[XPe] Camera installeren met WIA driver

Pagina: 1
Acties:

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-03 16:14
Hallo allemaal, ik heb een 2tal XP eMbedded machines waarop ik een digitale camera wil installeren. Normaal gesproken onder XP heb je daar een standaard driver voor (de WIA driver) alleen als ik deze camera's op de XPe machines aansluit dan vraagt hij om een driver. Hij ziet de WIA driver dus op de een of andere manier niet.
Ik heb dit al eens werkend gekregen door een Windows dir van een XP installatie te kopieren en die te gebruiken als bron voor drivers. Alleen nu werkt dit niet :(

Dus ik heb nu een aantal vragen:

1. Hoe kan ik in Windows de locatie(s) aanpassen waar de "Install Hardware Wizard" zoekt als je hem op automatisch zoeken zet?

2. Weet iemand welke bestanden ik nodig heb voor WIA in Windows? En waarom windows de drivers niet ziet.

3. Zijn er nog andere mogelijkheden om dit werkend te krijgen??

Hail to the king baby!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Rechtermuisklik op apparaat in device manager - > update driver en dan kiezen voor een locatie in plaats van automatisch zoeken - > dan kies je de driver die je hebt. Hij zal waarschijnlijk een INF file willen hebben.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• urk_forever
Djoekie schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:46:
Rechtermuisklik op apparaat in device manager - > update driver en dan kiezen voor een locatie in plaats van automatisch zoeken - > dan kies je de driver die je hebt. Hij zal waarschijnlijk een INF file willen hebben.
Ok, weet je dan toevallig ook welke inf file de WIA driver bevat??

Hail to the king baby!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

urk_forever schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:48:
[...]

Ok, weet je dan toevallig ook welke inf file de WIA driver bevat??
Misschien een domme opmerking maar kun je niet gewoon de driver nemen van de webcam zelf (dus niet een installer maar echt de losse driver) in plaats van een generieke driver?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• urk_forever
Djoekie schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:53:
[...]

Misschien een domme opmerking maar kun je niet gewoon de driver nemen van de webcam zelf (dus niet een installer maar echt de losse driver) in plaats van een generieke driver?
Tja, als die er was zou ik die wel gebruiken, maar die is er dus niet. Het gaat hier trouwens niet om een webcam maar om Canon Powershot camera's.

Hail to the king baby!