HD projector voor 1000 dollar

Pagina: 1
Acties:

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:33
In het artikel nieuws: HD-projector voor 1000 dollar geïntroduceerd wordt de suggestie gewekt dat het speciaal is dat er nu HD projectors zijn voor 1000 dollar (zie de eerste zin "Projectors met high definition mogelijkheden kosten al gauw vele duizenden dollars").

Dit is niet juist, mijn panasonic ae900 en ook de voortganger ae700 zijn ook 720p (en kunnen ook 1080i signalen aan), en ook beamers van bijv. sanyo, hitachi enzo kunnen dit. En die beamers zitten ook allemaal in de prijsklasse 800-1300 euro ofzo.

Wat is er dan zo speciaal aan die optoma? De titel in het oorspronkelijke artikel geeft het antwoord: "Optoma launches lowest cost DLP HD Ready Home Cinema Projector". Het sleutelwoord hier is DLP. Hoewel er zat LCD-beamers zijn in die prijsklasse die HD content aankunnen, is dat bij DLP niet het geval.

Ik zou dus in de titel en eerste paragraaf duidelijk aangeven dat het hier om DLP gaat, nu wordt dat helemaal niet genoemd. Alleen in de tweede paragraaf komt dit terug, maar daar gaat het over een hele andere beamer (wat deze paragraaf met het nieuwsbericht te maken heeft ontgaat me een beetje, maar dat is een andere discussie).

edit:
vvvv Prima aanpassingen wat mij betreft, een stuk duidelijker nu

[ Voor 3% gewijzigd door sewer op 15-09-2006 13:16 ]

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Heb dit verhaal enigszins verduidelijkt, je opmerking was geheel terecht :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten