Office pc [ rond de 800 euro ]

Pagina: 1
Acties:
  • 357 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02 20:06
Ik ben dus bezig een office pc samen te stellen ( puur voor beetje text verwerken en internetten, e-mail en boekhouding zullen absolut geen grote zware programma's op draaien ). nu is er geen budget besproken maar het moet natuurlijk altijd "niet te duur" heb dus een budget systeem met een AMD Sempron samen gesteld. hieronder even het systeem. aangezien alle prijzen inkoop prijzen zijn valt vergelijken ook niet echt mee dus heb de prijzen zover buiten zicht gelaten.

Prijzen vallen erbuiten aangezien inkoop prijzen weinig zeggen. eigen bedrijf dus lever deze pc zelf :) gaat puur om de config.

Sweex Apollo ( 350 Watt voeding )

goedkope kast. net 30 euro ziet er toch redelijk uit en incl. een voeding

Moederbord Asus M2N-E

Zelf veel met asus gewerkt dus maar weer voor een asus bord gekozen. iets mindere ervaringen met de nforce 4xx chipsets gehad maar deze heeft een 5xx serie. tenzij dat iemand me dit bord compleet afraad word dit hem denk ik. tevens sound en lan onboard.

AMD Sempron™ 64 3400+ processor

Niet de langzaamste uit de Sempron serie maar nog altijd een mooie goedkope processor.

Kingston 512 MB DDR2 geheugen KVR533D2N4/512

volgens kingston moet dit geheugen gewoon werken met het mobo. dus daarom deze. altijd al met kingston ram gehad en tot zover nooit problemen mee. waarom iets nieuws proberen als het "oude" altijd goed gewerkt heeft ;)

Videokaart Asus EN7300GS/HTD

Kwa videokaart hoeft er dus weinig power op te zitten. maar niet al te happy ervaringen met onboard vids + dat ze van het ram gaan eten. dus toch gekozen om er een goedkoop kaartje in te zetten.

Harde Schijf Maxtor diamondmax 10 80GB Sata

Groote hdd ook niet echt nodig. 80 gb lijkt me ruim voldoende.

voor de rest zit er gewoon een zwart tobo en muis ( Logitech standaard ) een dvd speler ( LG GDR-8164B ) en flop drive bij.

Totaal 600 euro. incl. btw

monitor
Iiyama ProLite E1700SV-B1

Voor de liyama gekozen omdat hij zwart is ;) "ok" prestaties en ingebouwde speakers. nu zijn speakers zoiezo op deze pc helemaal niet belangrijk maar zo heb je in ieder geval iets geluid. een mooie monitor voor 200 euro.

Hele systeem samengesteld bij de zakelijke tak van alternate.

Dus totaal zitten we op de 800 euro. Als iemand op of aanmerkingen heeft op de keuzes van de onderdelen. roept u maar.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik vind het vrij veel voor een office pc'tje
Tjeck een aantal webshops of folders die je in de bus krijgt, daar staan altijd mooie aanbiedingen in voor goedkope pctje, en deze zijn ruim schoots voldoende voor the office'en (is dat een werkwoord :? )

http://www.com4.nl/shoplist.asp?action=pcconfigurator
http://www.alternate.nl/h...?artno=spcv15&baseId=1435
http://www.azerty.nl/prod...budget-systeem-beige.html

[ Voor 31% gewijzigd door andreict op 15-09-2006 11:00 ]

• stefan001
  • Laatst online: 21-01 16:26
Ik zou toch gewoon voor onboard video gaan, dat scheelt gewoon geld. Ik heb een keer een pctje in elkaar gestoken met een asrock mobo met onboard video, werkte direct prima hoor :). Kostte maar 50 euro als ik me goed herinner.

Het geld dat je hiermee bespaart kan je beter steken in een betere kast+voeding, en extra geheugen. Onboard video op 64 mb zetten, 1 gig ram en het werkt prachtig :).

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 22:23
Rekening houdend met Windows Vista die binnenkort uitkomt zou ik niet voor een langzamere config gaan. Dit systeem zal zeer goed presteren als office pc onder winXP, maar onder Vista zou dat wel eens wat minder kunnen zijn. Zo houden dus :)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• stefan001
  • Laatst online: 21-01 16:26
Moet een office-pc vista-ready zijn dan? Lijkt me een onzin-eis in dit geval :) (nofi).

