Denk dat ik het hier moet posten want ik denk dat het een hardware probleem is.
Sinds een maand heb ik (lijkt steeds vaker te worden) dat de pc bevriest.
Bureaublad blijft gewoon staan maar muis werkt niet meer en pc reageert op niets meer.
Krijg geen BSOD of foutmelding, enige manier van herstarten is de powerknop 5 sec indrukken.
Sinds deze week is het probleem erger geworden, na een vastloper reset gedaan en PC helemaal niet meer opstarten, Wel voorbij bios maar daarna heel lang Windows logo in beeld en verder niets. Daarna nog een aantal malen reset maar komt niet voorbij logo. Opstarten in safe mode werkte ook niet meer.
Lijkt wel of ie toen na de bios ergggg traag was, alles duurde veel langer. Toen even opgegeven op dat moment, ochtend er na start ie gewoon weer op, om vervolgens 4 uur later weer te bevriezen.
Gisteravond het een en ander geprobeerd:
- Kast open div hardware los, alles weer goed werken.
- Div benchmarks, komt ie gewoon goed doorheen. Ook een burnin test.
- Temps zijn cpu 46C, mobo 35C, Schijven rond de 35C, systeemkast 38C.
- Memtest alle test goed door.
Enige waar ik nu aan twijfel is de voeding.
- Vcore -->1,70v
- +3,3v -->+3,25v
- +5v -->+4,81v
- +12v -->+12,28v
- --12v -->--12,03v
- --5v -->--5,15v
- +5vsb -->+5,38
- vBat -->3,18v
+5vsb is erg hoog, zou zoiets deze problemen kunnen veroorzaken of moet ik het toch ergens anders gaan zoeken. Kan het probleem niet nabootsen, komt soms na 4 uur soms na 3 dagen, Pc staat 24/7 aan.Windows is uptodate en nog niet zo heel lang geleden geinstalleerd.
Pc is Athlon 2600+(niet overclockt), 1Gb ram, Windows Xp-pro sp2, 4x Maxtor HD.
Sinds een maand heb ik (lijkt steeds vaker te worden) dat de pc bevriest.
Bureaublad blijft gewoon staan maar muis werkt niet meer en pc reageert op niets meer.
Krijg geen BSOD of foutmelding, enige manier van herstarten is de powerknop 5 sec indrukken.
Sinds deze week is het probleem erger geworden, na een vastloper reset gedaan en PC helemaal niet meer opstarten, Wel voorbij bios maar daarna heel lang Windows logo in beeld en verder niets. Daarna nog een aantal malen reset maar komt niet voorbij logo. Opstarten in safe mode werkte ook niet meer.
Lijkt wel of ie toen na de bios ergggg traag was, alles duurde veel langer. Toen even opgegeven op dat moment, ochtend er na start ie gewoon weer op, om vervolgens 4 uur later weer te bevriezen.
Gisteravond het een en ander geprobeerd:
- Kast open div hardware los, alles weer goed werken.
- Div benchmarks, komt ie gewoon goed doorheen. Ook een burnin test.
- Temps zijn cpu 46C, mobo 35C, Schijven rond de 35C, systeemkast 38C.
- Memtest alle test goed door.
Enige waar ik nu aan twijfel is de voeding.
- Vcore -->1,70v
- +3,3v -->+3,25v
- +5v -->+4,81v
- +12v -->+12,28v
- --12v -->--12,03v
- --5v -->--5,15v
- +5vsb -->+5,38
- vBat -->3,18v
+5vsb is erg hoog, zou zoiets deze problemen kunnen veroorzaken of moet ik het toch ergens anders gaan zoeken. Kan het probleem niet nabootsen, komt soms na 4 uur soms na 3 dagen, Pc staat 24/7 aan.Windows is uptodate en nog niet zo heel lang geleden geinstalleerd.
Pc is Athlon 2600+(niet overclockt), 1Gb ram, Windows Xp-pro sp2, 4x Maxtor HD.