Toon posts:

LINUX, DEDICATED SERVER

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb sinds vandaag een LINUX, DEDICATED SERVER binnen gekregen en wil er iets opzetten maar hoe werkt dat in godsnaam. dacht dat het simpel zou zijn maar viel wel mee. ik wil er bestanden op zetten die andere kunnen binnen halen.
Kan iemand mij hier mee helpen of is er een soort handleiding liefst nederlands.

Alvast bedankt

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Geen hoofdletters gebruiken zou al leuk zijn.

Mja gewoon een distro opzetten (distrowatch.com), verder kan je kijken hier op got in het "grote welke linux distro topic".

Meer info over wat je hebt gedaan zou ook leuk zijn. Verder over welke server het gaat (specs) is ook nuttige info.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Dan moet je toch eerst iets meer vertellen. :) Wat voor server? Wat voor OS? Is er überhaupt al iets geïnstalleerd? Wat wil je er precies mee gaan doen? Zo is het een beetje raden, en dat werkt niet echt. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-02 16:07

4VAlien

Intarweb!

MANUALS, UNICODE COMPLIANT

Wat is je probleem? Als je mazzel hebt en het is koopavond dan kan je nog snel even een boek halen over Linux. En als je de gebruikers/wachtwoorden niet kent, dan kom je er zowiezo niet in. Zowel dan aanzetten en inloggen met gewone gebruikersnaam, dan 'startx' proberen. Werkt dat niet dan ben je zeker nog wel een week bezig.

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:45

Asteroid9

General Failure

Zijn er nou eigenlijk mensen die een policy ook daadwerkelijk lezen?
Ik word er soms een beetje moe van...

Dit is absoluut geen PSN topic, je kan het eens bij 'Non-Windows Operating Systems' gaan proberen, maar ik zou je aanraden om eerst zelfs een op onderzoek te gaan en je kennis te verdiepen, lijkt me een veel gezonder uitgangspunt!

Damn, ik lijk wel een modje vandaag... :P

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 10:04

Eijkb

Zo.

Je hebt een dedicated server binnen gekregen? Gewoon thuis? Waarom? Als Hosting bedrijf leveren we ook dedicated servers, maar die hangen dan in ons datacenter en die beheren wij voor de klant. De klant geeft dus aan hoe of wat en wij regelen dat. Daarom heet het dedicated server: Eén server die voor één klant beheerd wordt. Wellicht bedoel je colocated of een root server?!

Daarnaast, waarom neem je zo'n server als je geen idee hebt wat het is?

.

Verwijderd

Topicstarter
AtleX schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 19:23:
Dan moet je toch eerst iets meer vertellen. :) Wat voor server? Wat voor OS? Is er überhaupt al iets geïnstalleerd? Wat wil je er precies mee gaan doen? Zo is het een beetje raden, en dat werkt niet echt. :)
nou het besturingssysteem is. Besturingssysteem : Debian
Ik wil er bv films op zetten zoals op torrentsites alleen niet meer via mijn pc maar met upload server maar wil me er heel graag in verdiepen maar snal er nog niet veel van. want hoe log ik bv in op mijn server. ze zeggen via putty maar dan krijg je allemaal commands.

Verwijderd

Topicstarter
Eijkb schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 19:29:
Je hebt een dedicated server binnen gekregen? Gewoon thuis? Waarom? Als Hosting bedrijf leveren we ook dedicated servers, maar die hangen dan in ons datacenter en die beheren wij voor de klant. De klant geeft dus aan hoe of wat en wij regelen dat. Daarom heet het dedicated server: Eén server die voor één klant beheerd wordt. Wellicht bedoel je colocated of een root server?!

Daarnaast, waarom neem je zo'n server als je geen idee hebt wat het is?
ja dat bedoel ik ook. maar ik wil er films op zetten voor torrentsites. maar wil me er in verdiepen.

• TYNOz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 19:31:
[...]

nou het besturingssysteem is. Besturingssysteem : Debian
Ik wil er bv films op zetten zoals op torrentsites alleen niet meer via mijn pc maar met upload server maar wil me er heel graag in verdiepen maar snal er nog niet veel van. want hoe log ik bv in op mijn server. ze zeggen via putty maar dan krijg je allemaal commands.
:|

hahahahahh geweldig !! >:)

Verwijderd

Topicstarter
niet dus:S

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Goedzo. Het beste wat je kan doen is kijken wat je ermee wilt, en lezen maar. Je wilt er een fileserver van maken? Google openen en invullen maar, en zoeken. Het meeste is wel in het Nederlands te vinden maar niet alles.
Het heeft weinig nut om op deze manier te proberen aan informatie te komen want:
- het duurt vreselijk lang voor jouw vragen allemaal zijn beantwoord
- je leert er niets van als mensen moeten gaan voorkauwen wat ook al lang en breed elders is uiteengezet (en dat vind je met Google of wat voor zoekmachine dan ook). :)
Debian heeft support forums, vast ook in het Nederlands. Ga daar eens kijken of er howto's zijn en/of een introductie van Debian als OS. Beetje zelfredzaamheid mag ook wel. ;)

Saved by the buoyancy of citrus

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Serieus... wat jij wil en wat jij kan zijn aan het niveau van je posts te zien 2 totaal verschillende dingen!
Neem dat advies ter harte, stap naar de winkel, en koop een beginners-Linux-boek. Of meteen wat zinniger, een boek als "Linux in a nutshell". Want als je iets als PuTTY eng vindt met commando's, kan je je huidige plannen beter even vergeten...

(Ubuntu o.i.d. als desktop installeren is een heel ander verhaal, dat lukt je vast wel, maar wat jij vraagt zijn hele andere dingen).

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik denk niet dat we je hiermee van dienst kunnen zijn zonder dat je ons verteld wat je precies van plan bent met deze machine,stel dat je bijvoorbeeld op zoek bent naar filesharing software, dan kom je met [google=linux file share windows] al snel uit op Samba en zo zijn ze legio voorbeelden te vinden :)

Verder snap ik niet zo goed wat je bedoelt met dat je een linux dedicated server hebt gekocht, dus dat zou je ook nog even kunnen verduidelijken. Als laatste punt wil ik je er even op wijzen dat een linux server niet perse Professioneel moet zijn, en dat je dus beter een nieuw topic in Non-Windows Operating Systems kunt openen nadat je de zaken die ik hierboven heb aangegeven even voor jezelf op een rijtje hebt gezet.
Succes :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.