Toon posts:

Website met maar 1 frame. Kan dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een website maken met alleen 1 frame in het midden. Is dit mogelijk?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Met een iframe ja, maar waarom zou je dat willen?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 21:40

Nik

Dat kan vrijwel alleen met lelijke oplossingen, verborgen divs, flash, iframe, en dat soort onzin...

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02 10:58
normale lege pagina is toch al 1 frame :)

• Cyrus-The-Virus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2025
Volgens mij wil hij gewoon dat frame altijd gecentreerd in het midden van het scherm. dat is mogelijk en makkelijk te doen.

tips: Alighn="center", valighn="middle"

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gewoon een mooie kop (afbeelding) en dan links een menubalk, en rechts in beeld wat sponsors. En in het midden een frame met nieuwsberichten. Als je iets in de menubalk aanklikt, moet dat zich openen op de plaats waar de nieuwsberichten staan (in dat frame)

Dat is toch het beste op te lossen met 1 frame lijkt me?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Daar heb je toch helemaal geen frames voor nodig? Wat is er mis met gewoon heel de pagina vervangen. Door caching worden je afbeeldingen die op elke pagina staat toch niet elke keer opnieuw opgevraagd, en je CSS ook niet. Vanuit het oogpunt van onderhoudbaarheid, indexeerbaarheid en toegankelijkheid zou ik het idee van zo'n frame snel laten varen. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

keywords: css div overflow scroll

Niet zo mooie oplossing: iframe

Dan moet je een heel eind komen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 15:46 ]

Verwijderd

zoek de volgende keer zelf eens iets uit voordat je een topic opent, lees daarnaast de FAQ's en leer een fatsoenlijke topicstart maken :)

Bedankt :*

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
cohen, wat bedoel je. 1 "frame" zoals tweakers.net, google, en 90% van alle sites op internet? Of zo'n frame dat je altijd bijvoorbeeld "http://tweakers.net" in de adresbalk houdt, waar je ook bent op de site?

Verder de standaard vragen als "Wat heb je zelf al geprobeerd" en "Wat heb je zelf al gevonden" die ook zeer nodig beantwoord dienen te worden.

🎤 Devine M-Mic USB BK microfoon aangeboden
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een amatuer op het gebied van websites bouwen, maar als ik het goed begrijp moet ik dit doen:

Een index maken.

Elke volgende pagina die ik maak, maak ik op basis van de index, waarin ik alleen het stuk dat ik wil veranderen aanpas. Dit betekent dat als je op een link klikt, de hele pagina ververst, maar alleen het middenstuk veranderd qua inhoudt.

Klopt dit?

Svp niet mer moelijke termen als css, div. overflow smijten. dat maakt het voor mij onbegrijpelijk :) dankjewel

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 15:48:
Ik ben een amatuer op het gebied van websites bouwen, maar als ik het goed begrijp moet ik dit doen:

...

Svp niet mer moelijke termen als css, div. overflow smijten. dat maakt het voor mij onbegrijpelijk :) dankjewel
Dan denk ik eerlijk gezegd dat je eerst eens deze website moet bezoeken (niet onvriendelijk bedoeld):
http://www.w3schools.com/

Verwijderd

Het idee was dat je die keywords door bv google haalde en dan op zo'n site uitkwam:

http://www.domedia.org/oveklykken/css-div-scroll.php

of iframe: http://mercury.tvu.ac.uk/~lucieh/iframe.htm

[edit]
De meeste reacties zijn hier al snel onvriendelijk als je zelf geen poging doet om iets op te lossen. Start gewoon met een simpele HTML cursus en leer het jezelf aan. Als er dan problemen zijn wil iedereen je graag helpen. Zelf (voor)onderzoek doen is het sleutelwoord op tweakers/got.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 16:03 ]

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Om maar even de eerste zijn die onnodig en onzinnig tóch graag nieuwe technieken wil aanprijzen; gebruik AJAX om je tekst in een overflow:auto scrollable div te zetten! :*)

Het is zoals veel bovengenoemde een werkende oplossing, maar of het vanuit usability, indexability en nog meer van dat soort dingen handig en fijn is om mee te werken, valt sterk te betwijfelen.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ok, dan zou ik inderdaad willen verwijzen naar http://www.w3schools.com/html/default.asp en next klikken.
Of een andere leesbare: http://www.handleidinghtml.nl/

En daar veel lezen!