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 16:33
Hou je ook een beetje rekening met het lawaai dat die sweex voedingen wellicht maken?
Kan wel eens niet zo fijn zijn om de hele dag achter te zitten.
Volgens mij betalen wij iets van 750 excl btw voor een volledige optiplex GX 620 en daar zit dan wel al XP Pro en 3y NBDOS garantie bij.

I’m not like the OTTERS

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Neem een andere voeding, die Sweex is ruk.

Doe wel onboard video in de vorm van een Asus M2MPV-MX of VM, is prima bordje en die onboard video is veel sneller dan je verwacht. Deze schijnt wel kritisch te zijn met geheugen, maar het geheugen wat jij gekozen hebt staat toevallig op de QVL en is dus geschikt. Wil je een minder kritisch bord dan kun je kijken naar de MSI of Gigabyte tegenhanger hiervan.

Doe geen Sempron, een Athlon kost heel weinig extra en is wel veel sneller.

Neem i.p.v. een Maxtor schijf een Samsung, deze is stiller en IMO betrouwbaarder.

[ Voor 34% gewijzigd door smvs op 15-09-2006 11:36 ]

• TgR_KILLER
stefan001 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:14:
Moet een office-pc vista-ready zijn dan? Lijkt me een onzin-eis in dit geval :) (nofi).
pc hoeft niet per definitie vista ready te zijn idd. maar aangezien de pc wel "jaren" mee moet kunnen en dus is op een moment de vista upgraden niet verkeerd.

vga onboard.. mja wil graag wel een nforce chip maar zelf atm geen goede ervaringen met een mobo met de 430 ( mobo is terug naar leverancier in afwachting van ) ok kan toeval zijn maar goed :P

als ik al onboard vid zou hebben zou het geld wat ik extra zou steken in een extra 512 ddr zou dan niet eens gek veel meer uitmaken dan deze setup met losse vid.

sweex kast btw geen probleem.. heb al een 100 systemen met sweex gebouwt nooit problemen mee gehad. vind het zelfs wel fijne kasten :)

daarnaast.. een standaard pc uit een krantje is geen optie :p dan had ik wel een in krantje gekeken..

edit. schijven blijft altijd wel een punt van discussie imho :) heb zelf een hele zwik maxtors en bij me oude baas gebruikten we altijd maxtor nooit geen problemen mee.

zoals ik hierboven zei kast is echt no problem. voeding ook niet. iig nooit probelemen gehad met alle voedingen van die sweex kasten. heb exact zonzelfde kast naast me liggen en die voeding maakt ook geen oorverdovend lawaai. kast komt zoiezo onder buro te staan dus valt het meeste lawaai al weg.

[ Voor 19% gewijzigd door TgR_KILLER op 15-09-2006 11:37 ]

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

• smvs
  • Niet online
TgR_KILLER schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:34:
daarnaast.. een standaard pc uit een krantje is geen optie :p dan had ik wel een in krantje gekeken..
Waarom niet?

Wat is hier mis mee? Kost 688 euro inclusief verzendkosten, heeft betere specs en je bent in één keer klaar.
http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-01 14:50
En licenties?

Windows xp pro (OEM)
Office 2003 basic (OEM)

Tel er nog maar 300 euro bij op.

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:24
Als het echt alleen maar is voor een beetje office en internetten zou ik gewoon even op marktplaats kijken. Voor 100 Euro (misschien 200 als je heel gek doet) ben je dan gewoon klaar.

Dat scheelt je toch 600 a 700 euro. Lijkt me persoonlijk nogal de moeite waard.

• TgR_KILLER
rdfeij schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:37:
En licenties?

Windows xp pro (OEM)
Office 2003 basic (OEM)

xp pro ? nergens voor nodig imho komt niet in een netwerk oid te hangen pc word stand alone. xp home.

office staat er los bij.

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-12-2025
rdfeij schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:37:
En licenties?

