Toon posts:

[Access 2003]SQL-dump database

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben op zoek naar een manier om een database (.mdb) te exporteren naar een SQL-dump, zodat ik de gegevens die erin staan kan importeren in mijn MySQL-database via PhpMyAdmin.

Ik heb op Internet verschillende programma's gevonden waarmee ik databases kan converteren, maar daarvoor moet de Access-database ook op een server staan. Dat staat hij echter niet, deze database is offline aangemaakt.

Weet iemand een oplossing? _/-\o_

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:53

skate master

Autodesk Educator Expert

Het is niet de meest nette manier, maar ik heb het ooit gedaan door de tabel te exporteren
naar excel en vanuit excel een csv bestand ervan maken.
Dit csv bestand is vervolgens via phpMyAdmin weer in te lezen.

Misschien dat dit voor jou ook werkt.

Verwijderd

Topicstarter
skate master schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 16:41:
Dit csv bestand is vervolgens via phpMyAdmin weer in te lezen.
Bedankt voor de tip, de eerste 2 stappen zijn gelukt. Ik heb er een CSV-bestand van gemaakt, maar hoe lees ik dit dan in met PhpMyAdmin?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2006 10:34 . Reden: quote ff verbeteren ;) ]

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:21

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik heb daar nog wel eens een keer een stuk code voor gemaakt / aangepast. Ben nu op mijn stage, maar kan van de week wel even zoeken als ik op kantoor ben. Tenzij bovengenoemde oplossing al werkt en je er al uit bent natuurlijk :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Het is inmiddels gelukt.. De versie van phpmyadmin die ik gebruikte was niet echt recent meer.. Ff ge-update dus.. Bedankt voor de tips _/-\o_