HD kwaliteit op CRT monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 307 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Hallo,

Ik heb gehoord dat er naast de mogleijk van HD op je televisie het ook mogelijk is om dit te krijgen op je PC monitor. Ik heb een resolutie van 1280 x 1024. Ik zou dan een kabel kunnen kopen die van HDMI naar DVI gaat en dan een adapter van DVI naar VGA. Ik heb namelijk nog geen directe aansluiting vna HDMI naar VGA gevonden.

Maar mijn vraag is nou:
Als ik m'n hopelijk toekomstige PS3 aansluit op m'n PC CRT monitor, krijg ik dan uitgerekt beeld van HD resolutie is 1280 x 768 en mijn beeldscherm is 1024 pixels hoog in plaats van 768.

Alvast bedankt,
Ivo

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
er zijn ook crt's die overweg kunnen met HD resolutie's. Mijn Iiyama vision master pro 454 kan tot 1900 x 1200. Maar ik zie ook eerlijk gezegd het nut ervan niet in om je HD signaal te downscalen? Waarom wel 600 euro overhebben voor een PS3 en geen geld voor een fatsoenlijk beeldscherm?

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Een CRT monitor ondersteunt vaak heel veel resoluties en vaak ook de vreemde. Via een util zoals powerstrip kan je vast wel die resolutie aan de gang krijgen op je CRT. Let wel op dat je de refresh rate niet te hoog instelt; dat is namelijk niet zo goed voor je CRT. De vraag is echter wil je dit ook? Ik denk dat dit alles je beeld kwaliteit niet ten goede komt.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
je krijg een balk boven en onder en als sony slim is zetten ze er een dvi connector op of een hdmi>dvi adpter maarja er is al zoveel uit de ps3 gesloopt:S

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
SOEPSTENGEL13 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 13:16:
Hallo,

Ik heb gehoord dat er naast de mogleijk van HD op je televisie het ook mogelijk is om dit te krijgen op je PC monitor. Ik heb een resolutie van 1280 x 1024. Ik zou dan een kabel kunnen kopen die van HDMI naar DVI gaat en dan een adapter van DVI naar VGA. Ik heb namelijk nog geen directe aansluiting vna HDMI naar VGA gevonden.
Ivo[/i]
Die zul je ook niet vinden, i'm afraid....HDMI is volledig digitaal en VGA (d-sub) is volledig analoog. Dus die 2 aan elkaar knopen gaat niet.
De adapter DVI-VGA waar jij het over hebt, is voor een DVI poort van een computer die ook een/het analoge signaal nog voert (DVI-I).

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:51
En bovenop wat al gemeldt is is het ook niet mogelijk om "zomaar" een dvi naar vga kabel te gebruiken. DVI is digitaal vga is analoog. Die kabels doen geen DA omzetting. Die werken alleen als je bron ook echt een aaloog signaal uit de dvi poort stuurt. Iets wat zon ps3 waarschijnlijk niet gaat doen.

edit: spuit 11

• -krekel-
Bij de tijd dat de PS3 uit is dan zullen de prijzen van HD-schermen ook wel afnemen. Die Dell schermen bijvoorbeeld worden al steeds goedkoper, over een jaar of wat kost dat al helemaal een stuk minder. Dus ik zou daar gewoon op wachten, dan kun je pas echt van je PS3 genieten :-)

• SOEPSTENGEL13
Ik heb geen geld, ik ben 14 jaar en kan alleen folders bezorgen wat dus niet verdiend. Oke het is dus niet mogelijk vanwege te kabels. Is het misschien wel mogleijk met RGB kabel?

[ Voor 46% gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 15-09-2006 14:11 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Er wordt bij een PS3 vast ook wel een VGA kabel aangeboden, daarmee kan je hem op een vga aanslutiing aansluiten. Zoniet, dan kan het niet echt soepel.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• SOEPSTENGEL13
Oke, dan zal ik even moeten wachten.

Verwijderd

Offtopic: Waarom gebruik je 1280 x 1024 op een CRT? Dat is een 5:4 verhouding, terwijl (niet-breedbeeld) CRT's een 4:3 verhouding hebben. 1280 x 960 is dan een betere keuze.

• -krekel-
maarum, dan snap ik nog iets niet helemaal, je bent 14, geen geld voor een beeldscherm, maar wel voor een retedure gameconsole van 600+ euro?

Verwijderd

Dat krijgen ze tegenwoordig toch voor hun verjaardag? 8)7 :X

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
De vraag is dan, wat moet iemand zonder geld met een 600+ euro gameconsole zonder fatsoenlijk beeldscherm waardoor een PS2 misschien beter voldoet?
Of zie ik dat dan verkeerd?
Pagina: 1