Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

CCFL merken en compatibiliteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok het lijkt een zoekvraag maar er is toch maar zeer weinig over te vinden, ik vroeg me dus af of ik bijvoorbeeld ac-ryan ccfls kan combineren met een sunbeam sound activated module (ik ga dus wel de eigen inverter gebruiken).
Wat betreft de specificaties op de websites zou het volgens mij moeten kunnen maar ik vroeg me af of er hier misschien mensen waren die het al zo hadden of die het al een keer geprobeerd hadden.

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-11 13:01
Moet wel kunnen aangezien die sunbeam de 12 volt schakelt. Dus treden er geen comatibiliteidsproblemen op met inverter en ccfl.

[ Voor 37% gewijzigd door peeter123 op 15-09-2006 19:07 ]

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

ik weet voor 100% zeker dat dit kan, omdat ik dit zelf ook eens geprobeerd heb. Is geen enkel probleem, en je kunt er alle ccfl's op aan sluiten.

Dus Dont Worry als je dit doet.

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:50
Niet helemaal waar volgens mij, ik ben eens met de multimeter aan de slag gegaan, en de output van de diverse inverters blijkt niet allemaal hetzelfde te zijn. Voorzichtigheid geboden dus.

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

Maar als hij daar de originele inverter voor gebruikt, heeft hij daar geen last van ;)

Klik mee voor GoT!........

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Carpento schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:02:
Niet helemaal waar volgens mij, ik ben eens met de multimeter aan de slag gegaan, en de output van de diverse inverters blijkt niet allemaal hetzelfde te zijn. Voorzichtigheid geboden dus.
Volgens mij ken je dit ding niet, want dat geluids kastje, geeft gewoon 12V uit. Hetzelfde als elke inverter nodig heeft om te kunnen opereren.

Dit ding vervangt niet de inverters, het voorziet de inverters alleen van stroom. En zodra je dit ding op de "muziek" stand zet, dan schommelen de voltage waardes zodat de ccfl's beginnen te knipperen.

Duidelijk :P ?!

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:50
Jep, ik liep weer eens irrelevante zaken op te rakelen ;(

Verwijderd

Topicstarter
dank iedereen voor de toelichting, dat inverters niet werken zover was ik al en dat lijkt me ook gewoon ronduit gevaarlijk :) maar goed om te lezen dat dit al eerder is gedaan...

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een toevoeging aan het topic, ik heb binnen gehad:
AC-Ryan twin CCFL + inverter
dit heb ik aangesloten op een sunbeam sound activated module en het werkt perfect dus voor iedereen die dit nog zoekt proefondervindelijk ondervonden bij deze ;)

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-11 17:33
Je kan een CCFL van het ene merk best aan de inverter van een ander merk hangen, tenzij er idiote verschillen zijn. Een inverter zet een spanning van meestal 12V (voor de computer is dat het makkelijkst, er zijn ook 6V inverters voor bijvoorbeeld motoren die 6V genereren) om in een van een paar duizend Volt bij een zeer lage stroom, waar de CCFL op kan werken. Een paar Volt verschil maakt dan niks uit en is verwaarloosbaar. :)

Sluit nooit een CCFL op een hoge spanning aan zonder inverter!

[ Voor 7% gewijzigd door Ricvdp op 27-09-2006 15:19 ]

Pagina: 1