Toon posts:

Dell G5611 in een normale ATX kast?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

dit is mijn eerste post hier, ik kan namelijk nergens anders informatie vinden m.b.t. dit moederbord.

Ik heb dus een stuk of 10 nieuwe moederbordjes liggen van Dell. Type G5611

Socket: LGA775
Expansion Slots: 3 PCI, 1X1 PCI Express, 1X16 PCI Express
Chipset: Intel 915 Express
Supported CPUs: Intel Pentium 4, Celeron, Prescott
Other Features: Hyper-Threading Technology Support
Connectors: Printer Port, (6) USB 2.0 Ports, 1 COMM Ports, 10/100/1000 LAN
Peripheral Interface: (2) Serial ATA (SATA) Interface
Other: One IDE Channel Supporting ATA-66/100/133 and Floppy Port
Video: 1X16 PCI Express Slot and Intel 900 Graphics Accelerator
Audio: Standard Sound Audio System
Supported Memory: DDR2
Maximum Memory: 4 Dual Channel DIMM Support for up to 4 GB of memory

Voor foto's:

http://www.centrix-intl.com/details.asp?productid=1107

Mijn vraag is dus de volgende aangezien bij sommige Dell moederbordjes nogal eens problemen zijn m.b.t. de voeding de bevestigingspunten etc etc.

Weet iemand hier iets over dit soort moederbord? of ik deze gewoon in kan bouwen in ATX kasten met normale voedingen? of dat ik toch echt Dell onderdelen erbij moet hebben?

En mocht ik dus allerlei zooi van Dell erbij moeten halen om er uberhaupt iets van te maken, zou ik deze nog ergens kunnen slijten voor een normale prijs?.

Graag zou ik dus informatie willen hebben of ik met deze bordjes vrij eenvoudig systeempjes kan maken, of dat het erg moeilijk zal worden om de juiste onderdelen erbij te vinden?

bij voorbaat dank voor eventuele hulp.

Danny

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 00:15

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Ik denk dat je idd problemen kunt verwachten met het monteren van deze borden in een "normale" atx kast. Je kunt natuurlijk wel altijd een bordje testen in een atx kast.

Voor zover ik kan zien ga je ook met wat aansluitingen problemen krijgen zoals daar bijvoorbeeld is de bevestiging van de koeler.

Meestal zit op dergelijke dell's ook nog een frontpanel wat je niet echt lekker kwijt kan in een andere pc.