Toon posts:

Hoe registreer ik Sygate Personal Firewall?

Pagina: 1
Acties:
  • 384 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai Sygate Personal Firewall 5.6 build 2808.
Dat was een freewareprogramma. Volgens velen de beste firewall.
Sygate is in 2005 opgekocht door Symantec, en van de markt gehaald. :( De webpagina's zijn dus ook weg.

Ik heb 't onlangs na een herinstallatie van WindowsXP opnieuw geïnstalleerd, en krijg steeds het registratiescherm te zien, maar dat werkt dus niet meer: het linkt naar een verdwenen pagina. Registratienummers kan ik niet invullen: de velden zijn geblokkeerd.
Ik weet ook niet meer hoe ik het vroeger registreerde.

Hoe krijg ik dat registratiescherm weg?

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 09:58

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Niet,

of je moet je vlucht zoeken naar minder legale manieren.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Daar kunnen we hier helaas niet mee helpen (policy).

Als je het voor elkaar weet te krijgen om deze discussie op de frontpage te krijgen, dan kunnen we het wel uitleggen (illegale zaken bespreken mag immers wel op de FP).

Dus even een nieuwssubmit doen met: "Symantec buit arme Sygate gebruikers uit".

Verwijderd

Zonealarm is ook vrij te verkrijgen en het werkt prima. Voor consumenten meer dan voldoende. Heel dat firewall verhaal wordt behoorlijk aangedikt. De kans dat een groep van 500+ mensen speciaal op jouw IP gaan liggen te hacken is zo klein dat zelfs de windows firewall nog vaak voldoet. Het probleem zit hem in wát internet je aanbied. Windows Bitdefender is ook gratis en volgens sommige de beste anti-malware die er bestaat.

Als je geen zin hebt om te betalen zijn er meer dan genoeg bevredigende freeware oplossingen te vinden. OpenOffice 2.0.3. draai ik vast en ik vindt het beter dan alle MS Office bijelkaar (wederom gratis).

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:14

bonzz.netninja

Niente baffi

volgens heeft sygate geen gratis personal firewall meer, maar is die ongeveer een half jaar geleden gestopt daarmee

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Ik heb SPF vorige week opnieuw geïnstalleerd. Je vult gewoon wat data in in het registratieformulier (in ieder geval een naam en e-mailadres) en klik je op Register. Daarna krijg je inderdaad een webpagina van Symantec die aangeeft dat de gevraagde pagina niet bestaat, maar dat maakt niet uit: het registratiescherm komt niet meer terug.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal morgen kijken of dit truukje (iets invullen en op registreren klikken) heeft gewerkt, na een reboot van Windows (= morgenochtend als ik de PC weer aanzet).
Als ik nu SPF uitzet en weer opstart is dat registratieschermpje i.i.g. weg - misschien omdat 't nog in het geheugen zit.
Ik heb ook nergens op mijn PC oude registratienummers kunnen vinden: blijkbaar was dat niet nodig.

Ik gebruik een Firewall vooral om UITGAANDE acties te controleren: al dat stiekeme phone-home gedoe, en zo.

Verwijderd

Topicstarter
Hier een berichtje van Webwereld.

Betekent dit nu dat je Sygate - als je hem al hebt - niet meer gratis mag gebruiken, of dat ie alleen niet meer bij Symantec is te downloaden, en er geen updates meer komen?

ZoneAlarm heeft 't probleem dat malware via een ander programma - bijvoorbeeld je browser - toch het web op kan. Sygate herkent die malware dan wel.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:28:
Heel dat firewall verhaal wordt behoorlijk aangedikt. De kans dat een groep van 500+ mensen speciaal op jouw IP gaan liggen te hacken is zo klein dat zelfs de windows firewall nog vaak voldoet.
Er is maar 1 persoon of bot nodig die een succesvolle aanval uitvoerd en je bent in de aap gelogeerd. Ik snap totaal niet waar die opmerking van "500+ mensen" op slaat. Bovendien zijn het ook vaak worms en andere zaken die geautomatiseerd op zoek gaan naar nieuwe kwetsbare systemen.
Windows Bitdefender is ook gratis en volgens sommige de beste anti-malware die er bestaat.
Alleen een oude versie Bitdefender met alleen de on command scanner is gratis. Voor de andere versies bitdefender (met on access scanner etc) moet je betalen. In de gratis versie zit geen firewall.

Let wel dat Sygate Personal Firewall niet meer ontwikkeld word. Eventuele bugs en gaten worden dus niet meer gefixed.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 15-09-2006 12:05 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik heb een redelijk aantal offtopic berichten verwijderd; hierbij het verzoek om de topicstarter alleen te helpen met het op een compleet legale manier verkrijgen van deze software :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Betekent dit nu dat je Sygate - als je hem al hebt - niet meer gratis mag gebruiken, of dat ie alleen niet meer bij Symantec is te downloaden, en er geen updates meer komen?
Dat laatste. Het is dus hopen voor jou en mij dat er geen ernstig veiligheidslek wordt gevonden in SPF, want dan hebben we pech... ;) Maar tot die tijd is SPF gewoon gratis te gebruiken.

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:36

Totaalgeflipt

De enige echte

Modbreak:Crossposten is nergens voor nodig; deze discussie heb je al via DM's met mij lopen

[ Voor 86% gewijzigd door Spider.007 op 15-09-2006 14:38 ]

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 13:24:
[...]

Dat laatste. Het is dus hopen voor jou en mij dat er geen ernstig veiligheidslek wordt gevonden in SPF, want dan hebben we pech... ;) Maar tot die tijd is SPF gewoon gratis te gebruiken.
De kans is aanwezig dat lekken ook niet meer echt worden gemeld daar het product gewoon gestopt is.

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 12:05:
[...]

Er is maar 1 persoon of bot nodig die een succesvolle aanval uitvoerd en je bent in de aap gelogeerd. Ik snap totaal niet waar die opmerking van "500+ mensen" op slaat. Bovendien zijn het ook vaak worms en andere zaken die geautomatiseerd op zoek gaan naar nieuwe kwetsbare systemen.

Ik geloof je graag, maar dan heb ik dus al vanaf 1997 geluk.
Daar komt nog bij dat ik zeker geen IE gebruik, maar Opera

[...]

Alleen een oude versie Bitdefender met alleen de on command scanner is gratis. Voor de andere versies bitdefender (met on access scanner etc) moet je betalen. In de gratis versie zit geen firewall.

Let wel dat Sygate Personal Firewall niet meer ontwikkeld word. Eventuele bugs en gaten worden dus niet meer gefixed.
Heet nu weer Sunbelt personal firewall.

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 15:56:
[...]

Heet nu weer Sunbelt personal firewall.
Eh, het is Kerio Personal firewall die over gegaan is naar Sunbelt Personal Firewall. Daar heeft Bitdefender (virusscanner) helemaal niets mee te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Hier vind je een alternatief, dat volgens sommigen ook goed werkt:
http://www.jetico.com/
Freeware, en het wordt in augustus 2006 nog steeds doorontwikkeld.

In dit duitstalige forum wordt uitgebreid de configuratie uitgelegd: hier.

Verwijderd

Topicstarter
Wat Rachid zegt klopt: als je een naam en emailadres invult en verzendt verdwijnt het registratiescherm.

Probleem opgelost, dus.
Pagina: 1