Toon posts:

Ik ben niet te zien op het netwerk!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

In mijn studentenhuis hebben we door middel van een router een netwerk en daardoor ook internet. Bij alle huisgenoten werkt het prima en kan ieder elkaar zien op het netwerk. Alleen ik ben niet te zien, maar ik kan de anderen wel allemaal zien. Ik heb geen idee wat er aan de hand is, want het kan niet zo zijn dat mijn netwerkkaart kapot is, want anders zou het internet het ook niet doen.

Wat kan het zijn? Of welke gegevens hebben jullie nodig?

Ik hoor het wel!

Greetz!

Verwijderd

Zelfde werkgroep? Firewall aan? Lukt het wel als je een andere pc probeert te bereiken via het ip-adres? Kun je een andere pc pingen?

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 15:32 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Draai je een firewall? Zo ja, schakel deze eens uit. Verder geef je wel héél erg weinig info...
Wat zijn je specs, welk OS gebruik je, etc.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• wpverbeek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09-2024

wpverbeek

Wouter Verbeek

kan je wel de computer in door het ip-adress in te tikken? zoals \\192.168.1.2 bijvoorbeeld?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-03 09:22
Netbios aanzetten bij netwerkkaart(zou normaal aan moeten staan)
Firewall(xp en software) netbios doorlaten op eigen netwerk(niet naar internet)
Firewall goed instellen wat internet is en wat niet internet is, dit indien meerdere netwerkkaarten.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik zit in dezelfde werkgroep. Mijn Windows Firewall kan ik niet opstarten, want dan krijg ik deze melding:

De Windows Firewall-instellingen kunnen niet worden weergegeven omdat de bijbehorende service niet wordt uitgevoerd. Wilt u de service Windows Firewall (WF) / Internet-verbinding delen (ICS) starten?

Als ik dan 'Ja' kies, dan kan het niet geopend worden...

Via het IP-adres ben ik ook niet te bereiken en pingen lukt ook niet.

Bij m'n LAN-verbindingen staan:
LAN-verbinding: VIA Rhine III Fast Ethernet Adapter &
LAN-verbinding 2: Realtek RTL8029(AS)-based Ethernet Adapter (Generic)

Als het goed is de 2e mijn werkende netwerkkaart. Dat van dat netbios begrijp ik niet... :/
Oja en ik gebruik XP.

Ik hoor het!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2006 23:41 ]

Verwijderd

hallo,

je Windows Firewall probleem kun je oplossen door in het configuratiescherm -> systeembeheer -> services. de service "Windows Firewall (WF) / Internet-verbinding delen (ICS)" automatisch op te laten starten.

greets patver
Pagina: 1