Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kijkshop wilt geld voor kapot toestel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n zwagertje heeft in maart een vodafone samsung prepaid toestel gekocht bij de kijkshop. Nooit echt een top telefoontje geweest, maar goed hij deed het.

De telefoon heeft aardig wat meegemaakt (zaterdagavondjes end.) maar zag er verder nog goed uit. Enige schade was op het beeldscherm 3 kleine deukjes/krassen. (verder niet vervelend).
Nu had hjij hem in zn broekzak, en opeens deed hij het niet meer.. Echt een brandende geur kwam er van af. maar was verder niets meer aan te zien. Kapot dus, en weggebracht na kijkshop. Die hebben hem opgestuurd 4 wkn geleden.

Nu werd hij vandaag gebelt, dat hij kapot is en word niet gemaakt omdat hij waterschade heeft gehad.. Nooit int water gevallen ofzo maar goed. Hij moet nu 60€ betalen voor het nakijken en opsturen!! Maar kan dat eigenlijk wel??? Hij wist immers niet dat het zijn fout was dat de telfoon kapot is. (en ik betwijfel het ook sterk dat het zijn fout was.)

Heeft iemand meer ervaringen hiermee?? Of wat kunnen we het beste doen.? We zijn namelijk niet van plan om die 60€ te betalen!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Had je uberhaubt wel garantie, en werd de telefoon opgestuurd onder het mom van de garantie?

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-10 21:47

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Water schade valt zo i zo niet onder de garantie.
In de voorwaarde staat als het goed is dat als het water schade betreft, de klant alle kosten moet betalen

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-11 13:04
Natuurlijk, maar de tendens is bij sommige fabrikanten om het altijd maar op waterschade te gooien, ongeacht of het een juiste diagnose is. Ik zeg niet dat dat hier zo is, maar je kunt toch zelf wel nagaan of dat ding wel eens een biertje over zich heen heeft gehad of wat water?

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 20:25:
De telefoon heeft aardig wat meegemaakt (zaterdagavondjes end.)
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 20:25:
omdat hij waterschade heeft gehad..
Ik geloof best dat fabrikanten het op waterschade gooien, zelfs al is dat niet altijd het geval. Maar als dat ding op een natte bar ligt, kan ik me voorstellen dat er wat vocht inzit. Ook een branderige geur lijkt me kortsluiting, zou toch goed kunnen dat dit door vocht komt...

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Mr-Beamer schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 20:30:
Water schade valt zo i zo niet onder de garantie.
In de voorwaarde staat als het goed is dat als het water schade betreft, de klant alle kosten moet betalen
Dat is vaak zo idd. Toen ik deze topic titel las dacht ik gelijk aan waterschade argument (en ik had dus ook nog gelijk).

Dat hoor je te vaak omdat zoiets niet weerlegt kan worden door de consument en altijd een uitsluitsel is voor garantie.

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 15-09-2006 21:04 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 19:25

Swaptor

Java Apprentice

Tegenwoordig kan de winkel van de betreffende reparateur een foto aanvragen van de aangetroffen waterschade als extra bewijs voor de aanwezigheid daarvan. Wat ik van het reparatieproces weet is dat er, indien schade is geconstateerd die buiten de garantie valt er de keuze wordt gegeven aan de klant: terugsturen met kosten of afstand doen van je toestel, wat geen kosten met zich meebrengt.
Bij de Kijkshop is deze keuze dus kennelijk niet aan TS gegeven, wat ik persoonlijk vreemd vind, tenzij dit om wat voor redenen dan ook te maken heeft met hun reparatieproces. (Al rechtvaardigt dit hun actie niet.)

Tip aan TS: probeer er achter te komen of er daadwerkelijk waterschade is geconstateerd (foto als bewijs), en indien dit het geval is: afstand doen van het toestel.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:37
Ach ja, dit is me ook ooit overkomen met een Nokia die ik bij Dixons had gekocht.

Nokia 3510i destijds, toestel kostte me nieuw 180 euro en ik had nog een aanvullende garantie voor 2 jaar extra (3 jaar totaal garantie dus) erbij genomen. Die garantie kostte ook nog eens ongeveer 40 euro extra.

Telefoon kapot, opgestuurd, ik kreeg niets te horen van Dixons en op een gegeven moment zelf maar langs gegaan, daar werd me doodleuk verteld dat er waterschade was en dat ik moest betalen om het niet gerepareerde toestel terug te krijgen.

Er wordt gewoon misbruik gemaakt van die uitzondering in de garantiebepaling.

Nu heb ik een Sony Ericsson K750i met verzekering bij het abonnement, mocht daar wat mee gebeuren dan is het of Sony Ericsson die betaald of de verzekeringsmaatschappij.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt jongens, ik ga morgen ff mee na de winkel voor een foto! Groeten

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 19:25

Swaptor

Java Apprentice

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 21:12:
bedankt jongens, ik ga morgen ff mee na de winkel voor een foto! Groeten
Let wel dat dit (nog) niet gebeurt bij alle reparateurs! De reparateur waar ik wel eens mee in aanraking ben gekomen (Dynafix) doet dit wel, zij het onder (hevig) protest en met wat vertraging.
Mijn persoonlijke ervaring met de Kijkshop is dat de mensen die achter de balie staan van toeten noch blazen weten en het reparatietraject niet zelf afwikkelen. Maar bij deze: succes.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Verwijderd

Het is idd zo dat wanneer de fabrikant kan bewijzen dat je product door waterschade en of user abuse defect is gegaan geen garantie meer hoeft te geven. Dus wanneer de kijkshop dit niet kan bewijsen valt de telefoon gewoon onder garantie.

Sucses er mee
Pagina: 1