Ik ben van plan om komende maand een spiegelreflexcamera te kopen. Heb momenteel de canon powershot s2 (met stabilisatie). Ik wil meer doen met fotograferen en wil dus daarom een spiegelreflex aanschaffen. Wat mij in deze 2 camera's aanspreekt is dat ze allebei beschikken over een stabilisatie in de camera zelf. Nu twijfel ik nog een beetje tussen deze 2 modellen. De pentax ligt meer in mijn budget maar de sony beschikt weer over een 10 megapixel en een antistofsysteem. Zit er qua kwaliteit tussen 6.1 en 10 megapixels veel? Hoor namelijk dat dit niet echt veel uitmaakt.
Voor een lens gaat mijn voorkeur uit naar een tamron 28-300mm lens. Dit omdat je hem dan niet steeds hoeft te verwisselen. Alleen een groothoek is hier niet echt in te vinden. Zit er veel verschil tussen 18mm en 28 mm? Ik ben wel iemand die de 300 mm wel prettig vind. Ik zou graag advies wilen.
Moet ik nog even doorsparen voor de sony of zal ik gaan voor de pentax?
Voor een lens gaat mijn voorkeur uit naar een tamron 28-300mm lens. Dit omdat je hem dan niet steeds hoeft te verwisselen. Alleen een groothoek is hier niet echt in te vinden. Zit er veel verschil tussen 18mm en 28 mm? Ik ben wel iemand die de 300 mm wel prettig vind. Ik zou graag advies wilen.
Moet ik nog even doorsparen voor de sony of zal ik gaan voor de pentax?