Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

nederlandse hypotheek voor huis in buitenland

Pagina: 1
Acties:
  • 384 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ga over 2 weken met mijn australische vriendin naar australie emigreren. We gaan daar eerst een huis huren, maar willen een jaar later ongeveer toch wel ergens een huis kopen.
Nu zijn de huizenprijzen daar wel ongeveer de helft van de Nederlandse, maar het probleem is dat je 6 tot 7 % rente over je hypotheek betaald en dat is niet belasting aftrekbaar.
Nu kun je als nederlander een 2e huisje in frankrijk kopen met een nederlandse hypotheek. Maar zou je ook een huis in bijvorobeeld Australie kunnen kopen met bijvoorbeeld ene hypotheek van de rabobank tegen een wat hoger rente percentage? Hier is dus niets over te vinden en zelfs bij de rabobank wisten ze het niet.
Heeft hier iemand ervaring mee of iets over gehoord?

Verwijderd

Is daar echt niks over te vinden?

Kijk bijvoorbeeld eens hier http://www.hypotheekenbui...b.asp?dc=F196&Cat=F&Mnu=F

Maar ik heb niet verder gekeken dan de eerste hit van Google op de zoekterm "huis in buitenland nederlandse hypotheek" hoor.....

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52
Heb je [Hypotheek] buitenland gezien?

offtopic:
ik move dit topic naar WI

Verwijderd

Topicstarter
Rukapul schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 09:47:
Heb je [Hypotheek] buitenland gezien?

offtopic:
ik move dit topic naar WI
Dat gaat over credit history en dat zit wel goed. Het gaat ook om een amerikaanse hypotheek en geen nederlandse.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Mijn eerste gedachte is dat het niet kan, anders zouden mensen massaal hun hypotheek laten onderbrengen in het land met de laagste rente. Maar misschien kan het wel, dat zou tevens een gat in de markt zijn.

Verwijderd

Topicstarter
het kan in ieder geval voor een paar landen in europa, maar voor australie kan ik niets vinden

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:34

Qwerty-273

Meukposter

Voor Australie heb ik helaas geen idee, maar het is wel mogelijk om een hypotheek in het buiteland te krijgen, waar ik momenteel woon (Polen) is dat zelfs heel normaal (al komt er wel nu regelgeving om het tegen te gaan). Banken hier bieden meestal hypotheken aan in vier verschillende valuta's. Een hypotheek in PLN heeft vaak een rente percentage rond de 8%, een hypotheek in CHF heeft rond de 3% en een hypotheek in EUR of USD zit daar tussen in. Probleem met een hypotheek in andere valuta is je wisselkoers. Nu zal dat opzich niet direct veel verschillen maar kan toch in jaren een groot verschil in draag kracht op leveren (zowel positief als negatief). Daar moet je vooral goed op letten met een hypotheek aangezien die toch behoorlijk lang zal lopen.

Informeer bij een aantal Australische banken of ze ook hypotheken in andere valuta's aan bieden. En de Rabo bank zou je toch wel moeten kunnen vertellen of ze jouw een lening willen geven voor een huis in Australie als je zelf geen bezit en inkomen meer hebt in NL.

Daarnaast; hypotheek rente aftrek gaat dus niet lukken, of je wilt nog steeds geregistreerd blijven staan in NL als belastingbetaler. Maar dan betaal je dus twee keer belasting over inkomen/vermogen enz. Want zover ik weet heeft NL geen belasting verdrag met Australie.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

RIKZ schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:01:
Daarnaast; hypotheek rente aftrek gaat dus niet lukken, of je wilt nog steeds geregistreerd blijven staan in NL als belastingbetaler. Maar dan betaal je dus twee keer belasting over inkomen/vermogen enz. Want zover ik weet heeft NL geen belasting verdrag met Australie.
Jawel hoor NL heeft een verdrag met Australië. Lijkt me alleen lastig om in Australië te wonen en belastingplichtig te zijn in NL, je moet dan een huis hebben in NL, loon uit of een onderneming in NL. Beetje veel woon-werkverkeer heb je dan.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

Pagina: 1