Afgelopen zaterdag heb ik, nadat ik 's avonds thuis was gekomen, de binnenverlichting nodig gehad. Met mijn stomme kop vergeten uit te zetten, dus toen ik maandag weg wou rijden: accu leeg.
Gestart met startkabels, toen zo'n uur rond gereden (met verlichting en radio aan) om de accu weer op te laden alvorens naar mijn werk te gaan. Daarna prima door kunnen rijden, maar vanmorgen was de accu weer leeg (minder leeg dan maandag, dat wel. De startmotor werkte iets beter mee). Dit keer geen binnenverlichting laten branden, en verder staat er voor zover ik weet ook vrijwel niets aan:
Even een overzicht:
* Vooral met die vooral kleinere stukjes die ik deze week gereden heb zou het dus kunnen dat de startmotor meer stroom trekt dan het ritje bijvult, toch?
Gestart met startkabels, toen zo'n uur rond gereden (met verlichting en radio aan) om de accu weer op te laden alvorens naar mijn werk te gaan. Daarna prima door kunnen rijden, maar vanmorgen was de accu weer leeg (minder leeg dan maandag, dat wel. De startmotor werkte iets beter mee). Dit keer geen binnenverlichting laten branden, en verder staat er voor zover ik weet ook vrijwel niets aan:
- verlichting handschoenenkastje doet het niet eens
- klokje verbruikt wel stroom maar dat is te weinig lijkt mij
- radio verbruikt stroom voor het geheugen van de zenders, verder stond ie gewoon uit - te weinig om de accu leeg te trekken lijkt mij
- binnenverlichting ook gewoon uit
- buitenverlichting idem, er gaat ook iets piepen als ik de deur open doe als de motor uit is en de verlichting aan.
Even een overzicht:
- zaterdag 's avonds binnenverlichting aan gelaten
- maandag accu leeg. Na starten zo'n uur rondgereden (inclusief file...). 's Avonds 15km terug van werk naar huis
- dinsdag woon-werkverkeer 15km heen + 15km terug
- woensdag woon-werkverkeer 15km heen. 's Avonds naar 'dinnetje, 20km. Terug 35km, wel onderweg gestopt bij een pomp (zo ongeveer halverwege de rit). Totaal dus 15 + 20 + 17.5 + 17.5
- donderdag alleen weekboodschappen gedaan, dus dat zal hooguit 2km heen + 2km terug zijn
- vrijdag morgen accu bijna leeg. Na starten 5 - 6 kwartier rondgereden (Den Bosch -> Tilburg -> Eindhoven -> Vught -> Boxtel; flink eind om om naar mijn werk te komen
), grootste deel 80+ km/h en zonder verlichting / radio.
* Vooral met die vooral kleinere stukjes die ik deze week gereden heb zou het dus kunnen dat de startmotor meer stroom trekt dan het ritje bijvult, toch?
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs