USB Printer op 5 wifi poort Router

Pagina: 1
Acties:
  • 3.447 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bob Marley
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-12-2021
Geachte mensen,

Ik heb een Printer van het merk HP Officejet 5505 series.
Ik heb vandaag een Wireless maxg Router gekocht van het merk USRobotics Model 5461.

Aan de router heb ik 3 pc´s aangesloten via de Ethernet kabel en 1 laptop Wireless. Op alle 4 heb ik Internet. Normaal.

Nu wil ik een USB Printer aansluiten. De router heeft de mogelijkheid om een usb device aan te sluiten, zoals mijn printer.

Als ik nu de printer met de usb kabel aansluit op de router en via de internetadres naar de instellingen van me Router ga, herkent hij dat er een Printer is aangesloten en zegt dat het READY is.
Device
Name: U.S. Robotics Wireless MAXg Router (USR5461)
Firmware: 3.93.35.0.6 (Jan 5 2006)
Boot loader: CFE 3.91.37.0.1
Printer status: Ready
Printer location: http://192.168.2.1:1631/printers/My_Print

Als ik nu naar Start ga en dan Printer en Fax Apparaten en dan Voeg Nieuwe Printer, dan geef ik aan dat ik Netwerkprinter wil hebben en dan verbinding maken met printer op internet of thuisnetwerk en dan geeft ik de hierboven genoemde Printer Location op dan NEXT, dan krijg ik zo een lijst met alle merken en models. maar daartussen zit mijn merk wel maar geen Model. Als ik gewoon de 5000 series model selecteert en OK klikt dan installeert hij wel de printer driver, maar printen lukt niet.
Ik heb ook de CD in de rom gedaan en daarop zitten bladderen en zoeken naar autorun.inf, maar hij vindt nix.

Iemand help.

Ik heb XP Prof met SP2.

http://www.usr.com/suppor...r_installation/index.html

hier een link die verwijst naar hoe de installatie moet verlopen.Step Two: Print Server Configuration

Groet 8)7

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Eerst de printer aan je computer koppelen, daarna installeren. Na installatie de printer aan de router hangen en daarna netwerk installatie doen en die als default instellen...

Staat dus ook gewoon in je handleiding :? :
Step One: Local Printer Installation

Note: If your printer and printer software is already installed on your computer, skip to Step Two: Print Server Configuration.

Before configuring your printer on the print server, it is important to install it on your computer using the drivers provided by the printer manufacturer.

1. Plug your USB printer into one of the USB ports on your computer.
2. Install the printer by following the installation instructions included with your printer.
3. Print a test page to ensure that the printer is working properly.

[ Voor 64% gewijzigd door djexplo op 15-09-2006 19:06 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Bob Marley
djexplo schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 19:04:
Eerst de printer aan je computer koppelen, daarna installeren. Na installatie de printer aan de router hangen en daarna netwerk installatie doen en die als default instellen...

Staat dus ook gewoon in je handleiding :? :

[...]
Ja ik begrijp dat ook, heb ik ook gedaan.

De Printer was altijd op me pc geinstalleerd. Ik heb ook een paar testpaginas afgedrukt en het lukt allemaal goed.

Ik heb hem nu aan de router gezet en dan begint het probleem. Kan mijn model niet vinden.

Wat moet ik nu doen?

En ik wil op me laptop ook kunnen printen met die printer.

dus daar ga ik via step 2 toch??

Maar toch tevergeefs..

Help :'(

• Bob Marley
Bob Marley schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 19:16:
[...]

Ja ik begrijp dat ook, heb ik ook gedaan.

De Printer was altijd op me pc geinstalleerd. Ik heb ook een paar testpaginas afgedrukt en het lukt allemaal goed.

Ik heb hem nu aan de router gezet en dan begint het probleem. Kan mijn model niet vinden.

Wat moet ik nu doen?

En ik wil op me laptop ook kunnen printen met die printer.

dus daar ga ik via step 2 toch??

Maar toch tevergeefs..

Help :'(
Het is mij gelukt om 1 pc aan de USB Printer, die met de Router verbonden is, aan te sluiten. Ik heb gewoonweg de Printer eerst rechtstreeks aangesloten aan PC1 en dan de software van HP geinstalleerd. Hierna heb ik de printer aan de Router aangesloten en dan http://www.usr.com/suppor...r_installation/index.html Step Two: Print Server Configuration uitgevoerd. Hierna heb ik de printer benaderd, en voila het is gelukt.

