9800 Pro stock koeler remove probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Bolis
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
Mijn VGAtje is toch al vrij oud, maar ik wou graag de Zalman koeler erop monteren. Dus ik krijg dat ding binnen, haal mijn 9800 pro uit de AGP slot, maar he wat merk ik nu! De koeler gaat er niet goed af! Nu heb ik alle searches van de wereld gebruikt om eventuele ervaringen en dergelijke te vinden, maar overal gaat het proces "makkelijk en soepel". Die pinnetjes die in de gaten van de kaart gaan krijg ik met geen kracht eruit. Ik heb dan ook niet teveel kracht gezet, maar in ieder geval genoeg! Als ik er harder op zou duwen zou de kaart breken.

Nu is mijn vraag dus: "Hoe krijg ik die koeler eraf?"

• Bolis
Bolis schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 16:04:
Mijn VGAtje is toch al vrij oud, maar ik wou graag de Zalman koeler erop monteren. Dus ik krijg dat ding binnen, haal mijn 9800 pro uit de AGP slot, maar he wat merk ik nu! De koeler gaat er niet goed af! Nu heb ik alle searches van de wereld gebruikt om eventuele ervaringen en dergelijke te vinden, maar overal gaat het proces "makkelijk en soepel". Die pinnetjes die in de gaten van de kaart gaan krijg ik met geen kracht eruit. Ik heb dan ook niet teveel kracht gezet, maar in ieder geval genoeg! Als ik er harder op zou duwen zou de kaart breken.

nvm,

Ik heb met mijn platte schroevendraaien onder de koeler gezet en hij kwam met gewring los.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Bolis schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 16:41:
[...]

nvm,

Ik heb met mijn platte schroevendraaien onder de koeler gezet en hij kwam met gewring los.
omfg :o :'( , wat doe je die videokaart aan... Ga jij ook met een koevoet je autodeur openen als je de sleutels niet hebt, omdat je het niet zoek om die even rustig te gaan zoeken.. 8)7

Er zit gewoon een truukje achter, ik hoop voor je dat je de graka niet hebt beschadigt.. 8)7

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Voor de volgende keer; Google eens wat als je niet zeker weet hoe je het moet doen: http://www.xlr8yourmac.co...VGA_silencer_install.html ;)

Waarom open je dan überhaupt een topic om ernaar te vragen en ga je dan alsnog zelf lopen wrikken?

Verwijderd

Bolis schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 16:04:

bij mijn 9800pro heb ik de plastice pinnetjes die bovenop de kaart zitten om de koeler op zijn plek te houden gewoon met een tangetje fijn gedrukt dan heb je hem zo los.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:44

BCC

Knip de weerhaakjes pennetjes aan de achterkant van de kaart eraf met een schaar / tangetje.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Hoeft niet verkeerd gegaan zijn.
Om de R360 core zit een mooie stalen rand. Daar zou hij zijn schroevendraaier achter gehaakt kunnen hebben.

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-12-2025

Vincenz0

Coder

De koperen pinnetjes gewoon in duwen aan de achterkant van de kaart zodat de haakjes naar binnen schieten, het demonteeren duurde bij mij 5 seconden.. :P

Coding 4 Fun!

• Bolis
Ik heb eerst gekeken of de core vast zat aan de koeler, alleen hij zat los dus ik kon hem makkelijk los wricken. Trouwens wricken is overdreven, het loshalen ging soepel, trouwens, de nieuwe koeler werkt prima :)

Verwijderd

hey ik ben nieuw hier
ik heb een radeon 9800 pro 128
volgensmij is die ook gemaakt bij ati en niet van een andere leverancier
nu is dit al de 3e 9800 dit komt waarschijnlijk door het koelings probleem
maar nu zit er op deze 3e een hele andere koeler
ik had ik zon helemaal open met zon koeler midden in
nu heb ik een soort gesloten alluminium kastje eromheen zitten met een gat erin voor de propellor
is deze beter
ik ben namelijk van plan om hem te opclocken naar een xt
als dit niet kan met deze koeler ben ik opzoek naar een passende koeler ik wil niet allerlei dingen gaan aanpassen

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik zou de cooler vervangen voor een Zalman VF700 of VF900 :)

Instagram / YouTube

Verwijderd

Hmmm, een heleboel tips ....

De bevestigingspinnetjes bestaan uit twee delen.
1) Een zwart deel met een metalen veertje er omheen, wat door de kaart heen gaat en de koeler op zijn plek houdt.
2) Een plastic pinnetje met een kop (lijkt een beetje op een spijker), die van boven-af in het zwarte deel steekt.

Eraf halen is simpel: Je trekt het pinnetje (deel 2 hierboven) uit hetzwarte klemmetje-met-veertje. Daardoor is het dan weer mogelijk om aan de onderkant van je graka het "splitpen-achtige" deel van het zwarte klemmetje-met-veer in te drukken. Als je dat met een klein tangetje voorzichtig doet, dan schiet datr klemmetje zo "door de kaart"/"uit de koeler" ... vanwege dat metalen veertje. Let wel op dat je zowel het klemmetje als het veertje goed in de gaten houdt, want ze vliegen soms gewoon weg dus ;)

Het koellichaam kan overigens zelf ook nog een beetje vast kleven, bij Ati gebruiken ze nogal ruime hoeveelheden koelpasa nl. Een beetje voorzichtig trekken, en heen en weer draaien (geduldig, en een heel klein beetje dus !) dan gaat ie vanzelf los, vrij makkelijk zelfs.

Kortom: Zonder wrikken en plat drukken ... met een beetje geduld krijg je e.a. zo los .