Windows xp pro (OEM)
Office 2003 basic (OEM)

Misschien is TgR-KILLER student, en zijn de kosten € 100,- voor WinXP Pro en Office 2003 Pro

• TgR_KILLER
Jape1985 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:41:
[...]
Misschien is TgR-KILLER student, en zijn de kosten € 100,- voor WinXP Pro en Office 2003 Pro
I wish :p

Nee heb me eigen bedrijf. en deze pc moet naar een nieuwe klant ;) vandaar ook dat ik dus geen pc bij de media markt haal of 1 op marktplaats koop van 100 euro.

denk zal hem eens op GoT zetten voor een nuttige reactie. mensen bezig houden.

• rsmits
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-02 15:54
Wat is er mis met reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2006 ? Lijkt me stuk betere specs voor minder geld. Of zoals eerder gezegt is een dell/aanbieding uit een krantje.

@EricEric: ik denk niet dat die nog een paar jaar mee gaan.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-02 14:46

PcDealer

HP ftw \o/

TgR_KILLER schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:44:
[...]

Nee heb me eigen bedrijf. en deze pc moet naar een nieuwe klant ;) vandaar ook dat ik dus geen pc bij de media markt haal of 1 op marktplaats koop van 100 euro.

Je hebt een bedrijf in de verkoop van pc's?

Ja, dus:
Welkom op onze vernieuwde site.

Itvault Computers is een startend nieuw bedrijf wat zich vooral richt op de particuliere en mkb markt. Wij leveren computers en de benodigde software daarvoor hieronder verstaan wij pakketen als Microsoft Windows en Office. Ook voor reparaties aan computers kunt u bij ons terecht. Daar wij op het moment geen grote voorraad hanteren, kunnen wij door middel van goede afspraken met verschillende leveranciers binnen enkele werkdagen aan zelfs de meest specifieke producten komen. Dus of u nu een nieuwe computer wilt aanschaffen, een laptop, printer of een switch voor uw netwerk wij kunnen het u leveren.

Voor meer informatie kunt u kijken op de pagina's computers en software. U kunt ons natuurlijk ook altijd bellen of e-mailen als u nog vragen heeft, voor contact gegevens kijkt u op de contact pagina. Ook zijn de overige gegevens zoals kvk en btw nummers op de contact pagina terug te vinden.

[ Voor 52% gewijzigd door PcDealer op 15-09-2006 11:48 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Morbid2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Die Hell, uhhh Dell die SMVS voorstelt is in mijn optiek een prima keuze. Lekker "snel" (voor office), genoeg schijfruimte, genoeg geheugen en lekker grote flat panel van 19". Mooie prijs ook. Bespaar je de moeite en kies voor zoiets. Je kan altijd nog een dedicated grafisch kaartje kopen als vista uitkomt of iets dergelijks. Succes met de zoektocht

---

Oh een eigen bedrijf, misschien volgende keer even in de startpost vermelden, dan vallen inderdaad DELL opties etc. af.

[ Voor 17% gewijzigd door Morbid2002 op 15-09-2006 11:48 ]

• andreict
  • Laatst online: 12-12-2025
TgR_KILLER schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:44:
[...]

Een eigen bedrijf waarin?? Als je regelmatige deze vraag krijgt waarom heb je dan geen vaste leverancier?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-02 14:46

PcDealer

HP ftw \o/

andreict schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:47:
[...]

Een eigen bedrijf waarin?? Als je regelmatige deze vraag krijgt waarom heb je dan geen vaste leverancier?
Zie PcDealer in "Office pc \[ rond de 800 euro ]"

Die rekent misschien te veel aan verzend- en handelingskosten. Wellicht is de aftersales beter. Maar gezien TS deze vraag stelt inzake zijn dagelijkse werkzaamheden en wel erg basic zijn, kan ik me niet voor stellen dat hij daaraan heeft gedacht.

[ Voor 28% gewijzigd door PcDealer op 15-09-2006 12:08 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• rsmits
En webshop is misschien ook een aanrader... maar laten we ervan uit gaan dat dat nog in de planning staat (aangezien het een startend bedrijf is).

Verder zou ik een klant niet met Sweex of maxtor op willen zadelen (of je moet zelf meer reperatie werkzaamheden willen verrichten en doorberekenen).

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-01 14:50
TgR_KILLER schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:40:
[...]

xp pro ? nergens voor nodig imho komt niet in een netwerk oid te hangen pc word stand alone. xp home.

office staat er los bij.
Stand alone of netwerk heeft NIETS met pro te maken.

