Toon posts:

Audio player met meer output opties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben opzoek naar een audio player waar ik meer outputs mee kan open zetten.
Ben al opzoek geweest in Winamp maar daar zit het volgens mij niet in ?
Wie weet een goeie player liefst Free ( Zonder Spy-Ware )

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 20:22:
Hallo,

Ik ben opzoek naar een audio player waar ik meer outputs mee kan open zetten.
Ben al opzoek geweest in Winamp maar daar zit het volgens mij niet in ?
Wie weet een goeie player liefst Free ( Zonder Spy-Ware )
Wat bedoel je precies met outputs?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 20:49:
[...]

Wat bedoel je precies met outputs?
Daar bedoel ik mee dat je meerdere output kanalen kun open zetten.

Ik heb namelijk een ESI U46DJ Sound Card en daar zitten 6 Outputs op.
1 + 2 Staan standaard aan, voor 3 + 4 & 5 + 6 heb je een Stukje software nodig
om deze ook in te schakelen, nu zit dat ook in een Audio player, maar ja welke ?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 20:58 ]

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-07 10:09

Swaptor

Java Apprentice

Wanneer je meerdere geluidskaarten hebt (virtuele of 'echte') kun je ook geluid over meerdere kanalen gooien.
Hier werk ik zelf met mijn eigen kaartje (onboard) en een externe geluidkaart (USB) waarbij ik met twee verschillende instanties van winamp (verre van ideaal dus) 2 x geluid kan luisteren. (Schooldisco, don't ask :))

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Verwijderd

Topicstarter
Swaptor schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 20:53:
Wanneer je meerdere geluidskaarten hebt (virtuele of 'echte') kun je ook geluid over meerdere kanalen gooien.
Hier werk ik zelf met mijn eigen kaartje (onboard) en een externe geluidkaart (USB) waarbij ik met twee verschillende instanties van winamp (verre van ideaal dus) 2 x geluid kan luisteren. (Schooldisco, don't ask :))
1 + 2 Staan standaard aan, voor 3 + 4 & 5 + 6 moet je softwarematig open zetten.
Heb me PC Speakers op output 1 + 2 mijn Receiver zit op 3 + 4
Ik wil dus 3 + 4 ook open zetten, en als dat met Winamp kan mag jij me vertellen hoe ik dit moet doen ?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 21:01 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Wellicht zijn er WinAmp 5.1 plugins die dat kunnen? Ik roep maar wat, want ik weet niet of die 6 outputs ook als 5.1 (via 1 kaart) gezien kunnen worden :)

Al eens de WinAmp plugin site doorzocht met wat termen? speakers, multiple cards, weet ik et :)

[ Voor 24% gewijzigd door roelio op 15-09-2006 21:05 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
limoentje schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 21:05:
Wellicht zijn er WinAmp 5.1 plugins die dat kunnen? Ik roep maar wat, want ik weet niet of die 6 outputs ook als 5.1 (via 1 kaart) gezien kunnen worden :)

Al eens de WinAmp plugin site doorzocht met wat termen? speakers, multiple cards, weet ik et :)
Yeps idd heb een plugin voor winamp gevonden: Wave 5point1 Output alpha
Nu werkt het thankss :P

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-07 10:09

Swaptor

Java Apprentice

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 20:59:
[...]
1 + 2 Staan standaard aan, voor 3 + 4 & 5 + 6 moet je softwarematig open zetten.
Heb me PC Speakers op output 1 + 2 mijn Receiver zit op 3 + 4
Ik wil dus 3 + 4 ook open zetten, en als dat met Winamp kan mag jij me vertellen hoe ik dit moet doen ?
Aangezien je het hebt over 'softwarematig openzetten' vrees ik dat je dus software nodig hebt die dit voor je kan doen, en dan doel ik op software van de fabrikant van de kaart.
Ik heb het gedaan door simpelweg twee instanties van Winamp te openen, en in de tweede een andere geluidskaart selecteren ( Options ->Preferences ->Plugins ->DirectSound ->Configure en dan de gewenste geluidskaart uit de dropdown selecteren).
Handmatig dus, geen instelling of progsel.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit van jouw geluidskaart heb gehoord dus ik kan er niet veel zinnigs over zeggen behalve het bovenstaande.

Edit: * Swaptor moet sneller tikken. Mooi dat het nu is opgelost.

[ Voor 3% gewijzigd door Swaptor op 15-09-2006 21:36 ]

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Verwijderd

Topicstarter
Swaptor schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 21:34:
[...]

Aangezien je het hebt over 'softwarematig openzetten' vrees ik dat je dus software nodig hebt die dit voor je kan doen, en dan doel ik op software van de fabrikant van de kaart.
Ik heb het gedaan door simpelweg twee instanties van Winamp te openen, en in de tweede een andere geluidskaart selecteren ( Options ->Preferences ->Plugins ->DirectSound ->Configure en dan de gewenste geluidskaart uit de dropdown selecteren).
Handmatig dus, geen instelling of progsel.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit van jouw geluidskaart heb gehoord dus ik kan er niet veel zinnigs over zeggen behalve het bovenstaande.

Edit: * Swaptor moet sneller tikken. Mooi dat het nu is opgelost.
Dit is mijn Geluidskaart een echte professionele: Klik hier voor ESI u46-dj
Pagina: 1