Een andere optie is een what-you-see-is-what-you-get (WYSIWYG) programma gebruiken.

offtopic:
Haha flauw gequote, he?

[ Voor 23% gewijzigd door Room42 op 15-09-2006 15:52 ]

🎤 Devine M-Mic USB BK microfoon aangeboden
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
ik zit hier niet echt op de juiste website he, met mijn kunde :)

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

In je vorige topic is dit toch al veelvuldig besproken? Waarom een nieuw topic erover maken. Lees een keer je vorige topic :) Kan je veel meer uit halen ipv de discussie opnieuw starten.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Wat moeten we dan zeggen? Maak dan een extern bestand aan waarin je alle opmaak codes zet? (css)
Als jij gewoon die termen leert (zoals iedereen ze al kent :z) dan is er niks aan de hand :P + Dat we alles makkelijk kunnen zeggen. ;)
Technicality schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 15:57:
[...]
We hebben het allemaal ooit moeten leren, en dat kan zeer zeker op een website als w3schools.com of boeken :).

Het voordeel van het in één keer goed leren is dat je daarna kennis aan het uitbreiden bent, in plaats van telkens nieuwe dingen leren.

Dus: neem de w3school.com html + css cursus door, zoek een paar artikelen over semantiek op en maak een site! En nog één! En nog één! En dan nog één! Als je tijd over hebt kun je ook nog php/asp/ruby gaan leren!

Mogelijkheden te over!
Dat bedoel ik :) Niet om je te flamen... ;)

[ Voor 47% gewijzigd door MensionXL op 15-09-2006 15:57 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
Als jij iets van buitenspel wilt weten, leg ik het toch ook voor je uit zonder dat jij een omhaal in de kruising kan maken.

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-10-2025

Technicality

Vliegt rechtsom...

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 15:51:
ik zit hier niet echt op de juiste website he, met mijn kunde :)
We hebben het allemaal ooit moeten leren, en dat kan zeer zeker op een website als w3schools.com of boeken :).

Het voordeel van het in één keer goed leren is dat je daarna kennis aan het uitbreiden bent, in plaats van telkens nieuwe dingen leren.

Dus: neem de w3school.com html + css cursus door, zoek een paar artikelen over semantiek op en maak een site! En nog één! En nog één! En dan nog één! Als je tijd over hebt kun je ook nog php/asp/ruby gaan leren!

Mogelijkheden te over!

Verwijderd

Een index maken.

Elke volgende pagina die ik maak, maak ik op basis van de index, waarin ik alleen het stuk dat ik wil veranderen aanpas. Dit betekent dat als je op een link klikt, de hele pagina ververst, maar alleen het middenstuk veranderd qua inhoudt.

Klopt dit?

gewoon iframes gebruiken, das het makkelijkste voor een beginner, kijk ook even op www.w3schools.com, gewoon de hele html guide doornemen en dan ben je met een paar uurtjes heel wat 'website maken rijker

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-02 18:47
sorry hoor maar ik voel me gewoon verplicht dit te posten:

http://www.google.nl/sear...cd=1&q=html+frame&spell=1

dit had je dus heel gemakkelijk zelf even kunnen oplossen door 1 minuutje van je zeer kostbare tijd eens nuttig te gaan gebruiken en zelf eens wat op te zoeken.

En nee, er is geen CSS voor nodig, dit is heel makkelijk te doen met iframes.

Hint: gebruik www.google.nl en zoek op de term 'iframe'.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

Zoals al eerder gezegd is, verdiep je eens in wat tutorials ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.