Maar nu zit ik met het andere probleem. Zoals eerder gezegd, Heb ik aan deze Router dus 3PC's met Ethernet Kabel aangesloten en 1 Notebook Wireless.

Hierop wil ik diezelfde USB Printer ook installeren.

BEn ik nu dan verplicht om de USB printer eerst rechtstreeks op de andere 2 Desktop PC en Notebook aan te sluiten en dan de HP Officejet 5500 series Software installeren en dan pas Step Two: Print Server Configuration uit te voeren? 8)7

Dit hoeft in principe toch niet? Bij de andere 2 Desktop PC's en Wireless Laptop moet ik gewoon toch een nieuwe netwerkprinter toevoegen die zich op het internet of thuisnetwerk bevindt en dan met de link die de Router geeft Printer location: http://192.168.2.1:1631/printers/My_Print de Printer te kunnen installeren! ? |:(

Ik heb het geprobeerd maar het lukt niet. Ik kom altijd van Step Two: Print Server Configuration, tot nr. 11: Select the manufacturer and model of your printer. Click OK en dan zit ik vast. ZOals eerder gezegd,. mijn Model HP Officejet 5505 series komt niet voor. Ik heb de CD in de rom gedaan en dan zitten bladeren, maar tevergeefs nix gevonden. Welke moet ik dan selecteren om verder te komen? :?

ps. (is het noodzakkelijk voordat je de printer wilt vinden, de softwaren te installeren?) _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Bob Marley op 16-09-2006 09:25 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Als je nou de printer CD eens op een van die andere PC's draait. Die installeert ongetwijfeld de driver, waarna je 'm gewoon als netwerkprinter kunt installeren. Of download de driver los vanaf de HP site en installeer 'm op iedere PC als netwerkprinter.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem, en mij is inderdaad ook ooit eens duidelijk gemaakt dat all-in-one apparaten gewoon niet geïnstalleerd konden worden. Nu heb ik nog eens een keer een uur lang lopen klooien om het toch voor elkaar te krijgen, en ik vind mezelf toch nog redelijk een leek op computergebied. Maar...

Het is toch gelukt!!

Ik had nl. mijn hp psc 1210 (all-in-one) al lange tijd gewoon op mijn laptop geïnstalleerd staan, maar ik werd gek van dat heen en weer gesjouw met laptop naar printer. Het probleem bij het installeren doet zich voor op het moment dat je een printer uit de lijst moet selecteren. Daar staat mijn printer nl. niet tussen. En als je dan via de cd-rom wilt installeren krijg je de foutmelding: "Windows kan geen stuurprogramma's voor dit apparaat vinden". Ik heb ieder mapje uitgeplozen, maar niets werkte.

Wat heb ik toen gedaan? gewoon een andere printer uit die rij geïnstalleerd (de hp psc 950), en vervolgens bij met rechtermuisknop op de printer geklikt, en dan bij 'eigenschappen' naar 'geavanceerd'. daar kun je namelijk een stuurprogramma voor je printer selecteren uit een rijtje geïnstalleerde printers op je pc. En daar stond mijn hp psc 1210 mooi wel tussen. Die heb ik geselecteerd, en nu werkt 'ie als een trein!

Kan iemand mij vertellen of dit vrij bijzonder is? Heb ik nu iets aparts gedaan, of is dit gewoon nog iets voor 'amateurs' om het zo maar even te zeggen. Ik ben namelijk toch wel benieuwd...

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:08
Je omzeilt de ingebouwde controles in die wizzards. In principe niet veel mis mee als je weet wat je doet. Drivers worden in principe niet geinstalleerd als ze niet compitabel lijken te zijn met beschikbare hardware en nog wat meer checks zitten er in.

Verwijderd

Oké dan. bedankt voor je antwoord! Betekent in ieder geval toch dat ik een beetje weet wat ik doe...

Verwijderd

Nieuwe printer aanmaken en dan...
Niet netwerk printer kiezen, maar lokaal kiezen (Niet auto detect.)
Vervolgens een nieuwe IP printerpoort poort (standard TCP/IP) aanmaken met het IP adres dat de router aangeeft. (Waarschinlijk ip-adres waarmee je connect naar web-ineterface van de router.)
en vervolgens gewoon alle stappen volgen.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:18
Waarschijnlijk was het probleem al opgelost. ;)

(en ik vraag me dan toch af: waarom ga je op zoek naar zo'n topic?)

[ Voor 43% gewijzigd door dreamscape op 23-02-2009 12:11 ]

Punctuality is the politeness of kings

Pagina: 1