C$ share alleen via guest account?

Pagina: 1
Acties:

• Cryothic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik zit hier met een vaag probleempje.

Ik heb hier een paar pc's staan.
Ik kon die altijd benaderen via //pcnaam/c$ bijvoorbeeld.
Ik kreeg dan een mooi inlog window, kon daar m'n admin login intypen, et voila.

Maar sinds een tijdje lukt me dat niet meer.
Het username invulveld is disabled, en daar staat 'guest'.
Ik kan dus niet meer als admin inloggen.
Specifiek gesharede mappen kom ik echter wel in.

Heeft iemand enig idee waarom ik geen username meer kan opgeven?

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 16:20

LegacyCode

De crack van de division

Eenvoudig delen staat aan op die pc die je wil bereiken, even afzetten in verkenner.
Extra --> Mapopties --> Weergave --> Eenvoudig delen van bestanden gebruiken (aanbevolen)

[ Voor 54% gewijzigd door LegacyCode op 15-09-2006 18:49 ]

legacycode.net

Verwijderd

Nu we het toch over drive$ hebben, wat is dat toch voor een ding.. ik begrijp dat we het hier over verbindingen hebben die via netbios lopen..

Maar goed, C$ werkt ook als sharing helemaal niet aan staat - als ik me niet vergis, iemand die hier iets meer over kan vertellen?

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 18:53:
Nu we het toch over drive$ hebben, wat is dat toch voor een ding.. ik begrijp dat we het hier over verbindingen hebben die via netbios lopen..

Maar goed, C$ werkt ook als sharing helemaal niet aan staat - als ik me niet vergis, iemand die hier iets meer over kan vertellen?
Dit zijn shares die je normaal niet ziet wanneer je naar de shares kijkt van een machine. Het zijn shares bedoeld voor het beheer van een machine disk/printer shares.

Check google voor uitgebreide faqs erover :>

[ Voor 4% gewijzigd door _MaLa_ op 15-09-2006 19:09 ]

• ParagonEnschede
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-12-2023

ParagonEnschede

Alles als een beer

Het zijn toch niets anders dan 'hidden shares'? Die alleen aan staan (in win2k, winXP weet ik eigenlijk niet) als je file sharing aan hebt staan. Je kan ze gewoon weghalen.

De Groningse beer

• Cryothic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09-2024
Jeej, dank je wel
Ik mag weer inloggen.

Enige "rare" wat ik nu nog heb, is dat ie m'n admin account alleen pakt als ik lokaal ook als admin ingelogd ben.
Als ik als m'n normale user ingelogd ben, pakt ie dezelfde gegevens niet :)

Verwijderd

Some folks append a "$" (dollar sign) onto the end of share names to "hide" them. But this merely prevents Windows from DISPLAYING them! Those shares remain completely visible to anyone who knows how to look for them on the Internet! See the "COMPLETELY HIDE your Share names!" topic below for all the details.
bron:http://www.grc.com/su-fixit.htm
The default hidden network shares include the following: C$, D$, E$, and so on—One share gets created for the root of each available hard drive volume on the system.
bron: http://www.quepublishing..../article.asp?p=30421&rl=1

Je schijven staan standaard dus gedeeld, en kunnen gebuikt worden met een account wat privileges heeft ('Administrator'..) ik weet niet of netbios shares nog steeds zo makkelijk te kraken zijn als voorheen.. vrolijk word je er niet van..

@_MaLa_: Ja, dat verhaal was me wel al duidelijk..
Pagina: 1