Ik ben dus bezig een office pc samen te stellen ( puur voor beetje text verwerken en internetten, e-mail en boekhouding zullen absolut geen grote zware programma's op draaien ). nu is er geen budget besproken maar het moet natuurlijk altijd "niet te duur" heb dus een budget systeem met een AMD Sempron samen gesteld. hieronder even het systeem. aangezien alle prijzen inkoop prijzen zijn valt vergelijken ook niet echt mee dus heb de prijzen zover buiten zicht gelaten.
Prijzen vallen erbuiten aangezien inkoop prijzen weinig zeggen. eigen bedrijf dus lever deze pc zelf
gaat puur om de config.
Sweex Apollo ( 350 Watt voeding )
goedkope kast. net 30 euro ziet er toch redelijk uit en incl. een voeding
Moederbord Asus M2N-E
Zelf veel met asus gewerkt dus maar weer voor een asus bord gekozen. iets mindere ervaringen met de nforce 4xx chipsets gehad maar deze heeft een 5xx serie. tenzij dat iemand me dit bord compleet afraad word dit hem denk ik. tevens sound en lan onboard.
AMD Sempron™ 64 3400+ processor
Niet de langzaamste uit de Sempron serie maar nog altijd een mooie goedkope processor.
Kingston 512 MB DDR2 geheugen KVR533D2N4/512
volgens kingston moet dit geheugen gewoon werken met het mobo. dus daarom deze. altijd al met kingston ram gehad en tot zover nooit problemen mee. waarom iets nieuws proberen als het "oude" altijd goed gewerkt heeft
Videokaart Asus EN7300GS/HTD
Kwa videokaart hoeft er dus weinig power op te zitten. maar niet al te happy ervaringen met onboard vids + dat ze van het ram gaan eten. dus toch gekozen om er een goedkoop kaartje in te zetten.
Harde Schijf Maxtor diamondmax 10 80GB Sata
Groote hdd ook niet echt nodig. 80 gb lijkt me ruim voldoende.
voor de rest zit er gewoon een zwart tobo en muis ( Logitech standaard ) een dvd speler ( LG GDR-8164B ) en flop drive bij.
Totaal 600 euro. incl. btw
monitor
Iiyama ProLite E1700SV-B1
Voor de liyama gekozen omdat hij zwart is
"ok" prestaties en ingebouwde speakers. nu zijn speakers zoiezo op deze pc helemaal niet belangrijk maar zo heb je in ieder geval iets geluid. een mooie monitor voor 200 euro.
Hele systeem samengesteld bij de zakelijke tak van alternate.
Dus totaal zitten we op de 800 euro. Als iemand op of aanmerkingen heeft op de keuzes van de onderdelen. roept u maar.
Prijzen vallen erbuiten aangezien inkoop prijzen weinig zeggen. eigen bedrijf dus lever deze pc zelf
Sweex Apollo ( 350 Watt voeding )
goedkope kast. net 30 euro ziet er toch redelijk uit en incl. een voeding
Moederbord Asus M2N-E
Zelf veel met asus gewerkt dus maar weer voor een asus bord gekozen. iets mindere ervaringen met de nforce 4xx chipsets gehad maar deze heeft een 5xx serie. tenzij dat iemand me dit bord compleet afraad word dit hem denk ik. tevens sound en lan onboard.
AMD Sempron™ 64 3400+ processor
Niet de langzaamste uit de Sempron serie maar nog altijd een mooie goedkope processor.
Kingston 512 MB DDR2 geheugen KVR533D2N4/512
volgens kingston moet dit geheugen gewoon werken met het mobo. dus daarom deze. altijd al met kingston ram gehad en tot zover nooit problemen mee. waarom iets nieuws proberen als het "oude" altijd goed gewerkt heeft
Videokaart Asus EN7300GS/HTD
Kwa videokaart hoeft er dus weinig power op te zitten. maar niet al te happy ervaringen met onboard vids + dat ze van het ram gaan eten. dus toch gekozen om er een goedkoop kaartje in te zetten.
Harde Schijf Maxtor diamondmax 10 80GB Sata
Groote hdd ook niet echt nodig. 80 gb lijkt me ruim voldoende.
voor de rest zit er gewoon een zwart tobo en muis ( Logitech standaard ) een dvd speler ( LG GDR-8164B ) en flop drive bij.
Totaal 600 euro. incl. btw
monitor
Iiyama ProLite E1700SV-B1
Voor de liyama gekozen omdat hij zwart is
Hele systeem samengesteld bij de zakelijke tak van alternate.
Dus totaal zitten we op de 800 euro. Als iemand op of aanmerkingen heeft op de keuzes van de onderdelen. roept u maar.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD