Welke Router?

Pagina: 1
Acties:

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:05
Ik wil mn netwerk via een router laten lopen.
Heb nu 2 pc's, maar de ene heeft alleen internet als de "hoofd" pc aanstaat.
Dit wil ik echter gaan verhelpen door er een router tussen te gaan zetten.

Nou ben ik niet zo thuis in het netwerkwereldje en zou graag willen weten wat nou een goede huis-tuin-en keuken router is.
Voorwaarden waar die voor mij aan moet voldoen is dat hij makkelijk te installeren is, hardwarematige firewall (maar dat is elke router al toch?) en ik krijg binnenkort een laptop van mn werk, zou op zich ook wel leuk zijn als ik er gelijk wireless mee kan internetten
Dus 2 pc's moeten erop aangesloten worden en later een laptop met wireless internet.

Welke router(s) is dan een aanrader?

Stop chasing the dream, you're already living it

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:55
Persoonlijk denk ik dat je eerst rechtsboven dat zoek balkje eens moet gaan gebruiken.

dit is al vele malen besproken op GOT, je maakt ons niet wijs dat je zelf al gezocht hebt, aangezien je dat ook helemaal niet vermeld.

Zoals in de Policy staat, moet je eerst zelf even wat initiatief tonen voordat je hier gaat vragen ;)

• Qosmic
ik heb ook zeer zeker gezocht met de knop rechtsboven alleen waren de topics een beetje verouderd en aangezien er toch ook continu nieuwe routers uitkomen mijn vraag...

maar bedankt voor je hulp! ;)

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Iedere Soho router gaat dan op zich voldoen.

Ik heb goede ervaringen met SMC. Niet te duur en gewoon goed.

Kijk wel even naar de wlan snelheid van de nieuwe laptop. Is dat 11 of 54 mbps ?
Stem daar je router op af.

Abort, Retry, Quake ???

• rdfeij
Ik zoek op " welke router beste" in GOT

en klikkerdeklik : Link

Hier staan o.a. diverse routers besproken...

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-02 11:58
Tja..ik vind zelf de routers van Asus erg gebruiksvriendelijk, en ook qua prijs erg vriendelijk.
Zelf heb ik een WL300g, met daarop twee pc's, maar eigenlijk is dat meer een accespoint (voor erbij dus). Bij mijn ouders heb ik een netwerkje aangelegd met de ASUS WL500g Deluxe.
Over beide routers is zowel op tweakers als op http://www.wl500g.info/ (voorheen Chupa) veel informatie te vinden.
ik zeg maar wat hoor..het hangt er van af wat je zelf in gedachten had voor budget enzo.

wild mutant space hamsters

Verwijderd

pffff... :O

• rdfeij
aZuL2001 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:36:

Kijk wel even naar de wlan snelheid van de nieuwe laptop. Is dat 11 of 54 mbps ?
Stem daar je router op af.
Neem gewoon een 54mbit, deze zijn vrijwel altijd compatible met 11mbit, en vaak nog goedkoper ook (11mbit wordt alweer oud)
Bovendien zit je dan nu en in de toekomst altijd goed.

• Saryon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06-2022

Saryon

Xienix

Je koopt tegenwoordig voor ongeveer 70 euro al de Linksys WRT54GL, is een prima router met eenvoudige instelmogelijkheden. (de software van deze router is Open Source, dus je kunt er zelf nog genoeg in aanpassen als je dat zou willen). Ik heb erg goede ervaringen met deze router, en voor een Linksys is het een schappelijke prijs. :)

Deliriant isti Romani.

Verwijderd

rdfeij schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:36:

Hier staan o.a. diverse routers besproken...
lekker, een topic van meer dan 4 jaar oud...

Ik heb gewoon zo'n goedkope (sitecom geloof ik) en die doet het prima, zeker aangezien je er niet zo veel eisen aan zult stellen denk ik als je gewoon internet met zijn 2en wil delen.

edit: ok je wilt ook Wlan: ik kan de netgear wgr614 aanbevelen, die gebruik ik zelf, is een prima ding, weet niet wat ie kost. Maar mijn punt blijft: tenzij je bijzondere eisen stelt (extreme range oid) zullen de meeste huis-tuin-keuken routers wel voldoen. Ik zou vooral ook naar de prijs kijken als ik jou was.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 10:45 . Reden: niet goed gelezen ]

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zou naar een routertje kijken wat ook voor je breedbandverbinding zorgt? Heb je kabel dan gewoon een ethernet-router; werk je met ADSL dan zou ik kiezen voor een router met ADSL interface (ipv los ADSL modem).

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• Qosmic
ik heb kabel, chello light abbo.

ik zat zelf te denken aan de Linksys WRT54GL of de Linksys WRT54GS, wat is dan de beste keuze van deze 2?

edit: die zijn allebei rond de 70 euro

[ Voor 12% gewijzigd door Qosmic op 15-09-2006 10:56 ]

• Saryon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06-2022

Saryon

Xienix

Qosmic schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:56:
ik heb kabel, chello light abbo.

ik zat zelf te denken aan de Linksys WRT54GL of de Linksys WRT54GS, wat is dan de beste keuze van deze 2?

edit: die zijn allebei rond de 70 euro
Voor zover ik weet is de GS versie de versie met Speedbooster (hogere snelheid), en de GL is de versie met Open Source software. Mijn ervaring is dat de Speedbooster weinig toegevoegde waarde heeft, het verschil in snelheid is nauwelijks merkbaar. Verder heb je om daarvan te profiteren ook een Speedbooster ontvanger nodig en die zijn weer duurder. En voor zover ik van Linksys begreep is de Speedbooster inmiddels EOL aan het gaan, maar daar ben ik niet helemaal zeker van. Ik zou voor een simpel thuisnetwerk dus gewoon voor de WRT54GL gaan.

Deliriant isti Romani.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Er is veel verschil tussen de linksysen.
Welke versie maakt heel erg veel uit. (en dan bedoel ik van hetzelfde type)
Eigenlijk is het (mijn voorzichtige mening) alleen maar minder geworden met de Linksys apparaten.

Als je tussen die twee wil kiezen zou ik de GL versie doen.
Die draait idd een linux variant, en is daardoor ook eventueel uit te rusten met een alternatieve firmware (OpenWRT oid)

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1