Toon posts:

[XP] Meerdere BSODs op mijn computer*

Pagina: 1
Acties:
  • 610 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallow,

Ik heb tegenwoordig allerlei foutemeldingen (win32k.sys, ati2dvag, accysens.sys, ntfs.sys, PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA,...) waar ik nu een zoektocht naar aan het doen ben voor die allemaal op te lossen,
. Nu kwam ik een programma, RegistrySmart, dat zag er mij wel handig uit, maar nu, ik heb 313 fouten, maar om ze op te lossen moet je betalen. Ik denk dat er voor alles wel een gratis alternatief is ;) , maar welk is het gratis alternatief dat doet wat RegistrySmart doet? Of, weet iemand waar die fouten allemaal mee te maken hebben?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 00:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Weet je zeker dat het neit gewoon aan je hardware ligt? Die foutmeldingen die je geeft geven mij eerder het idee dat je geheugen niet helemaal goed is.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Geheugen dus...en hoe kan ik dit controleren? Heb niet echt een paar reserve-latjes liggen...

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-02 16:59

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 18:32:
Geheugen dus...en hoe kan ik dit controleren? Heb niet echt een paar reserve-latjes liggen...
http://gathering.tweakers...30&select_forum=#hitstart

Laat memtest een nachtje draaien :)

Is de pc overgeclocked? => ja, terug naar stock speeds.

alternativ

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al eens gedaan, maar na een nacht was dat nog bezig, is dit normaal? Of moet ik het langer laten runnen?

Nope, niet overgeclocked. AMD Sempron 2800+, nog steeds op 1.6GHz.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 18:42 ]

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-02 16:59

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 18:40:
Heb ik al eens gedaan, maar na een nacht was dat nog bezig, is dit normaal? Of moet ik het langer laten runnen?

Nope, niet overgeclocked. AMD Sempron 2800+, nog steeds op 1.6GHz.
Het gaat er om of het programma aangeeft in de meest rechtse kolom of er fouten zijn opgetreden bij het controleren van de latjes.

Als je alle gegevens even overklad en hier neerpaste dan kunnen we almeer beginnen. (data betreffende passes en errors ;))

alternativ

Verwijderd

Topicstarter
Maar is dat programma dan ooit klaar, of niet? En toen ik Memtest eens een nachtje heb laten doen, waren er geen fouten. Ik zal vanavond nog eens doen..

En ik heb de kloksnelheid eens opnieuw bekeken (met CPU-Z) en deze is 1607MHz.
Is die 7 meer dan erg? De bus-snelheid loopt op ongeveer 200MHz, is ook niet erg zeker?

Weet echt niet veel van overclocken :?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 18:54 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Die BSOD's komen eigenlijk bijna zeker niet van je registry - ze geven veel eerder een hardware probleem aan dan iets anders :)

JE topic staat hier echter helemaal fout - het heeft niks met servers te maken, ik ga je topic dan ook verplaatsen naar Windows Clients en pas je topic titel even aan, over je topic titel stel ik wel voor dat je voortaan wat meer moeite doet want 'registrysmart' als topic titel zegt natuurlijk helemaal niets waar je topic over gaat :)

Verder - staat er toevallig nog wat meer informatie in die BSODs? Krijg je die BSODs altjd op een vast moment? :)

Verwijderd

Topicstarter
Altijd om verschillende momenten, kan lang duren, kan na 5 minuten plat liggen. :'(

Ik heb Memtest86 nog eens laten lopen, en nu zijn er 2 errors:
Afbeeldingslocatie: http://thomasyola.be/BSOD.jpg

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Nou, zelfs 1 error is teveel: iig je geheugen klopt niet. Zelfs die 2 bitjes kunnen je pc instabiel maken als Windows die aanspreekt voor programmacode of een ander kritiek proces. Test eens met ander geheugen als dat kan..

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 20:27
Geheugenfouten zijn soms ook verhelpbaar door het geheugen van iets meer voltage te voorzien (is soms een optie voor in je bios). Ik heb er in ieder geval een keer mazzel mee gehad bij een vriend van me, scheelde weer nieuw geheugen kopen :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
0siris schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 11:02:
Geheugenfouten zijn soms ook verhelpbaar door het geheugen van iets meer voltage te voorzien (is soms een optie voor in je bios). Ik heb er in ieder geval een keer mazzel mee gehad bij een vriend van me, scheelde weer nieuw geheugen kopen :)
Klink goed, maar hoe doe je dat? Ben niet echt vertrouwd met het BIOS.
Ik heb 2 latjes, kan je zien aan welk het ligt? Kan je die dan gewoon er effe uihalen, en memtest nog eens laten draaien?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 20:27
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 11:12:
[...]Klink goed, maar hoe doe je dat? Ben niet echt vertrouwd met het BIOS.
wat voor moederbord heb je? (merk + type)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
0siris schreef op zondag 17 september 2006 @ 02:14:
[...]
wat voor moederbord heb je? (merk + type)
MSI K8N Neo Platinum

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:05
Geef eens je volledige specs, ook merk en vermogen van je voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zie je het vermogen van je voeding? Je mot je PC daar toch niet voor open halen hé?

-AMD Sempron 2800+ (Socket 754)
-ATI Radeon 9250
-XP Pro & SP2
-2X 512MB DDR SDRAM
-MSI K8N Neo Platinum
Pagina: 1