Toon posts:

[upgrade]dell 4150

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laptop is 4 jaar oud en begint traag te worden (onder opensuse 10.0 draait het allemaal wat trager).
specs:
-intel pentium 4M (géén pentium M) 1.8 ghz
-512 ram
-40 gb 5400 rpm hd

Nu wil ik eigenljik nog geen nieuwe laptop kopen want volgend jaar krijg ik er normaal een van het werk en dan koop ik mij wel een desktop.

Mijn vraag is of een upgrade van 512 naar 1 gig zin heeft, of ik eerder een 7200 rpm hd moet steken. Of moet ik beide upgrades doen?

Wanneer evolution opstart (mail client) dan zit ik al aan 80% memory use op opensuse. Onder windows draait hij nog redelijk vlot alleen is er precies redelijk veel disk access. (cleane install 1 jaar geleden). De nieuwe visual studio 2005 geeft niet zo'n snelle indruk naar er een tijdje mee te hebben gewerkt. Aangezien we .net 2.0 moete gebruiken ben ik hieraan gebonden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 13:45 ]

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-02 08:18
Je zou ook weer eens een clean install of de pc goed te chechek op virussen, spyware, fouten, overbodige programma's bij het opstarten etc. Volgens mij is dat namelijk nog wel een aardig laptopje.

Verwijderd

Topicstarter
de computer is helemaal opgekuist, dus ik vermoed dat het een structureel snelheidsprobleem is

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02 21:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Maak hem eens open en kijk eens of je toevallig bergen stof uit de koellichamen kunt halen

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
hello_moto schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 15:06:
Je zou ook weer eens een clean install of de pc goed te chechek op virussen, spyware, fouten, overbodige programma's bij het opstarten etc. Volgens mij is dat namelijk nog wel een aardig laptopje.
Dat heb je allemaal niet zo snel met Linux.. ;)

offtopic:
Ik zie jou zooooo vaak spuit 111111 zijn, of fipo's maken zonder te lezen.. :/

Ik zou beginnen met het geheugen, het enige waar de snelheid van je harddisk dan nog in kan uitmaken is als je veel bestanden moet laden ofzo. Nu heb je weinig geheugen > je cache wordt eerder aangesproken (en aangezien die op een trage schijf staat..). Als het met nieuw geheugen nog niet snel genoeg is kun je naar een andere schijf kijken, maar dat lijkt mij niet nodig..