Toon posts:

school pc--> AMD of P4

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
misschien een domme vraag, omdat ik weet dat amd meestal wint, zeker op videospellen, wilde ik dit toch even met jullie delen...

wat is beter:

amd athlon 64 3200 met 512 mb ram geheugen socket 939....

pentium 4 3.2 ghz met 1gb geheugen socket 775

de pc wordt voornamelijk gebruikt voor word en excel, en wat internet, het is een pc voor een basis school en de intel pc is 50 euro goedkoper dan de amd pc.... ik denk ook dat het verschil in kloksnelheid te groot is voor de amd om te winnen, vandaar dat mijn keuze in dit geval naar de pentium 4 gaat... toch wilde ik ook eens de mening van anderen horen..... de pc gaan niet werken in combinatie met een videokaart of iets dergelijks en zullen ook niet gebruikt worden voor videospelletjes.... er zit een een mobo bij met vga, alhoewel ik niet precies weet welke...

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:26
Denk dat het niet heel veel uitmaakt qua processor, op game gebied is de amd iets beter. Echter 1 GB geheugen i.p.v. 512 MB is wel een groot voordeel. Dus als het pentium systeem goedkoper is, zou ik daarvoor gaan.

Specs

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De doorslag zal imho in de 1GB geheugen zitten, daar zal 'office' werk veel meer afhankelijk van zijn.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Die intel heeft 1GB dus dan zou die het wel winnen. Qua prestaties is er geen merkbaar verschil tussen beide processoren voor het beoogde gebruik dus dat maakt niet uit.

Overigens vind ik het wel raar dat de AMD pc duurder is in dit geval, grote kans dat je ergens genaaid wordt :o

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
het gaat niet zozeer om de prijs, eerder om welk systeem beter is......

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

simpel, die 1GB geheugen systeem is beter. Zet je 512 bij de AMD erbij, zijn ze simpelweg gelijk.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• b4bol4t
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-04 10:30
dan moet je wel de zelfde systemen vergelijken.

het maakt niet uit welke proc je neemt als je de verhoudingen voor de rest maar reeel houdt.

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-03 12:54
Welk systeem beter is is simpel: De Intel heeft meer geheugen, dus doet het beter. 512 is gewoon redelijk weinig als je meer doet dan alleen word gebruiken. Outlook wordt al een beetje lastig.
Als je later meer wil doen met je PC heb je al vast een goede hoeveelheid geheugen zonder dat dat later ook nog een keer aangeschaft moet worden.

Copy.com

Verwijderd

Topicstarter
ik ben erzojuist achter gekomen dat het verschil in prijs komt doordat de amd bij een pc builder in leiden vandaan komt en de pentium bij dell :] ik kan dus beter voor de pentium 4 gaan door het vele systeem geheugen en niet om zijn clocksnelheid...? want kwa snelheid zou de amd het winnen?

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dure PC builder in leiden dan ;)
Maar snelheid van een PC is niet alleen de CPU, elk onderdeel draagt zijn steentje bij aan de totale snelheid van de PC. Maar voor office/internetgebruik zijn beide PC's nagenoeg evensnel wat betreft CPU.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:53

BCC

sariel schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 16:50:
512 is gewoon redelijk weinig als je meer doet dan alleen word gebruiken. Outlook wordt al een beetje lastig.
Dat is gewoon belachelijk. Outlook loopt als een trein met 128 MB. De meeste desktoppers hebben nog steeds zat aan 512 MB. Als je flink gaat photoshoppen en gamen, dan is 1 GB zeker te overwegen. Voor offie is 512 prima.

[ Voor 21% gewijzigd door BCC op 15-09-2006 16:59 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 16:40:
de pc wordt voornamelijk gebruikt voor word en excel, en wat internet.
Iedere willekeurige nieuwe PC voldoet hiervoor.
Ik ken iemand die bovenstaande dingen nog steeds zonder al te veel problemen doet op een Pentium MMX 200Mhz met 64 MB geheugen en W98 2nd ed.

