Toon posts:

Ethernet met Speedtouch 580 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds kort heb ik een nieuwe computer, en die wilde ik graag aansluiten met ethernetkabels op de speedtouch. Vanaf de modem gaat het gele kabeltje, dat was bijgesloten in het pakket, naar een aansluiting waarvandaan het door het hele huis gaat. Als ik bij mijn computer een ander ethernetkabeltje erin 'plug' en deze ook weer aansluit, wordt deze niet gevonden door de speedtouch installatie wizard.
Als alles is geconnect, ondanks dat de wizard de kabel in de pc niet pakt, gaat het 'ethernet' lichtje op de speedtouch modem op groen. ook het lichtje op de aansluiting van de ethernetkabel is groen.

Op mijn pc zitten er twee lichtjes bij de ethernetaansluiting, en die zijn licht-oranje en donker-oranje.
Misschien weten jullie wat er aan de hand kan zijn? de andere draadloze verbindingen doen het wel.

Moet ik misschien mn Speedtouch modem resetten? zoja hoe? ;)
Of ligt het aan de kabels?

Hopelijk kan iemand me helpen.
Bvd,
Robin

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:33
die speedtouch is toch een wireless die je bij hetnet krijgt of zo?
Ik heb daar bij een kennis mee gespeeld, die had een cdrom van hetnet, waar de handleiding van de speedtouch op stond, daar stond precies in beschreven wat je moet doen.
Anders kijk eens op de website voor de handleiding?

Vette shit!

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik zal de handleiding nog eens doornemen.
Kan het ook zijn dat ik misschien helemaal geen netwerkkaart in mn computer heb? Misschien raar, maar misschien is dat het... Of zouden anders die lichtjes het niet doen...

Edit: Ik weet het écht niet meer! Ik kom er niet uit. En er staat iets over 2 lichtjes op de modem aan de achterkant waar je dat kabeltje inplugt, maar ik heb er maar 1 per ingang. En het zijn er 4.
En die is dus groen....

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 15:18 ]

• R.E.
Het zou kunnen dat je netwerkkaart gedisabled staat. Wat heb je voor moederbord/netwerkkaart?

Vette shit!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat soms de netwerkkaart in het moederbord zit. Ik kan niks vinden over een netwerkkaart, en ook niks over een netwerkkaart in de handleiding van het moederbord. Het is een Asus a8n5x. Bij de specificaties staat wel iets over LAN.

en misschien weet ik nog iets. Er staat in de handleiding van het toetsenbord iets over een NV Firewall.
Ik heb gelezen ergens anders, dat firewalls en antivirussen uit moeten. Nu heb ik die van windows uitgezet, maar wellicht heeft die NV er nog wat mee te maken?

• R.E.
Oke, ik heb even nagekeken in de handleiding van de speedtouch. Als je de config wizard runt, moet ie alles zelf doen, maar als ik het goed begrijp detecteerd ie de modem niet. Heeft het wel gewerkt? anders zit er aan de achterkant een klein gaatje, daar een paar seconden een potlood naarbinnen duwen en dan is de modem gereset en wordt het tijd voor een nieuwe poging.....

Vette shit!

Verwijderd

Topicstarter
Is goed, ik ga hem even resetten en dan probeer ik het nog eens.
Moet ik trouwens, net als met draadloze clienten, de kabel er pas in doen als ie daarom vraagt?
Daar ga ik iig van uit.

• R.E.
Lijkt me wel. Anders kijk eens in de device manager bij netwerkcontrollers of er daar iets bij staat. Staat ie er niet bij, moet je hem nog ergens activeren (ben al aan het kijken waar)

Vette shit!

• R.E.
Volgens je handleiding kunnen je lampjes bij je pc nooit alle 2 oranje zijn...... Waarschijnlijk is er 1 uit en 1 oranje of zo (???) of 1 groen en 1 oranje

[ Voor 177% gewijzigd door R.E. op 15-09-2006 15:51 ]

Vette shit!

• R.E.
In je bios onder advanced, onboard device configuration en dan moet onboard NV Lan op enabled staan..... Heb je wel goede kabels gebruikt?

