Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ground

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een simpel vraagje, de molex van de PSU bestaat uit: 12v, ground, ground en 5v. Nu zit ik een fanbus te maken met aan/uit/aan tuimelschakelaartjes (12v/uit/5v) en ben ik het volgende "probleem" tegen gekomen:

In principe zou ik de zwarte draden van de fans aan een van de twee ground lines van de molex aansluiten (door ze eerst aan elkaar vast te maken), kan ik ze ook aan beide ground lines aansluiten? Dus 6 zwarte draden van de tot twee vastmaken, die ik vervolgens in de beide ground lines van de molex aansluit.

Verwijderd

Op zich is ground ground... enige reden dat je alles aan elkaar zou aansluiten is om groundloops te voorkomen of wanneer je bv met analoge en digitale signalen werkt, dan koppel je ze niet rechtstreeks aan elkaar.

Of ik begrijp je vraag compleet verkeerd

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ja dat kan:)
De zwarte draden zitten ook aan elkaar :)

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Volgens mij zitten die intern allemaal aan alkaar, je zou eens kunnen nameten of de 2 kabels intern in de voeding door verbonden zijn.

• guus.assmann
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-04-2021
Ze zitten allemaal aan elkaar, op de print van de voeding.
Om te voorkomen dat er problemen ontstaan bij grote stromen, zitten er meerdere zwarte draden.
Als je nu via een rode draad 5 Ampére vraagt en via de oranje 3A afneemt, heeft elk ook een eigen retour.
Als er maar een zwarte retour draad zou zijn, moest die 8A doen in dit voorbeeld.
En bij nog grotere stromen kan dit fout gaan.

Bij een totale stroom van minder dan ongeveer 5A zal het niets uitmaken wat je doet.

Guus Assmann

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Een fan die 5A trekt in je kast? Damn, daar kan je je hele kamer mee stofzuigen :+

U vraagt, wij antwoorden.

Pagina: 1