Toon posts:

Too many recipients (hotmail)

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn dominee probeert steeds zijn mailinglist te mailen (geen spam).
Hij werkt gewoon in outlook express en mailed BCC
Alleen nu kan hij niet meer naar hotmail sturen... (wel naar de rest)

Hij krijgt een error melding:

Final-Recipient: RFC822; naam@hotmail.com
Action: failed
Status: 5.5.0
X-Supplementary-Info: <hpsmtp-eml07.kpnxchange.com #5.5.0 smtp;552 Too many recipients>

Is dit hotmail specifiek? Of zou de kpn server het te veel vinden en de langste "queu" naar 1 domeinnaam eruit gooien ofzo?

Ik heb geen idee. Vind het raar. Lijkt me niet dat hotmail zoiets zou doen. Zo lang is zijn mailing list ook weer niet. (geloof een stuk of 25 hotmailtjes).

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Zo te zien schiet de KPN mailserver hem af, zal een anti-spam maatregel zijn.
Vraag eens aan KPN wat het maximum aantal geadresseerden is, en probeer in batches te sturen.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:51
Of proberen om de ontvangers in het BCC veld neer te zetten, dan kunnen de andere ontvangers de e-mail adressen van de anderen niet zien en de server waarschijnlijk ook niet.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
ThinkPadd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 21:33:
Of proberen om de ontvangers in het BCC veld neer te zetten, dan kunnen de andere ontvangers de e-mail adressen van de anderen niet zien en de server waarschijnlijk ook niet.
Ja en eens erver heeft die adressen niet nodig om überhaupt die mail naar die mensen te sturen :? dit is echt onzin hoor (nofi). Overigens geeft TS al aan het bcc veld te gebruiken.

Het zou trouwens bets kunnen dat het wél lukt als je alle ontvangers gewoon in het "to" veld zet. Het bcc-vels wordt vaak misbruikt door spammers, waardooer heel wat spamfileters over overmatig veel bcc-adressen struikelen.

Ik zou eens gaan bellen met de kpn helpdesk ;)
waarschijnlijk wordt de conclusie; opdelen in batches zoals al eerder aangegeven hierboven :)

Verwijderd

Topicstarter
Het rare is alleen dat hij ALLEEN problemen heeft met hotmail adressen. Of zal dat toeval zijn?
Daarom dacht ik dus dat het probleem bij hotmail lag en niet bij KPN.

Dus de vraag is of ik nu een probleem heb met kpn of hotmail?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 22:14:
Het rare is alleen dat hij ALLEEN problemen heeft met hotmail adressen. Of zal dat toeval zijn?
Daarom dacht ik dus dat het probleem bij hotmail lag en niet bij KPN.

Dus de vraag is of ik nu een probleem heb met kpn of hotmail?
lijkt me dat jouw aanspreekpunt sowieso kpn is :)

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Als hij z'n mailinglist probeert te mailen...laat hem eens 't mailtje opslaan als bestand en dat als attachment sturen, kan jij de .EML weer openen in je outlook express en heb je de lijst :D

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Of hij zoekt of schaft een programmaatje aan, die netjes voor elke persoon een mailtje aanmaakt, met zijn adres in het to: veld..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > IH

Tijd voor een nieuwe sig..

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
om hoeveel mails gaat het in totaal dan?

PSN: djmurcielago

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Wellicht zou een optie kunnen zijn als je een verzendgroep aanmaakt.

Maar eerder denk ik zelf ook dat het probleem bij de KPN-server ligt en die een maximum aantal ontvangers heeft ingesteld (alhoewel 25 nu ook niet echt schokkend is.....) Probeer anders eens een kleinere batch te versturen en kijk wat er dan gebeurt. Of alleen een batch met een paar Hotmail-adressen?

Een andere emailclient is wellicht ook een goede oplossing; wat gebeurt er wanneer je Outlook gebruikt? Of een ander willekeurig emailprogramma?
Zelf heb ik erg goede ervaringen met Pegasus Email en het versturen van emails met veel ontvangers (+/-200 tot 250 emailadressen).

[ Voor 4% gewijzigd door Leut op 16-09-2006 08:39 ]

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Pagina: 1