Home = particuliere verkoop
Pro = zakelijke verkoop.

• TgR_KILLER
ok ok ok

heb de startpost aangepast heb het erbij gezet ;)

heb bij me vorige baas voor ik voor mezelf begon ook altijd met sweex / maxtor gewerkt. zelf in alle pc's hier in huis ook sweexkasten / maxtor schijven. enkel mijn voeding is geen sweex maar goed.

tenzij iemand met hele goede argumenten komt ipv "het is niet goed" zie ik geen reden er wat anders in te duwen ;)

en nee webshop is nog geen idee. heb geen miljoenen op zak om een voorraad te houden.

en ja heb wel enkele leveranciers en bijna alles komt van 1 leverancier om kosten te drukken.

• rsmits
heb bij me vorige baas voor ik voor mezelf begon ook altijd met sweex / maxtor gewerkt. zelf in alle pc's hier in huis ook sweexkasten / maxtor schijven. enkel mijn voeding is geen sweex maar goed.

tenzij iemand met hele goede argumenten komt ipv "het is niet goed" zie ik geen reden er wat anders in te duwen ;)
Een vriend van me heeft gewerkt bij een computerwinkel waar ze wekelijks een stuk of 10 kapotte maxtors terug kregen. Daarnaast is maxtor overgenomen door segate, dus ik weet niet hoe het met spareparts zit.

Kasten van Sweex vind ik zelf erg gammel en van C-merk staal geproduceerd. De voeding is vaak ook vele malen lichter dan je denkt.
en nee webshop is nog geen idee. heb geen miljoenen op zak om een voorraad te houden.
Key woord: JIT (Just-In-Time).

Webshop levert je veel extra omzet op omdat je een groter bereik hebt. Maar goed als ondernemer van een webdesign bedrijf behoor ik natuurlijk enthausiast te zijn over webshops.

• TgR_KILLER
Incubus666 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 12:02:
[...]

Een vriend van me heeft gewerkt bij een computerwinkel waar ze wekelijks een stuk of 10 kapotte maxtors terug kregen. Daarnaast is maxtor overgenomen door segate, dus ik weet niet hoe het met spareparts zit. Kasten van Sweex vind ik zelf erg gammel en van C-merk staal geproduceerd. De voeding is vaak ook vele malen lichter dan je denkt.

[...]

Key woord: JIT (Just-In-Time).

Webshop levert je veel extra omzet op omdat je een groter bereik hebt. Maar goed als ondernemer van een webdesign bedrijf behoor ik natuurlijk enthausiast te zijn over webshops.
Naja denk dat ik tot ik zelf maxtors terug ga krijgen ze gewoon blijf leveren. op een ander forum zoveel topics gezien over welke HDD is nou wel en niet goed. als je van die uit gaat kan je beter geen hdd's meer leveren. en zoals gezegt laatste jaar bij een bedrijf gewerkt waar we ook enkel maxtors leverden zowel sata als pata en in alle grotes en mss 2 in totaal terug gekregen van de 200+

Sweex zijn idd niet de beste kasten ben ik volledig met je eens. maar dat is aan de prijs ook te merken ze zijn niet duur. de voeding haalt het ook niet bij de betere merken. maar zoals ik zei heb zelf er nog nooit problemen mee ondervonden. een sweex kast moet je niet mee gaan zeulen maar betwijfel dat iemand die op kantoor zit er niet mee gaat lannen elk weekend ;) + die voeding voor dit systeem zwaar genoeg is al zou hij de 350 watt niet halen.

in een zwaarder systeem zou ik ook nooit voor die kast kiezen.

edit. webshop ? je wilt me gewoon een webshop aansmeren die je dan wel kan maken voor me ? :p

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Dit zou ik doen. Met prijzen van sallandautomatisering

Kast: Sweex Apollo € 33,-
CPU: Sempron 3400+ € 69,-
Moederbord: MSI K9NGM-L € 56.52
Geheugen: Transcend 1gb DDR € 107.34
Videokaart: Onboard
HDD: Samsung 80gb € 44.18
DVD speler: Samsung SD-616 € 18.-
Monitor: Acer AL1716As € 158,-

Totaal: 468 euro

Komen nog dingen bij als toetsenbord e.d., kom je op 500 euro uit.

