nieuws: Senaatcommissie keurt 'Big Brother bills' goed
iemand heeft, naar mijn mening op verkeerde of absurde gronden (flaimbait, troll, overbodig etc), 's middags ALLE 'critische', anti-Big Brother reactie, naar beneden gemod.

(Ik neem aan dat het dezelfde persoon is geweest, het gebeurde van het ene op het andere moment.) Ik plaats een reactie op het nieuwsbericht, waarbij ik in de aanhef mijn verwondering hierover uitspreek... (het is toch markant dat zoiets juist bij DIT bericht gebeurt!

)
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1766608
'volgens mij mod op deze site de VS of een geestverwant van Donner/Remkes/Bush/.../... mee'
... en dan wordt mijn reactie plots weggemod, ofschoon inhoudelijk (informatiestromen controleren, vrijheid van informatieverspreiding tegengaan, scheiding der machten (zie ook de post hieronder)) zeker niet zomaar als overbodig /off-topic te bestempelen! Ik ben het ook wel eens niet met de INHOUD of politieke strekking van bepaalde reacties eens, maar daarom ga ik iemand nog niet WEGmodden! Naar beneden modden doe je wanneer de reactie kwalitatief ondermaats en toch 'overgewaardeerd' is, nietwaar? Ik maak daar zelf zeer terughouden gebruik van (het aantal flaimbaits of troll dat ik uitgedeeld heb is op 1 hand te tellen). Laten we alsjeblieft ruimte houden voor verschillende opvattingen, het is nu eenmaal een forum, en als een lezer het er inhoudelijk niet mee eens is staat het hem toch vrij een onderbouwde reactie te schrijven?
Wanneer ik vervolgens in de edit opmerk dat het wegmodden van andermans mening, gelet op het nieuwsbericht (BigBrother), toch wel erg ironisch is

, dan wordt de reactie naar het -1 niveau gemod (met als vermelding 'troll'), waar hij zeker niet thuishoort! Schrijf ik een andere reactie in het zelfde nieuwsitem om een net ontdekt foutje te corrigeren (uiteraard met link naar het eerder bericht) in mijn eerste reactie
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1766990
(en waarbij ik vraag of iemand zich geroepen heeft gevoelen om als BigBrother op te treden

), wordt ook DEZE reactie, kennelijk door dezelfde censors, naar -1 gemodereerd als 'flaimbait' (!) en 'off-topic'.
In de modderarena kunnen tweakers nu eenmaal voor- of afkeuren via modpunten etaleren - vaak scoren reacties waar veel mensen het mee eens zijn relatief hoog, ook al is het inhoudelijk niet erg sterk. Kwalijk

is het echter als reacties duidelijk ten onrechte onder het +1 niveau gemod worden OPDAT andere tweakers het bericht standaard niet meer zullen zien.

Dan is er immers sprake van een soort censuur, hetgeen niet strookt met het doel van het forum, en al evenmin met de belangen van de groep lezers die zich gewoon wil informeren.
edit:
NB ik heb zojuist de motivatie voor de toepasselijkheid (in een BigBrother item) van het noemen van een Duitse propaganda minister en een Russische paranoïde dictator verwijderd omdat ik dit niet als discussie-item bedoeld had maar meer als vraag voor de administrator! Wees gerust, er is hier dus geen censuur werkzaam geweest!
[
Voor 26% gewijzigd door
quadsimodo op 16-09-2006 04:49
]