(WinXP)WinXP install cd wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Ola,

Ik heb een probleem met mijn nieuwe systeem. Deze heb ik besteld en laten assembleren. Vervolgens wil ik WinXP Pro installeren maar de installatie cd wordt niet herkend. Na verschillende drives/kabels/cd's te hebben geprobeerd geeft hij nog steeds geen kik. Heb het daarnaast met 1 geheugenreepje geprobeerd en deze ook gewisseld.

1st boot device is de dvd-rw speler uiteraard.
In de Bios wordt alles herkend en zijn alle instellingen normaal.

Mijn config:
mobo: Asrock ConroeXfire eSata2 (laatste bios)
cpu: C2D 6600
geheugen: kingston 2 * 1GB
dvd-rw speler: nec 4170

De exacte melding is: Reboot and select proper boot device or insert bootmedia selected boot device and press a key.

De Search gaf helaas ook geen helpende hits...

Iemand die dit probleem hekend en weet hoe het opgelost moet worden?

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Verwijderd

Heb je het al geprobeerd met een andere Windows bootable cd?

edit:
Heb het namelijk ook gehad, ff een andere cd er in gedaan en toen werkte het wel.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 20:21 ]

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 20:19:
Heb je het al geprobeerd met een andere Windows bootable cd?

edit:
Heb het namelijk ook gehad, ff een andere cd er in gedaan en toen werkte het wel.
Iso'tje van....2 stuks zelfs, in totaal 3 dus en alle 3 nix...

[ Voor 5% gewijzigd door vacuumcleaner op 15-09-2006 20:24 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Verwijderd

Heb ook een .iso Windows XP PRO Sp2 cd liggen, maar het lijkt wel of tie van een .iso bestand niet wil booten.
Daarna met een cd geboot, dat geen .iso bestand is, en dat ging wel...;)

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 20:25:
Heb ook een .iso Windows XP PRO Sp2 cd liggen, maar het lijkt wel of tie van een .iso bestand niet wil booten.
Daarna met een cd geboot, dat geen .iso bestand is, en dat ging wel...;)
:P

Verwijderd

Als de computer niet van CD initialiseert, begin en controleer uw BIOS montages opnieuw om ervoor te zorgen dat de aandrijving van CD-ROM vóór de harde schijf in de laarsorde vermeld is. Voor hulp met dit, merk de documentatie aan uw computers fabrikant.
Bron: http://www.allbootdisks.com/Languages/nl/iso.html

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Briljant al die vertalingen daar ;) FAT systeem = VET ? :D

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• vacuumcleaner
Nog een andere install cd gepakt en die doet het wel! Joepie!
Echter, vandaag zit het niet mee en mr murphy komt om de hoek zetten.

Cd wordt gezien als install cd, begint vrolijk drivers te kopieeren, echter, als ik win xp wil installeren zegt de computer dat hij mijn harddisk niet kan vinden..... Ik moet erbij zeggen dat de install cd van mijn hp laptop is, is het daardoor mogelijk dat hij mijn HD niet vindt?

In de bios staat hij keurig weergegeven en bij de posting staat hij als primary master.

In de bios staat echter ook: Configure Sata as AHCI/RAID/IDE. Deze staat op AHCI
Ik draai de laatste bios dus helaas.

edit/
AHCI op IDE gezet en mijn HDD wordt gezien, ben benieuwd.

[ Voor 35% gewijzigd door vacuumcleaner op 15-09-2006 23:52 ]

• vacuumcleaner
IDE did the trick. Maar Mr Murphy was nog lang niet weg. Na het installeren van diverse software en kopieren van oude data maar ff een benchmarkje aangezet. Tijdens deze benchmark begon mijn HD erg vaag te tikken. Vervolgens bench afgesloten en PC opnieuw opgestart. Freezed hij tijdens het posten...
HD kapoet :(

Vanochtend langs winkel, Schijf omgewisseld zonder al te veel problemen. Sata2 bootdiskette gemaakt, tijdens windows install F6 gedrukt en speciale AHCI drivers geladen. Nu bezig met windows instal..

* vacuumcleaner keeps his fingers crossed

Pagina: 1