Waarom toch onboard videokaart:
Meer heb je niet nodig en dat die RAM geheugen gebruikt, maakt niet veel uit, want met deze configuratie heb je 1gb ipv 512mb.

Verder simpele acer TFT, omdat die gewoon prima is en je stelt geen hoge eisen. Tegenwoordig zijn er zeker geen "slechte" TFT's meer. Kijkhoek en kleuren zal wat minder zijn dan de duurdere schermen, maar je merkt dat pas echt goed als je ze naast elkaar zet (wat je dus niet gaat doen).

En die sweex case..tja eigenlijk is het bagger, maar dit systeem is redelijk zuinig (geen zuipende videokaart bijvoorbeeld), dus de meegeleverde voeding zou het makkelijk vol moeten kunnen houden. Stapje hoger is een AOpen kast. betere en stillere voeding. Zou ik wel doen. Komt er ongeveer 25 euro extra bij

[ Voor 14% gewijzigd door PASware op 15-09-2006 12:14 ]

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Morbid2002 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:47:
Die Hell, uhhh Dell die SMVS voorstelt is in mijn optiek een prima keuze. Lekker "snel" (voor office), genoeg schijfruimte, genoeg geheugen en lekker grote flat panel van 19". Mooie prijs ook. Bespaar je de moeite en kies voor zoiets. Je kan altijd nog een dedicated grafisch kaartje kopen als vista uitkomt of iets dergelijks. Succes met de zoektocht

---

Oh een eigen bedrijf, misschien volgende keer even in de startpost vermelden, dan vallen inderdaad DELL opties etc. af.
Idd gewoon een nette Office PC voor € 599,00 incl. 19" TFT :9

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:51
PASware schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 12:12:
En die sweex case..tja eigenlijk is het bagger, maar dit systeem is redelijk zuinig (geen zuipende videokaart bijvoorbeeld), dus de meegeleverde voeding zou het makkelijk vol moeten kunnen houden.
Die voedingen zijn gewoon extreem inefficient en hebben (mede) daardoor een kortere levensduur. Daarnaast zijn de beveiligingen meestal niet erg geweldig. Je zou niet de eerst zijn die zijn moederbord door een brakke voeding verliest.

Ik zou zondermeer voor een goede AOpen kast gaan zoals de QF50A. Zeer nette kasten, goede voeding, standaard met 120mm fan, rond de 50 euro. Zeker het geld waard! Bijv:

http://www.azerty.nl/prod...56/aopen-qf50a-zwart.html

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• rsmits
TgR_KILLER schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 12:09:
[...]

Naja denk dat ik tot ik zelf maxtors terug ga krijgen ze gewoon blijf leveren. op een ander forum zoveel topics gezien over welke HDD is nou wel en niet goed. als je van die uit gaat kan je beter geen hdd's meer leveren. en zoals gezegt laatste jaar bij een bedrijf gewerkt waar we ook enkel maxtors leverden zowel sata als pata en in alle grotes en mss 2 in totaal terug gekregen van de 200+

Sweex zijn idd niet de beste kasten ben ik volledig met je eens. maar dat is aan de prijs ook te merken ze zijn niet duur. de voeding haalt het ook niet bij de betere merken. maar zoals ik zei heb zelf er nog nooit problemen mee ondervonden. een sweex kast moet je niet mee gaan zeulen maar betwijfel dat iemand die op kantoor zit er niet mee gaat lannen elk weekend ;) + die voeding voor dit systeem zwaar genoeg is al zou hij de 350 watt niet halen.

edit. webshop ? je wilt me gewoon een webshop aansmeren die je dan wel kan maken voor me ? :p
Zo zijn de ervaringen van maxtor voor iedereen verschillend. En zowieso zorgen dat er dan gebackupt wordt.

Heb je overigens nog gekeken naar de Best Buy Guide die ik aanhaalde eerder in dit topic? een dual core voor minder geld. En met inkoop prijzen dan vast nog goedkoper.

offtopic:
Ik wilde je alleen een advies geven om meer klanten te bereiken en je meer omzet te bezorgen. Er zijn genoeg Open Source webwinkels, die je eenvoudig zelf op kan zetten. Maar uiteraard ben ik niet de lulligste en als je hulp nodig zou hebben O-)
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 12:16:
[...]

