Toon posts:

iets raars met MD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers ik heb laatst iets raars ontedekt al 1,5 jaar neem ik mp3 liedes op op m'n MD.
Nou hoorde laatst iets raars aan m'n MD, als ik mijn MD in de rec stand zet wel met pauze dan dan hoor ik een ruis, maar als ik hem de minidisc speler (sony MZR55) aanraakt is de ruis weg ook als ik hem heel lichtjes aanraakt, als het in contact leg met een ander voorwerp ruist hij nog steeds, maar als ik hem weer aanraak heel lichtjes, dan stopt 'ie met ruis..........ben ik gek aan het worden of kan iemand zeggen dat het niet aan mij ligt??????

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-03 12:54

uibeltje

Idiotheque

kan, mag in principe niet voorkomen. Volgens mij zorg jij voor de aarde door hem aan te raken. Ik zou er fijn mee naar badhoevedorp gaan en flink klagen bij Sony.

Mijn MD walkman (MZ-E55) ruist ook een beetje als de backlight van de afstandsbediening brandt :(

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-10-2025

SiliconError

:(){ :|:& };:

Ik heb hetzelfde gehad met de R55...
Het ding is van metaal... ik heb hier een metalen computerdesk.
Als ik m daarop legde en REC aandeed ging het zwaar ruisen :(
Ik alles proberen enzo... alleen geisoleerd en niet aanraken was ruisloos.

De kabel van de Soundcard naar de MD bleek dus zwaar brak te zijn (draadbreuk, weet ik veel). Dat ging dus niet goed.
Nieuwe kabel gehaald... 1 dag goed -> weer kabel kapot (kutdingen ofzo)
Andere winkel, duurdere kabel... no problemo's meer gehad

Verwijderd

Ik heb dit ook gehad ja :)) Dan moet je hem aarden... Klopt, is heel dom ja. Maar de enige oplossing!

Mijn MD speler was een AIWA, die is nu verrot (door andere redenen) en mijn nieuwe is ook weer een aiwa (overgekocht). Prima spul.