[ Voor 24% gewijzigd door Henk007 op 15-09-2006 17:08 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

BCC schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 16:59:
Als je flink gaat photoshoppen en gamen, dan is 1 GB zeker te overwegen. Voor offie is 512 prima.
Ga je flink PS'en en gamen, is 2GB eerder aan te raden ;)
/detail :P

Verwijderd

Nouja, die Intel gebruikt ongeveer tien maal zoveel stroom als die AMD, dus als je voor een stil en koel systeem wilt gaan zou ik die 50 eu neerleggen voor de AMD. Ik zit hier op mijn werk ook op een P4 3.06 HT, hetgeen natuurlijk zwaar overbodig is voor een beetje outlooken en worden. En een herrie die dat ding maakt :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 17:24 ]

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:20
BCC schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 16:59:
[...]

Dat is gewoon belachelijk. Outlook loopt als een trein met 128 MB. De meeste desktoppers hebben nog steeds zat aan 512 MB. Als je flink gaat photoshoppen en gamen, dan is 1 GB zeker te overwegen. Voor offie is 512 prima.
Alleen XP trekt al 256 vol... Dus als je 128 óver hebt voor Outlook draait het prima, maar in totaal echt niet.

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-05 08:48
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 17:24:
Nouja, die Intel gebruikt ongeveer tien maal zoveel stroom als die AMD, dus als je voor een stil en koel systeem wilt gaan zou ik die 50 eu neerleggen voor de AMD. Ik zit hier op mijn werk ook op een P4 3.06 HT, hetgeen natuurlijk zwaar overbodig is voor een beetje outlooken en worden. En een herrie die dat ding maakt :(
Koop je toch voor 15 euro een Artic Freezer? :+

Verwijderd

ik weet niet hoe het is op die basis school, maar bij ons hadden we er nogal eens last van de de stoppen eruit vlogen als alle kinderen in het computer locaal de pcs tegelijk aan zetten.
alles kon makelijk tegelijk aan maar de eerste spanning die nodig was om de pcs + monitors te laten starten was gewoon te veel.
en dat waren oude p1 en p2/3's

die p4's trekken gewoon veel stroom en tenzij jullie gebouw nieuwe is zou het wel eens ergens te veel kunnen zijn als je er meer als 1 wilt.
als het er maar 1 is is het natuurlijk minder een probleem.

trouwens... waarom geen AMD computer van dell, die zijn nu extreem goedkoop blijkbaar (de helft van een vergelijkbaar core2 systeem, en nogsteeds stukken goedkoper als eentje met een p4 of celeron).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 17:36 ]

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
ga naar een pc boer in de buurt of op internet... en kies wat onderdelen.... laat het inelkaar zetten (kan je zelf ook doen), en je bent goedkoper uit:P

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:18
ik zou de amd nemen en gewoon wat extra uitgeven aan 512mb extra maar s939 is wel verouderd het slimste is om zelf pc samen testellen als je niks weet op pc gebied kunnen ze je hier helpen je bent goedkoper uit en hebt vaak een betere pc voor hetzelfde geld. Je kan hem dan voor 45 euro oid door de winkel in elkaar laten zetten.

• kcRogue
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-05 12:38
Wat zit er verder bij deze pcs? welk moederbord? welke insteekkaartjes? wat vragen "ze" er dan precies voor? een pentium 4 3.2 is ongeveer gelijk aan een amd64 3000+. Het geheugen is inderdaad hier dus de beslissende factor. Maar wat krijg je erbij, dat is de hamvraag ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT huisregels

Alleen op basis van een CPU en geheugen kun je geen twee systemen vergelijken, misschien heeft de goedkopere PC brakke integrated VGA dat de CPU weer trager maakt, misschien zitten er andere HDDs in, misschien heeft de duurdere allerlei onnodige prullaria of mist de goedkopere weer relevante zaken.

Dit is GoT, als je hier een vraag wilt stellen verwachten we minimaal dat je volledige specs opzoekt en post. En de moeite doet in het juiste subforum te kijken - want je hebt het hier over een Compleet Systeem :o

Verder maakt het zoals eerder genoemd werkelijk geen zak uit voor de eisen die je hebt, beide PCs zijn hoogstwaarschijnlijk pure overkill. Maar hoe dan ook, verdiep jezelf wat meer in de materie zou ik zeggen.

[ Voor 16% gewijzigd door dion_b op 15-09-2006 17:50 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.