Idd gewoon een nette Office PC voor € 599,00 incl. 19" TFT :9
Lees toppic eerst; Dell was geen optie omdat het naar een klant moest

[ Voor 7% gewijzigd door rsmits op 15-09-2006 12:25 ]

• TgR_KILLER
Incubus666 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 12:22:
[...]

Zo zijn de ervaringen van maxtor voor iedereen verschillend. En zowieso zorgen dat er dan gebackupt wordt.

Heb je overigens nog gekeken naar de Best Buy Guide die ik aanhaalde eerder in dit topic? een dual core voor minder geld. En met inkoop prijzen dan vast nog goedkoper.

offtopic:
Ik wilde je alleen een advies geven om meer klanten te bereiken en je meer omzet te bezorgen. Er zijn genoeg Open Source webwinkels, die je eenvoudig zelf op kan zetten. Maar uiteraard ben ik niet de lulligste en als je hulp nodig zou hebben O-)
Heb er meerprijs een brander en externe hdd bijstaan voor backup mogelijkheden. en de schijf in 2 partities.

dual core is ook niet al te duur meer i know. maar ga het hele systeem bij 1 leverancier halen zodat ik niet steeds met verzendkosten etc zit. en daarnaast zit er ook nog een all in 1 printer bij ( waar wel eisen aan zitten ) die had hij zelf al zo goed als vast gelegt en die kost ook rond de 400 euro's

offtopic:
i know als ik er echt tijd in zou steken zou ik een webwinkel nog wel op kunnen zetten maar komt nog wel wat bij kijken de winkel zelf maak je wel zo maar je moet wel alles zelf ook kunnen leveren / binnen xxx tjid op voorraad hebben etc en nog zoveel maar is echt OT hier :p

Spreek de klant van avond nog dus zal hem de eerste versie van de offerte wel voor zijn neus leggen ;) op en aanmerkingen van zijn kant komen dan wel met uitleg.

Verwijderd

PASware schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 12:12:
Dit zou ik doen. Met prijzen van sallandautomatisering

Kast: Sweex Apollo € 33,-
CPU: Sempron 3400+ € 69,-
Moederbord: MSI K9NGM-L € 56.52
Geheugen: Transcend 1gb DDR € 107.34
Videokaart: Onboard
HDD: Samsung 80gb € 44.18
DVD speler: Samsung SD-616 € 18.-
Monitor: Acer AL1716As € 158,-

Totaal: 468 euro

Komen nog dingen bij als toetsenbord e.d., kom je op 500 euro uit.

Waarom toch onboard videokaart:
Meer heb je niet nodig en dat die RAM geheugen gebruikt, maakt niet veel uit, want met deze configuratie heb je 1gb ipv 512mb.

Verder simpele acer TFT, omdat die gewoon prima is en je stelt geen hoge eisen. Tegenwoordig zijn er zeker geen "slechte" TFT's meer. Kijkhoek en kleuren zal wat minder zijn dan de duurdere schermen, maar je merkt dat pas echt goed als je ze naast elkaar zet (wat je dus niet gaat doen).

En die sweex case..tja eigenlijk is het bagger, maar dit systeem is redelijk zuinig (geen zuipende videokaart bijvoorbeeld), dus de meegeleverde voeding zou het makkelijk vol moeten kunnen houden. Stapje hoger is een AOpen kast. betere en stillere voeding. Zou ik wel doen. Komt er ongeveer 25 euro extra bij
Zou ik persoonlijk ook doen....alleen de sempron inwisselen voor een A64 3000 of 3200. Voor hetzelfde geld krijg je dan meer.

• rsmits
TgR_KILLER schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 12:50:
[...]

Heb er meerprijs een brander en externe hdd bijstaan voor backup mogelijkheden. en de schijf in 2 partities.

dual core is ook niet al te duur meer i know. maar ga het hele systeem bij 1 leverancier halen zodat ik niet steeds met verzendkosten etc zit. en daarnaast zit er ook nog een all in 1 printer bij ( waar wel eisen aan zitten ) die had hij zelf al zo goed als vast gelegt en die kost ook rond de 400 euro's
2e partitie is natuurlijk niet backuppen; als de schijf crasht is ook de 2e partitie weg.

