I Need lots of information about Acer aspire e360

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:34
Hallo,

Ik heb sinds ongeveer 3 maanden een Acer aspire e360 (die met x700 videokaart en amd x2 4200+)
Hij heeft niet zo'n geweldige koeling (hij is zelfs al een keer voor reparatie weg geweest) en daar heb ik wat problemen mee bij middelmatige games (denk aan fear enzo) word hij best warm de koeler draait als de tering (3600 rpm, cpu) en dit is volgens acer "normaal". ik vind het eigelijk een beetje veel herrie dus ik wil er een zalman koeler opzetten! maar ik het graag wat informatie over de pc zoals:
welk moederbord er nou precies in zit
hoe ik een originele bios er op krijg (want dit is een bewerkte award bios)
en welke koelers er op passen

Alvast bedankt,

Blizzard2005

Btw. keep modding
;)

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

Swaptor

Java Apprentice

Meestal (en ik spreek uit ervaring dmv een HP) zijn de mobo's die er in zitten licht anders dan degene die als retail te krijgen zijn, deze OEM-bordjes hebben dus ook BIOSsen die niet upgradebaar zijn met een andere dan de door de fabrikant verstrekte BIOS.

Koelers zijn daarentegen wel standaard, specifieke info over je mobo is waarschijnlijk niet goed te geven aangezien het (als vermeld) geen retail-bordje is.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-02 13:32
Uuuh www.google.nl :?
Modbreak:Deze reply heeft niet veel zin hé :z

[ Voor 70% gewijzigd door Thandor op 29-01-2007 18:30 ]

.

• Bliz
sorry maar google is niet echt hulpzaam acer aspire e360 is niet zo bekend ;). maaru ik heb ff everest laten scannen en zegt dit:
Moederbordnaam Foxconn 6100K8MA/6100M2MA/6150K8MA/6150K8MD Series
Award BIOS Type Phoenix - Award WorkstationBIOS v6.00PG
Award BIOS Boodschap This BIOS is exclusively for Acer only <R02-A1>

als je meer info wilt moet je het ff zeggen maar ik heb de indruk dat dit gewoon een standaard moederbord is (het is teminste niet van acer)

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

Swaptor

Java Apprentice

En dus zou je, zeker omdat je nu weet wat voor mobo je hebt, kunnen googlen op dat type, toch?
Alle vragen zijn nu beantwoord, succes!

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Verwijderd

Als je een CPU koeler zoekt lijkt mij het wel handig dat je dan in
Everest kijkt welke CPU er in je Acer aspire e360 zit.
Je hebt een AMD X2 4200+ die is er als 939 en AM2 of je koopt een
koeler die je zowel op een 939 als AM2 kan instaleren zit je altijd goed.

• Bliz
Ik heb een socket 939 dus ik ga kijken voor een koeler die er in past (mobo is miniatx)
thnx btw.. oja en hoe zit het met de bios?

Verwijderd

Mits enige moeite had je makkelijk op de Acer-site een link naar dit bios kunnen vinden. Veel succes ermee

• Bliz
Jah dit is de originele marja ik heb nu toch besloten om acer ff te bellen voor nog een reparatie want overhitting hoort niet bij een pc :(. moeten zij maar een goede koeler er op zetten ;)

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
sorry foutje

[ Voor 97% gewijzigd door pisart op 16-09-2006 13:59 ]

Verwijderd

een pc word altijd warm onder load, in dit geval door het spel FEAR. Dat acer hier op reageerd dat het normaal is dat is normaal, onder gewoon gebruik zal hij wel trager draaien en minder herrie maken. Ik denk persoonlijk dat acer je geen nieuwe koeler gaat plaatsen want zover ik hier kan uitmaken heb je geen last bsods of andere problemen d.m.v. oververhitting of heb ik over iets gelezen? Zolang je geen ander argument hebt da geluids overlast van de koeler denk ik niet dat acer je een neiuwe koeler zal bezorgen)

sorry als ik iets verkeerd intrepeteer of verkeerd heb getypt: ik ben ziek vandaag :X

• Bliz
ff bios geupdate met hulp van acer supportlijn (ik snapte er niks meer van terwijl ik toch vaak biosjes op pc's zet) en hij koelt nu slimmer hij draait op idle net als van tevoren, maar als hij warmer word gaat hij net iets harder draaien dan normaal dit zorgt ervoor dat hij niet meer zo warm word (anders was hij te laat) maar evengoed komt er een mooie zalman koeler op ;) en bios is ook te updaten volgens de acer man maar je was wel garantie kwijt :P

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Neem gewoon een Zalman CNPS9500LED (dus specifiek de LED), die past op alle gangbare sockets.

Verwijderd

het moederbord is een Nforce 410 volgens mij!! ik heb namelijk ook een acer E360

• Bliz
jup ddat is hem.. (denk ik) ff wat info over bios: (is soms wel handig)
Bios ruimte: 4 mb
best werkende bios: die van foxconn of een awardbios (en natuurlijk die van acer)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:35

Thandor

SilverStreak

Op GoT verwachten we toch nét iets meer eigen inzet. Aan de hand van de topicstart krijg ik niet bepaald het idee dat je zelf getracht hebt om het moederbord te identificeren. Dit topic gaat dus ook op slot.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.