Toon posts:

Problemen bij het opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik een vriend zijn login, omdat ik niet kan registreren met gmail noch hotmail :/

Anyway, het probleem zit zo:

2dagen geleden starte ik m'n pc op en hij schakelde zichzelf uit, of startte vanzelf opnieuw op.
Als hij dan toch opstartte, dan gaf NOD32 een error dat er iets mis was met m'n boot... Dus mbv Windows XP cd-rom heb ik de nodige files herstelt.

De pc startte zichzelf nog steeds opnieuw op, of sloot zichzelf af. Toen hoorde ik van een vriend, dezelfde die mij deze login verschaft) dat mijn cpu wss oververhit geraakt.
Dus heb ik de fan uitgekuist en nieuwe 'thermo paste' opgedaan (het grijze spul tussen cooler en cpu)

Nu steek ik alles mooi terug en dan start ik op. Nu krijg ik geen beeld meer en denk ik dat windows niet opgestart geraakt...

======================================================================
Mobo: MS-7091 (denk ik, niet echt zeker naar welke letters/cijfers ik moest kijken op het mobo)
RAM: 1024MB (dual channel)
CPU: Pentium4 - 3.2GHZ (socket:775)
GFX: ATI Radeon X740XL
======================================================================

Ik heb echt geen idee meer wat ik zou moeten doen of wat het probleem zou kunnen zijn: Iemand een idee?

Alvast bedankt,

Yannick (niet mijn login, maar kan dus niet registreren)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee wat er met zijn pc aan de hand kan zijn? ...
mobo defect of wat?

(staat inderdaad een beetje vreemd, 2x turboO, maar dit is dus de account houder ;P)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 20:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand dus?

Exra info: Alle fans werken (voeding/cpu/gfx)

Gwn binnensteken bij de fabricant dan maar?

(zelfde persoon als post1, niet de echte gebruiker van deze account)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2006 15:04 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 15:04:
niemand dus?

Exra info: Alle fans werken (voeding/cpu/gfx)

Gwn binnensteken bij de fabricant dan maar?

(zelfde persoon als post1, niet de echte gebruiker van deze account)
account sharing is verboden, en je topic kicken binnen 24 uur ook. Lees de faq eens door man :/

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
NOD32 geeft niks aan over je koelpasta. Onmogelijk.
Wat meer waarschijnlijk is, is dat je een bootsector virus hebt.
Maar veel info om die zeker te weten heb je niet.

Geen beeld krijgen heeft niks met een virus te maken( of het heeft je hardware op geblazen maar dat gebeurt niet zo vaak:P)

M.a.w je hebt waarschijnlijk iets aangeraakt/losgemaakt/verneukt tijdens het prutsen met koelpasta.
Heb je bijvoorbeeld je stroom snoer uit je pc gehaald voordat je erin ging? Heb je je handen ontladen, heb je ook de powerknop nog even ingedrukt nadat het snoer eruit was (om alle stroom weg te laten lopen)
Mijn advies: zoek iemand die je goed begeleid als je je pc open schroeft.

Verwijderd

Maxxi schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 15:14:
NOD32 geeft niks aan over je koelpasta. Onmogelijk.
Wat meer waarschijnlijk is, is dat je een bootsector virus hebt.
Maar veel info om die zeker te weten heb je niet.

Geen beeld krijgen heeft niks met een virus te maken( of het heeft je hardware op geblazen maar dat gebeurt niet zo vaak:P)

M.a.w je hebt waarschijnlijk iets aangeraakt/losgemaakt/verneukt tijdens het prutsen met koelpasta.
Heb je bijvoorbeeld je stroom snoer uit je pc gehaald voordat je erin ging? Heb je je handen ontladen, heb je ook de powerknop nog even ingedrukt nadat het snoer eruit was (om alle stroom weg te laten lopen)
Mijn advies: zoek iemand die je goed begeleid als je je pc open schroeft.
Ach, moet je de koelpasta niet op de pinnetjes smeren! }:O :+

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 15:18:
[...]

Ach, moet je de koelpasta niet op de pinnetjes smeren! }:O :+
Ik heb wel eens iemand gehoort die overtuigt was (via een neef!:P) dat zijn pc even warm moest lopen, dat hij daarom soms meteen moest reboten nadat hij opgestart was! 8)7 }:O

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025

Verwijderd

Topicstarter
@ trancehill: sorry, maar ik kon niet registreren met @gmail.com noch @hotmail.com - Kwam een boodschap op: deze 'mailadressen' zijn geblokkeerd (niet zeker of mailadressen er stong :))

@ maxxi: NOD32 gaf idd niets over koelpasta :p
NOD32 gaf een error in mijn boot sector. Deze heb ik kunnen oplossen door de Windows XP cd-rom in te steken en de files te herstellen

Enigste dat ik heb aangeraakt is de voeding (losvijzen) en de koeler/fan - ben er 100% zeker van dat ik niets anders heb aangeraakt omdat ik heel voorzichtig ben met dat soort dingen.

Stroomsnoer heb ik niet aangeraakt, gwn de powerknop aan de achterkant afgeklikt (van I --> 0)
(en tevens de stekkerdoos afgezet waar de kabel inzat - dus er was GEEN spanning :p)

Heb wel niet op de powerknop nog eens geduwd...

@ ramon: tuurlijk niet op de pinnetjes :p - gwn op het vlakje van de CPU en koeler op aanraden van een maat van mij die HEEL bekwaam is.

Zal hem dan maar eens binnensteken bij de fabricant :)

Toch bedankt :)

<edit> @ stickie: zal eens kijken, thx :) </edit>

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2006 15:52 ]

Verwijderd

Maxxi schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 15:20:
[...]

Ik heb wel eens iemand gehoort die overtuigt was (via een neef!:P) dat zijn pc even warm moest lopen, dat hij daarom soms meteen moest reboten nadat hij opgestart was! 8)7 }:O
}:O }:O 8)7 8)7
Modbreak:Deze reactie voegt niet veel toe hé :z

[ Voor 8% gewijzigd door Thandor op 17-09-2006 15:20 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:35

Thandor

SilverStreak

CSL policy
Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor. Heb je specifieke vragen over een moederbord, dan moet je in Processors, Mobo's & Geheugen zijn, voor disken in Opslagmedia & I/O Controllers en voor TFT’s in Videoplanken & Beeldkanonnen.
Dit topic hoort hier dus niet thuis.

Pak de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en de GoT Search er eens bij en ga troubleshooten. Haal alle overbodige hardware uit de PC. Zo kaal mogelijk dus.

Mocht je er uiteindelijk alsnog niet uitkomen, open dan niet 3 topics maar open één topic in het juiste subforum. Vermeld dan uiteraard wat je zoal gedaan hebt om het probleem op te lossen en vergeet niet om relevante specificaties te vermelden :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.