Wat betrefd 1 leverancier, dat kan ik begrijpen. Dan zou je zelf even een berekeningetje moeten maken (aangezien wij de inkoopprijzen van alternate niet zien en wij je marge niet weten die je op het systeem wilt behalen). Alternate is wat betrefd B2C niet de goedkoopste.

• TgR_KILLER
Tis ook alternate niet zelf ;) zit met veel dingen onder de prijzen van alternate zelf. salland is met dingen ook wel goedkoper. maar 1 van de belangrijkste redenen om bij hun te kopen is dat ze redelijk dichtbij zitten. als er echt iets mis gaat kan je er gewoon heen om iets op te halen etc.

ook ff bij andere leveranciers gekeken die ik heb. maar goed eigenlijk zou je alles in bulk moeten bestellen 1x in de zoveel tijd maar zoveel centjes heb ik niet ;) + het feit dat je bij andere leveranciers bedrijfsmatig weer aan kleine orderkosten etc zit verzendkosten en de rest.

denk dat ik het systeem zo laat. als t allemaal werkt en de klant er tevreden mee is ( kwa prijs ) ik hoef hem niet zo goedkoop mogelijk te maken.

• smvs
  • Niet online
Je kan volgens mij nog beter een Celeron-D kopen dan een Sempron. Performance is dik in orde voor office werk en je kan er een bordje met Intel chipset bij kopen wat het minste kans op gezeik geeft. Ik vind de Sempron sowieso een zwaar overschatte processor. Volgens mij ontleent deze vooral zijn populairiteit aan het tijdperk dat de Celeron nog echt traag was. Dat AMD de naam heeft de meeste snelheid voor het minste geld te leveren wil nog niet zeggen dat dit in elk concreet geval zo is.

[ Voor 31% gewijzigd door smvs op 15-09-2006 13:56 ]

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 16:33
Je zou ook kunnen opteren dat de klant bij Dell koopt (bemiddeling kun je natuurlijk wel doen) en jij alleen de installatie & configuratie diensten levert.
Ik vind dit zelf wel een prettige manier van zaken doen omdat ik veel meer marge op diensten kan pakken dan op hardware. Tevens hoef ik geen bedragen voor te schieten of betaling vooraf te vragen.

I’m not like the OTTERS

• Lord Bendtner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Zit iets over het budget heen volgens mij, maar lijkt me een zeer fijn office pctje die ook vista wel redelijk goed moet kunnen draaien lijkt me zo:). Alles bij alternate besteld en binnen 24u beschikbaar.
Afbeeldingslocatie: http://img112.imageshack.us/img112/2570/bestelling001va9.jpg

Edit: Voeding is Sweex 300W standaard. (niet echt super..) Levert 180W effectief stond er. Verder een onboard Nvidia 6100 die 128mb wegtrekt van je geheugen. Maar met 1GB niet echt een probleem.

[ Voor 26% gewijzigd door Lord Bendtner op 15-09-2006 16:57 ]

Better, Best, Bendtner

• Luuk1983
Jantje88 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 16:56:
Zit iets over het budget heen volgens mij, maar lijkt me een zeer fijn office pctje die ook vista wel redelijk goed moet kunnen draaien lijkt me zo:). Alles bij alternate besteld en binnen 24u beschikbaar.
[afbeelding]

Edit: Voeding is Sweex 300W standaard. (niet echt super..) Levert 180W effectief stond er. Verder een onboard Nvidia 6100 die 128mb wegtrekt van je geheugen. Maar met 1GB niet echt een probleem.
Ik weet niet of je 128MB RAM wilt missen van 1GB in Vista.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-02 08:18
Luuk1983 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 17:01:
[...]

Ik weet niet of je 128MB RAM wilt missen van 1GB in Vista.
Maak je er toch 64 van?

Verwijderd

Als prestaties niet belangrijk zijn, dan kan je ook aan een Via Epia oplossing denken.

Verwijderd

Nou qua software een legale licentie voor Windows wanneer je Student bent komt eerder in de buurt van € 15,-

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

TgR_KILLER schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 12:09:
[...]