Verwijderd

passen de zalman vf700 of 900 zo op de video kaart of moet je dan eerst de stock er vanaf halen
en ik wil de stock er wel vanaf halen maar ik wil niet anpassen ik ben bang dat ik die dure schit kapot maak

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-07 21:35

Iavak

no savegame

Ja de stock koeler moet er eerst af voordat je de Zalman monteert. Het liefst ook alle oude koelpasta eraf, en vervangen door nieuwe pasta.

Op http://www.zalman.co.kr staan flashfilmpjes hoe je een koeler moet monteren.

[ Voor 25% gewijzigd door Iavak op 25-09-2006 14:57 ]

Verwijderd

hoe kom ik aan pasta dan

Verwijderd

ik zie net staan dat je dat er bij krijgt
maar ik zie nog geen enkele koeler waarbij staat dat die op de 9800 serie past

ps. sorry ik had ook edit kunnen doen zag ik net 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2006 15:13 ]

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-07 21:35

Iavak

no savegame

Als het goed is moet het bijgeleverd zijn met je koeler. Het zijn die witte kleine tube 'tandpasta'. :7

edit:

Ik heb zelf een VF700 op mijn ATi 9800SE AIW gehad. Op een Pro zou die ook moeten passen volgens de Zalman site.

[ Voor 38% gewijzigd door Iavak op 25-09-2006 15:19 ]

Verwijderd

op de zalman site staat volgensmij nergens dat die op de ati 9800 pro kan
teminsten ik zie het niet staan

• aramdin
De vf700 past zonder problemen, check mn oude pics maar :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/%7Eramdinrs/System/IMG_0790.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/%7Eramdinrs/System/IMG_02961.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door aramdin op 25-09-2006 15:23 ]

Instagram / YouTube

Verwijderd

wat is dat blauwe ding een extra koel blok ofzo
ik wil mijn 9800 pro namelijk meschien opclocken tot een xt
maar dan is extra koeling volgensmij niet overbodig
en wat is dat ati tool eigenlijk

je hebt er trouwens wel aarig wat vens opzitten
heb je jouw computer ook geclocked ofzo

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2006 15:26 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
welk blauw ding :?
www.google.nl
het kan hem ook gewoon puur om stilte gaan ;)

by the way: het heet overclocken ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Avalaxy op 25-09-2006 15:31 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 15:25:
ik wil mijn 9800 pro namelijk meschien opclocken tot een xt
maar dan is extra koeling volgensmij niet overbodig

Ik heb net je kick van dat andere topic gezien, en vraag me op zich af of je wel weet waar je het over hebt. Als ik jou was zou ik eerst gewoon een tijdje overal gaan rondlezen, de vragen die je stelt zijn nl. "beginners-vragen". Niet omdat die vragen hier niet gesteld kunnen worden, maar omdat die vragen al reeds lange tijd zijn beantwoord.

Zaken als AtiTool, en andere softwarevragen, kan je op de frontpage van www.tweakers.net vinden bij "Software". Koelpasta is zo'n algemeen voorkomend goedje, dat iedereen hier weet waar je dat moet halen (kopen dus gewoon). Hoe je e.a. doet, zoals overclocken, nieuwe koelers monteren, koelpasta verwijderen/opnieuw aanbrengen en in welke hoeveelheden is op GoT zeker zo'n 1000x beschreven.

Als ik goed kijk, denk ik dat je pas net begint met "Modden"(iets aanpassen in je PC). Advies is dan heel goed rondlezen, en er pas aan beginnen als je zeker weet dat je het goed doet.

Edit:
Welkom op GoT trouwens :)

Verwijderd

huh er waren net toch 3 pic

Verwijderd

oke
nog een vraagje over atitool:
bij dat ronddraaiede blokje komen soms kleine gele blokjes in beeld, betekend dat dat je niet dan verder moet gaan met overclocken

ps. zo beter

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2006 16:08 ]

Verwijderd

@Vruggink

Doe AUB wat aan je zinsopbouw, dit is echt vreselijk om te lezen.

[Edit]

Gebruik de Edit knop dan ook maar meteen!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2006 15:49 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 15:47:
oke
nog een vraagje over atitool
bij dat ronddraaiede blokje komen soms kleine blokjes in beeld gele betekend dat dat je niet verder moet gaan met clocken
Joh, LEES jij wel wat de mensen hier schrjven ?

Jij moet gewoon niet gaan overclocken zonder dat je er iets vanaf weet. Ik geef je als garantie dat je je kaart sloopt op die manier !

En overigens, dit hele topic gaat over iets heel anders ... en is niet bedoeld om jou maar eventjes snel te leren e.a. te doen.

Verwijderd

sorry ben al weg

• aramdin
Er stonden idd 3 pics, maar die 3de was niet van toepassing. Dat was een NB blokje, de Zalman NF47B als ik het goed heb. Dat was mn oude setup en daar was wat mee overclocked ja, maar niet veel.

Als je mn nieuwe setup wil zien moet je maar de link in mn signature volgen :)

En ik sta achter G_M_C , ga geen rare fratsen uithalen, want dan sloop je geheid je kaart. Je bent niet de eerste die er op die manier achter moet komen!

Instagram / YouTube

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Vruggink, ik stel voor dat je hier even heel snel gaat lezen.
En neem ook eens even de Forum Survival Guide en de Policy: Alle regels die op het forum gelden door.
Je bent hier:
  • Een topic aan het kapen
  • Op meerdere plaatsen dezelfde vragen aan het stellen (Cross-posten)
  • Totaal geen moeite aan het doen om je eigen vragen/problemen op te lossen (Inzet Gebrek)
Dat is dus _niet_ de bedoeling :(

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.