Toon posts:

Cygwin file permission id_rsa

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het verkrijgen van toegang van mijn Windows XP client naar een Linux machine met daarop een Xserver geinstalleerd. Ik wil namelijk x programma's draaien op mijn client en daarvoor heb ik Cygwin nodig (nog andere alternatieven?).
Op de ssh server staat public key authentication aan. Dit betekent dus dat ik een private key / public key nodig heb om te kunnen inloggen op de Linux machine. Dit gaat ook werken met een andere linux client of met Putty (alleen ssh dan geen x server applicaties ;))

Nu komt het probleem: Ik kan niet inloggen met Cygwin op mijn Linux server die ik dus nodig heb om x applicaties te laten draaien op mijn Windows XP client. Er komt namelijk een melding:

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
@ WARNING: UNPROTECTED PRIVATE KEY FILE! @
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
Permissions 0444 for '/cygdrive/p/.ssh/id_rsa' are too open.
It is recommended that your private key files are NOT accessible by others.
This private key will be ignored.
bad permissions: ignore key: /cygdrive/p/.ssh/id_rsa
Enter passphrase for key '/cygdrive/p/.ssh/id_rsa':

Nu heb ik natuurlijk al een poging gedaan om de file permissions te veranderen met chmod. Dit schijnt dus niet te werken sterker nog de file permissions veranderen helemaal niet!
Nu heb ik gelezen dat ik StrictMode op no kan zetten maar dit werkt dus ook niet.

Cygwin is overigens geinstalleerd op een NTFS partitie.

Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem please :?

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik gebruik PuTTY gewoon met Xforwarding en een geimporteerde private key. Helemaal geen probleem, zolang je er maar voor zorgt dat je het vinkje "X-Forwarding" aanzet, en lokaal een X-Server draait (bijvoorbeeld die van Cygwin)

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 14:09:Nu heb ik natuurlijk al een poging gedaan om de file permissions te veranderen met chmod. Dit schijnt dus niet te werken sterker nog de file permissions veranderen helemaal niet!
Dan is het commando waarmee je dat gedaan hebt misschien wel handig...

Anyway,
code:
1
2
3
4
cd /cygdrive/p/.ssh/
ls -l
chmod go-rwx id_rsa
ls -l
zou moeten werken, bij de eerste ls zou er voor id_rsa rw-rw-rw- moeten staan, en bij de tweede ls rw-------.

Verwijderd

Topicstarter
Dag Dannr ik heb die oplossing van jou geprobeerd maar bij mij blijven de permissions op read staan:

-r--r--r-- 1 root mkgroup-l-d 1743 Sep 15 12:18 id_rsa
-rw-r--r-- 1 root mkgroup-l-d 400 Sep 15 12:18 id_rsa.pub
-rw-r--r-- 1 root mkgroup-l-d 448 Sep 14 09:08 known_hosts

Ik snap het ook niet. Het zal wel aan cygwin liggen of zo :?

En real-doc die tip van jou heb ik geprobeerd en die werkt wel. Ik kan het natuurlijk ook op deze manier blijven werken zolang ik maar x applicaties kan starten :)