Transparante Flash overlay -> z-index probs

Pagina: 1
Acties:

• haling
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-02 20:36
Heren, dames,

Ik wil een 'slideshow' laten zien van een paar slides die dan uiteindelijk (of als men op de skip knop ramt) uitfaden om de website erachter te laten zien.

Dit is natuurlijk heel simpel te doen met een transparante flash animatie overlay, maar het probleem is dat de flash bovenop de website staat waardoor je niet meer op links kunt klikken...

Help?

-H-

PS: Ik heb al een aantal searches gedaan hier op GOT en google, maar kan niets relevants vinden. excuses als ik ergens overheen heb gekeken...

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

Roep na het uitfaden een javascript functie aan die de layer hidden maakt ;)

• haling
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-02 20:36
Misschien had ik erbij moeten vermelden dat ik nog een redelijk beginner ben met Flash...

Als je in een paar zinnen uit kunt leggen hoe ik vanuit Flash 8 een javascript aan kan roepen zou ik je zeer dankbaar zijn...

Edit: ik ga nu "getURL('javascript:fromFlash()')" onderzoeken...

Edit 2: ok, dat werkt... nu nog het probleem dat als je 2 absolute divjes over elkaar heen legt, de flash niet klikbaar is in FF (in IE wel)... Hoe zat dat ook al weer??? Ik ga nu wat proberen met een wrapper div, kijken of dat gaat werken...

Edit 3: grrr... Het heeft blijkbaar met WMODE=TRANSPARENT te maken... zonder dat kan ik wel klikken. Googelen dan maar...

Edit 4: (leerzaam dagje!) Het niet-kunnen-klikken komt omdat de site zelf in een iframe geladen wordt... Als ik deze iframe half onder de flash-test-knop zet is de ene kant van de flash-test-knop wel klikbaar en de andere helft niet... Ff kijken of ik de iframe kan vervangen door een divje...

[ Voor 71% gewijzigd door haling op 15-09-2006 13:50 ]