Vette shit!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Heb je je kabeltjes goed geknepen?
Krijg je IP (heb je bijv. internet)?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• R.E.
Voor je firewall: NV firewall is een programma, moet in je taskbar staan (bij je klok) als het geinstalleerd staat. Volgende keer dus DUIDELIJK eerst je handleiding erbij, daar staat zoveel in, dan had je echt de helft van je vragen kunnen beantwoorden....

Vette shit!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:09
Ik heb een Speedtouch 580, en ik kan bevestigen dat het probleem in de ethernetkabel of je computer zit. Out-of-the-box werkt de ethernetverbinding gewoon. De installatiewizard heb je hierbij niet nodig, die is alleen voor als je wireless in moet stellen of de internetverbinding moet configureren.

Surf naar http://10.0.0.138 en raadpleeg de handleiding. Als je die site kunt bereiken is je modem goed aangesloten en heb je hooguit een probleem met je internetverbinding. Zo niet, dan zit er gewoon iets fout met je ethernetconfiguratie. Je zei dat wireless wel werkte, dus probeer het met wireless, en kijk hoe het modem geconfigureerd is. Het is altijd mogelijk (hoewel heel onwaarschijnlijk) dat ethernet uitstaat.

[ Voor 11% gewijzigd door MneoreJ op 15-09-2006 16:01 ]

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

Verwijderd

Topicstarter
Nu is het internet overal uitgevallen en probeer ik het weer goed
te krijgen. Maar zodra ik de client heb geinstalleerd gaat
het lichtje internet uit op de modem.
Ik kom zo snel mogelijk weer terug... :9

Edit: oke, de draadloze dingen doen het weer.
Volgens je handleiding kunnen je lampjes bij je pc nooit alle 2 oranje zijn...... Waarschijnlijk is er 1 uit en 1 oranje of zo (???) of 1 groen en 1 oranje
Ja dat zag ik in de handleiding. Maar toch raar :p tis wel zo ;) en nee ik ben niet kleurenblind.
In je bios onder advanced, onboard device configuration en dan moet onboard NV Lan op enabled staan..... Heb je wel goede kabels gebruikt?
Onboard NV Lan gecheckt in de bios en hij is helemaal enabled... Over de kabels. Die van router naar modem is wel goed(zat in the package), mss die van netwerk naar pc niet... Hoe kan ik vertellen welke ik gebruik?
Kun je dat zien aan de text die erop staat?

En ik weet het van het 10.0.0.138 ding, en ook dat ethernet aanstaat. En wat bedoel je met kabeltjes knijpen? ;)

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 16:55 ]

• Romke

Romke

Dieselhead

Nou, jij had het over iets dat door het hele huis gaat...

Daarom vroeg ik me af of je de kabels zelf geknepen had.
Maarre?

Router?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Nee woon hier net een jaar.... T zat er allemaal al...

Ja ik bedoel dat kleine kastje met drie ingangen met "Line", "modem" en "isdn". Sorry als ik iets verkeerds zei. Maarja. Het loopt een beetje dood he? Is er niet nog iets dat ik kan proberen?

mn MSN is robin1337 at gmail punt com

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 17:05 ]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:14
Weet je zeker dat de netwerkverbinding heeft gewerkt? Even aan huisgenoten vragen.

De NVIDIA firewall is niet zonder problemen. Dus die zou ik nu niet gebruiken. Kijk eens bij Netwerkverbindingen in Configuratiescherm of je LAN adapter contact maakt. Vink bij de Eigenschappen van de LAN verbinding aan dat een pictogram in het systeemvak wordt weergegeven. Dan kun je met testen snel zien of je verbonden bent met het netwerk van je huis.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar er staat niks. Ik heb geen LAN Adapter... Er staat helemaal niks in dat scherm.

Dus wat nu :? Ik begin wel een beetje wanhopig te worden hoor :P

[ Voor 203% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 17:24 ]

• Romke

Romke

Dieselhead

Als er geen LAN adapter staat, betekent dat jij de driver nog moet installeren.

Die kun je vinden op de cd van je moederbord of bij de fabrikant van je moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
Je bent geweldig :D Dat ik daar niet op kwam.

Ik ga het eens even proberen. Ik denk écht dat dat het is :P

JAAA :D Héél erg bedankt :D

Dom van me he ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 19:01 ]

Pagina: 1