Toon posts:

Binnenwerk computerkast

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Omdat mijn vorrige topic is gesloten i.v.m. onduidelijkheid en ovoledigheid door mij. Wegens onduidelijkheid deze post ook nog maar is aangepast.

Voor een bedrijfje wat ik aan het starten ben samen met mijn vader ben ik op zoek naar het binnenwerk van computerkasten. Het bedrijfje zal voor mij naast de studie zijn en voor mijn vader naast zijn huidige baan dus het zal niet om gigantische aantallen gaan voorlopig.
Met het binnenwerk bedoel ik het complete stalen binnenwerk zonder de panels en overige computerhardware erin.
Ik heb op google met meerdere en ook engelse zoektermen gezocht hiernaar maar er is geen leverancier te vinden die het levert of ze leveren veel te grote aantallen (250+).
Het binnenwerk zelf ergens laten maken is in verhouding veel te duur of ik moet er over de 1000 laten maken. En omdat het om custom made kasten gaat wil ik niet besparen op het binnenwerk en een goedkope kast kopen en daar het binnenwerk uitslopen.
De binnenwerken waar ik naar zoek moeten meer richting de kwaliteit van Lian-Li of Antec maar om daarvan een hele computerkast te kopen is weer zonde omdat je bij die merken ook flink betaald voor de buitenkant die ik in principe toch niet gebruik.
Dus iemand die een leverancier weet van binnenwerken van computerkasten in kleine aantallen tussen de 10 en 50 stuks in 1 keer.

Groeten,
Alex

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 16:14 ]

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-02 15:51
loop eens de dichtbijzijnde pc winkel binnen en vraag daar eens naar een oude kast die hebben ze vast wel staan

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Verwijderd

Topicstarter
ok voor de duidelijkheid het gaam om een bedrijf wat ik zelf aan het opstarten ben om computerkasten te ontwerpen (het buitenwerk zal helemaal worden gelasersneden en gekant) dus het gaat om grotere aantallen en een standaard binnenwerk zou daarom wel handig zijn

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
(jarig!)
Waarom zouden ze wel te koop zijn?

Loop inderdaad eens binnen, en trommel ergens een goedkope tweedehands op de kop. Beschadigingen aan de buitenkant zullen je wel niet uitmaken? Gebruik daar dan het binnenwerk van!

Edit:
Ah, grote aantallen. Dan wordt het een ander verhaal! In dat geval zou ik op zoek gaan naar een importeur oid... die kunnen misschien bij de originele leverancier weer iets regelen.

Edit2:
Custom built casings? Dan is de prijs ongetwijfeld 'minder' van belang. Persoonlijk zou ik op zoek gaan naar een paar kasten die zowiezo al goed gereviewed worden, en daar de internen van proberen te pakken te krijgen.
(Bv. Antec P180 voor 'grote' kasten, P150 voor 'midi' kasten en Shuttle voor kleine kasten ofzo.)
(Ps. Shuttle heeft iig ook kantoren in Taiwan, ik ben er langs gereden. :) Importeursklusje ... of gewoon op de websites zoeken.)

[ Voor 65% gewijzigd door frankvdtillaart op 15-09-2006 15:30 ]

Happy Blessings <3

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Tipje;
Sweex Europe B.V.
P.O. Box 110
2600 AC Delft
The Netherlands
T: +31 15 7501700
F: +31 15 7501721
E: info@sweex.com

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Topicstarter
Redsoniq snapt mijn idee wel, maar het probleem is dus dat ik bij die merken alleen hele grote aantallen kan kopen (250+ stuks) dus daarom zoek ik eigenlijk een dealer die die binnenwerken los verkoopt. En aangezien het om custom made kasten gaan die niet goedkoop zijn wil ik liever niet besparen op het binnenwerk en er een binnenwerk van sweex voor gebruiken

Verwijderd

ik zou als ik jou was gewoon een goedkope custom case pakken en daar een nieuw buitenwerk aan hangen. Goedkope cases kosten weinig en waarschijnlijk minder geld, tijd en moeite dan het importeren van binnenwerken uit taiwan oid.

• wouter37
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 15:36:
Redsoniq snapt mijn idee wel, maar het probleem is dus dat ik bij die merken alleen hele grote aantallen kan kopen (250+ stuks) dus daarom zoek ik eigenlijk een dealer die die binnenwerken los verkoopt. En aangezien het om custom made kasten gaan die niet goedkoop zijn wil ik liever niet besparen op het binnenwerk en er een binnenwerk van sweex voor gebruiken
aha dit veranderd de zaak

ontwerp je eigen binnen kant en ga dan eens informeren wat de kosten zijn om die binnenkanten te produceren

• klaasbaas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-02-2024
A-open H600 kasten zijn flink stevig, niet te duur en de panelen zijn er snel en netjes af te schroeven. Zijn bij de groothandels normaal te verkrijgen.

Omdat ik vermoed dat je zoektocht naar enkel de binnenwerken niets gaat opleveren zonder in zeer grote aantallen te kopen, is dat wellicht een aardige optie.

Verwijderd

Topicstarter
wouter37 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 15:39:
[...]

aha dit veranderd de zaak

ontwerp je eigen binnen kant en ga dan eens informeren wat de kosten zijn om die binnenkanten te produceren
dat heb ik al gedaan, maar als ik minder als 100 binnenkanten per jaar zal laten maken komen de kosten per binnenkant al boven de 120euro

• wouter37
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 15:41:
[...]

dat heb ik al gedaan, maar als ik minder als 100 binnenkanten per jaar zal laten maken komen de kosten per binnenkant al boven de 120euro
koop een kast met een binnenkant die jij mooi vind en haal de buitenkant eraf

Verwijderd

Topicstarter
dan kom ik op een antec of lian-li en daar betaal je ook voor een groot deel aan de buitenkant mee die ik toch weg gooi

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Ontwerp je eigen binnenkant, maak het met autocad ofzo. Let wel op dat je geen bestaande technieken kopieert waar eventueel copyright opstaat.

Eens je je ontwerp hebt, kan je ze laten lasterstralen/maken. Dan ben je niet afhankelijk van een of andere leverancier, en je kan de binnenkant helemaal hebben zoals je zelf wil.

Eventueel kan je zelf investeren in een laserstraal machine, dan kan je echt alles doen. Maak een leuke deal met een metaalfabriek/leverancier en je bent vertrokken.

Verwijderd

Als je nou complete kasten inkoopt, en dan die zo bewerken, dat het haast custom-made is. Je kan de bestaande zijkanten toch ook gewoon uitlaseren?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb op google met meerdere en ook engelse zoektermen gezocht
Kom op zeg- ik heb *letterlijk* in je vorige topic aangegeven dat je expliciet hoort te melden waar je op gezocht hebt, en je presteert het om dat weer na te laten en eigenlijk niets behalve deze zin toe te voegen :X

- en sowieso gaan zonder overleg 'heropende' topics dicht. Bij deze :/

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.