!!!

Hoe kan je in g*dsnaam nou waardes vergelijken met een kt7 en een a7v....die kt7 lezen over het algemeen zo 10graden lager.....

Verwijderd

Topicstarter
Ik voel me al een stukje beter THANX GUYS!!!!! Maakte mij ongeloveloos zorgen.

Mobo is een a7v133.

Verwijderd

Die van mij word soms na een uurtje spelen wel 61 of 62 graden heel makkelijk. Maar toen ik de processor kreeg zaten er 4 van die zwarte rubberen pootjes op. Daar heb ik de Coolermaster op gedaan. Nou denk ik dat dat het is maar weet het niet zeker. Weet iemand dat hier ? Moet ik het met pasta gaan doen of is dat normaal zo heet?. Hij wordt echt al heel gauw 60+ graden. SOMEONE?????

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 12:27

Sick Nick

Drop the top!

Op maandag 29 januari 2001 23:24 schreef borgqueen het volgende:
Die van mij word soms na een uurtje spelen wel 61 of 62 graden heel makkelijk. Maar toen ik de processor kreeg zaten er 4 van die zwarte rubberen pootjes op. Daar heb ik de Coolermaster op gedaan. Nou denk ik dat dat het is maar weet het niet zeker. Weet iemand dat hier ? Moet ik het met pasta gaan doen of is dat normaal zo heet?. Hij wordt echt al heel gauw 60+ graden. SOMEONE?????
Die rubberen pootjes zijn om je core te beschermen.
En 60+ is ie bij mij op het moment idle, stressed 70+ :( .
Ga er binnenkort maar eens een ander koeler op zetten.....

Verwijderd

Mijn Tbird is Stressed }:O 54 graden en idle 33 graden dus ik ben wel tevreden :)

Verwijderd

mijne a7v133 1200 tb superorb
is idle 48 stressed 58
kan nog net dus maar niet boven de 60 uitkomen kunnen ze niet echt tegen

Verwijderd

A7V133 met tbird 1200C (niet OC'ed) met standaard Coolermaster cooler is bij mij idle 55c, stressed 63c.

Update: Thermal-tape van de coolermaster cooler vervangen door (standaard) koelpasta.
Idle nu 54c.
CPU oc'ed naar 1300. Nog steeds 54c idle (stressed wee'k nog nie).
Is TB 1200 axia core :P

1300mhz grazende koei'n = 4.64mkeys }:O

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
dit wordt interessant, kben hel benieuwd wat men allemaal voor waarden op gaat geven..

ik heb een TB 900@900 op een A7V133 met standaard Coolermastertje: idle 53 stressed 58...

MAAR mijn kast is zwaar geisoleerd met noppenschuim en kast kan op het moment zijn warmt eniet goed kwijt... met meer herrie en dus betere koeling doet ie idle 50 stressed 55...

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

GLOEIENDE, wat een klote onderwerp dit soort gebraak altijd.

Echt man alsof 50 of 60 graden veel is :)
BWHAHA

Ga je toch ff pas zorgen maken als ie vastloopt ofzow. Wat heeft het voor zin om ergens bang voor te zijn als je systeem prima loopt.

Btw, zo'n Thunderbird had ik enkele dagen geleden nog weer even op de 100 graden lopen :), no problems, je kon em wel ruiken btw.

Laat hierbij al die bangerikken ff van dit stomme gebeuren verlost zijn, ga niet in je broek schijten van 50 graden man, ik moet echt hard om je lachen

BTW, magical.. hoe kom jij erbij dat boven de 60 graden slecht is???
Jahaha, dat denk jezeker zelf. wat is er toch gebeurt met tweakend nederland... :'(

• Moon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09-2025
T-bird 1100 normale temp rond de 60C

Ze zeggen dat hij 90 graden mag worden dus we kunnen nog ff door...:)

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Mijn ThunderBird 700@800 wordt ook zo 51 tot 54 graden stressed (idle zou ik niet eens weten, draai RC5).
Zolang het onder de 60 blijft wordt ik nog niet bang :).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

De temperatuur op zich is het probleem niet. Meer de vraag of er genoeg warmte wordt afgevoerd. (Lijkt tegenstrijdig niet..)

Als de kast open staat en de temp is idle bijvoorbeeld nog steeds 60 of meer, heb je waarschijnlijk een koeler probleem. Als de hitte blijft hangen in de overgang naar het koelblok, wordt niet het koelblok warmer, maar hoofdzakelijk de CPU -> instabiliteit.

Vergelijk het maar met een auto die plankgas draait op een stel kratjes met de wielen in de lucht.

Als de kast dicht is met matige airflow (of geen) zijn temperaturen voor de CPU tot bij de 80 graden niet altijd een probleem (voor AMD dan).

Alleen als de temp. in de kast zelf naar de 45 graden en meer gaat, krijgen de video kaart en de floppy drive en vooral de harde schijven het wat benauwd.

De voeding vindt 45 graden daarentegen wel lekker ;)

//edit arrghh typos.. fautjeh bedankt..

Verwijderd

Op woensdag 21 maart 2001 01:05 schreef SaintNightmare het volgende:
A7V133 met tbird 1200C (niet OC'ed) met standaard Coolermaster cooler is bij mij idle 55c, stressed 63c.

Update: Thermal-tape van de coolermaster cooler vervangen door (standaard) koelpasta.
Idle nu 54c.
CPU oc'ed naar 1300. Nog steeds 54c idle (stressed wee'k nog nie).
Is TB 1200 axia core :P

1300mhz grazende koei'n = 4.64mkeys }:O
Hey Clanleader..

Volgens mij ben je van plan om ons te verrassen tijdens het Praetorian Guard Gaming Event III... Tijd voor een nieuwe processor en mamaplank ;)

Verwijderd

Even over koelpasta...

Ik heb dus sinds 2 week water/peltier koeling. OK goed. Ik had er de eerste paar dagen geen koelpasta tussen ( van die goedkope prut ). Zonder pasta kreeg ik hem bijna niet onder de -5 C. Toen heb ik het spul weer uit mekaar gehaalt en er wat el-cheapo prut tussen gesmeerd. En hij wordt nu idle in Windows -23 C. Hiermee wil ik dus eigenlijk aangeven dat koelpasta toch wel degelijk helpt.

Greetz

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

The good old days:

AMD K6 PR233 met 3,2 zatte voltjes erop....standaard dus.

Berewarm en beresnel...heerlijk. Ik maak me geen zorgen over mijn vers gekochte en nog te installeren TB 1,2 Ghz 266fsb. Zolang ie niet vastloopt mag ie van mij verwarminkje spelen.
Pagina: 1