Als kast kan je een best een sweex-ding nemen, hij stort echt niet in ofzo. Maar als voeding, no-go. Met een beetje pech blaast het je moederbord, CPU, geheugen en videokaart op.

Kijk bijvoorbeeld naar deze of deze, kosten 15 euro meer, heb je al een veel betere voeding.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
hier
Luuk1983 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 12:21:
[...]

Die voedingen zijn gewoon extreem inefficient en hebben (mede) daardoor een kortere levensduur. Daarnaast zijn de beveiligingen meestal niet erg geweldig. Je zou niet de eerst zijn die zijn moederbord door een brakke voeding verliest.

Ik zou zondermeer voor een goede AOpen kast gaan zoals de QF50A. Zeer nette kasten, goede voeding, standaard met 120mm fan, rond de 50 euro. Zeker het geld waard! Bijv:

http://www.azerty.nl/prod...56/aopen-qf50a-zwart.html
en hier
Muthas schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 18:30:
[...]

Als kast kan je een best een sweex-ding nemen, hij stort echt niet in ofzo. Maar als voeding, no-go. Met een beetje pech blaast het je moederbord, CPU, geheugen en videokaart op.

Kijk bijvoorbeeld naar deze of deze, kosten 15 euro meer, heb je al een veel betere voeding.
ben ik het echt volledig mee eens. Koop voor 10-20 euro meer een goede degelijke kast met een degelijke voeding (ook de voedingen van AOPEN zijn erg degelijk). Sweex is wat dat betreft echt rommel, en bedenk wel dat je voeding de rest van het systeem mee kan nemen als hij overlijdt...

If I can't fix it, it ain't broken.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-02 16:50

BHQ

Voor 5 tientjes heb je een aOpen kast met bijbehorende goede voeding. Ik zou dat doen ipv een kast van Sweex. verder, nette config opzich.

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:43
AMD Athlon 64 3200+ (AM2, 2,0GHz, 512KB, Boxed) € 74,44
MSI K9NGM-L, GeForce 6100 (uATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II,... € 53,94
1GB PC6400 DDR2, CL4 (Kingston, KHX6400D2LL/1G) € 153,26
MSI GeForce 7300 GT 256MB DDR2 (PCI-e, DVI, HDTV) NX7300GT... € 79,67
Samsung SpinPoint P80 160GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ) € 57,99
AOpen QF50A (ATX, 350W, Zwart) € 46,78
Philips 170S7FB (17", 8ms, D-sub, Zwart) € 173,53
NEC ND-4571 16x (Dual-layer, Labelflash, Zwart) € 32,70
Logitech Classic Keyboard (PS/2) € 8,53
Logitech Optical Wheel Mouse Black (USB) € 6,40

Totaal 687,24 + 10% (als je alles in één winkel bestelt) = 755,96 + natuurlijk een floppy-drive.
Dit is al redelijk deftig, al zeg ik het zelf ;)

[ Voor 20% gewijzigd door LievenD op 15-09-2006 19:18 ]

• Thunderhawk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-01 16:55
Koop iig je PC NIET bij Alternate. Deze lui verlenen zeer slechte garantie (Tip: Check de Shop Survey!)

• Luuk1983
Zompy schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 16:00:
Koop iig je PC NIET bij Alternate. Deze lui verlenen zeer slechte garantie (Tip: Check de Shop Survey!)
Ben ik het helemaal mee eens!!

Goede alternatieven:
- Azerty (http://www.azerty.nl)
- Sallandautomatisering (http://www.sallandautomatisering.nl)
- Cool prices (http://www.cool-prices.nl)

• TgR_KILLER
Zompy schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 16:00:
niet bij mij.. heb al 5/6 systemen bij alternate verkocht en never nooit geen problemen mee gehad en ja er was weleens iets stuk of zelfs iets wat niet werkte kon het gewoon zonder problemen omruilen.

@ de config die bij alternate was gemaakt. 19" scherm is overkill tevens mis ik in die setup een dvd flop tobo muis etc.. + dat gigabyte mobo vertrouw ik niet meer check thread ergens anders op t forum

maar topic kan wat mij betreft op slot ;) offerte is de deur uit. en heb niet helemaal het idee dat iedereen alles leest aan sommige replies te zien :p

Pagina: 1