[2000] Verschillende BSOD's op windows 2000 server

Pagina: 1
Acties:

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-02 11:11

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
NM

thanks

[ Voor 99% gewijzigd door Stronkie op 09-10-2006 08:20 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wow, anders heb jij even veel verschillende BSOD's :)

Nu is het op zich vrij normaal om bij een BSOD eens te beginnen met een check van je geheugen - heb je al eens memtest86 een weekendje laten draaien? :)

Verwijderd

De meeste stop errors die ik zo zie zijn 0x0000007f dus ik neem aan dat je General causes of "STOP 0x0000007F" errors gevonden had?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik mag toch uitgaan dat ie z'n server niet overgeclocked heeft, aan de andere kant:
Stronkie schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:24:
1 woord tesking :)

need I to say more
weet je het maar nooit O-) :P

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Leuk ook dat de titel win2003 zegt en de dumps allemaal win2k zijn :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

BackSlash32 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 10:14:
Leuk ook dat de titel win2003 zegt en de dumps allemaal win2k zijn :)
Aangepast ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

als ie zo vaak klapt zou ik onderhand wel één of twee dumpfiles van die bak afhalen, en daarna de dumpfile size kleiner zetten (minidump).

Anders heb je elke keer een 1GB dump in je system dir zitten waar je niks mee doet, zonde van de ruimte, en niet te vergeten van de tijd (1GB dumpfile maken <> 64K minidump, welke is eerder gereboot?)

De dumps kan je dan lekker debuggen :)

[ Voor 21% gewijzigd door alt-92 op 16-09-2006 10:21 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-02 11:11

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
haha, lol. Testking heb ik niet gebruikt op het te halen :)... Maarja heb de cursus mooi in het duits moeten doen , daar ik alles in het duits moet doen. De servers zijn in het engels. En idd het is een windows 2000 systeem.

Goed de bugchecks heb ik allemaal uitgepluist. Maar verder dan geheugen fout en of conflicten met de nieuwe updates kom ik niet. Ik vermoed dat het een combinatie is van alle drie.

De server word gebruikt als

SAV par Server
Printer Server.

en bij de weg de server is niet overklokt. Hij is niet eens opgezet door mij haha. Dit probleem is mijn schoenen geworpen door hogerop. :)

En ja die pagina al bekeken samen met de andere foutmeldingen

Als zowel de software als de hardware een bepaalde trap kunnen veroorzaken, is foutopsporing vereist om vast te stellen wat de oorzaak is. Als u vermoedt dat het om een hardwareprobleem gaat, probeert u de volgende stappen voor het oplossen van de hardwarefout: 1. Voer diagnostische software uit en test het RAM-geheugen van de computer. Vervang het RAM-geheugen dat als beschadigd wordt aangemerkt. Zorg er ook voor dat al het RAM-geheugen van de computer dezelfde snelheid heeft.
2. Probeer controllers, kaarten of andere randapparatuur te verwijderen of om te wisselen.
3. Gebruik een ander moederbord in de computer.

• Als u de processor hebt ingesteld op een te hoge kloksnelheid, moet u de oorspronkelijke snelheid weer instellen.
• Neem contact op met de hardwareleverancier voor bijgewerkte hardwarestuurprogramma's, BIOS-updates of beide.

Daar het een live systeem is kan ik er niet even heen lopen... De server staat in hengelo en ik werk in duitsland... En ze achten het probleem nog niet zo erg dat ik er heen moet....
Stronkie schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:03:
jababababa

Ik heb volgende zelf al geprobeerd.

Info gezocht op Microsoft Technet
op Www.symantec.com
andere tech sites voor dit problem

Dingen die ze me vertelden en uitgevoerd heb

SAV opnieuw geinstalleerd
MEM gechecked
Kabels Gechecked.

jababababa.
Thanks anywayzs