Toon posts:

Bestanden delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een draadloos thuisnetwerk gemaakt tussen laptop en PC. De gedeelde bestanden van de laptop kan ik via de PC benaderen, maar andersom niet. de printer van de PC werkt wel via de laptop. Als ik "zoek naar computers in de werkgroep" op de laptop, ziet die de pc wel, maar als ik hem wil openen krijg ik de melding: '\"computernaam"is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt. Toegang geweigerd.' Op You cannot access shared files and folders or browse computers in the workgroup staat het probleem exact beschreven, maar de voorgestelde oplossingen werken niet.

Wie weet raad?

Luc

• wpverbeek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09-2024

wpverbeek

Wouter Verbeek

Van welk OS maak je gebruik? Ik heb wel eens hetzelfde probleem gehad, bij mij werkte het om op beide computers eenzelfde gebruikersnaam en wachtwoord aan te maken (zodat de gebruikersaccounts overeenkomen).

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik XP home

Verwijderd

Staat het vinkje "Eenvoudig delen van bestanden gebruiken" niet aangevinkt?
Op die manier kan je de rechten beter instellen voor je shares.

Verwijderd

Topicstarter
Waar vind ik dat?

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Stap 1 : Verander eerst de naam( en alleen de naam ! ! ! ) van de computer en start dan opnieuw. Dit moet je zonder verandering van je werkgroep/domein doen.
Stap 2 : Als de computer opnieuw is opgestart verander dan de werkgroep/domein naam eerst naar "bla"(of iets anders) en start dan weer opnieuw op.
Stap 3 : Als de computer weer opnieuw is opgestart verander dan de naam van de werkgroep weer terug naar de goede werkgroep en start opnieuw op.

Doe dit met alle computers.

Self reflection is the school of wisdom

Verwijderd

Draai je Norton Internet Security? Zo ja, schakel dat even uit. Is het dan opgelost, weet je dat je gewoon je netwerk als veilige zone moet instellen. Of zwier je NIS er gewoon vanaf en ga je voor de minder CPU-belastende oplossing Avast+Zonealarm (om maar wat gratis te vernoemen)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, standaard windows firewall, probleem ook zonder firewall

Verwijderd

Topicstarter
Ventrigo,

jouw oplossing ook geprobeerd, werkt ook niet

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:41
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 17:55:
Staat het vinkje "Eenvoudig delen van bestanden gebruiken" niet aangevinkt?
Op die manier kan je de rechten beter instellen voor je shares.
Volgens mij heeft de home editie die optie niet ..
Simple File Sharing is always turned on in Windows XP Home Edition-based computers.
bron: How to configure file sharing in Windows XP

[ Voor 19% gewijzigd door sjhgvr op 15-09-2006 22:32 ]

oisd.nl

Pagina: 1