Toon posts:

MC 505 of RM1x

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey ik ben op zoek naar een leuke groovebox om wat muziek te maken voor een kleine prijs
doe het soms met FLstudio maar met hardware werken lijkt me veel leuker

ik heb een beetje rondgelezen, helaas is de laatste groovebox post die ik op got kon vinden 5 jaar oud ofzo dus vraag ik het opnieuw

welke groovebox is goed om mee te beginnen? ik las al wat over de mc505 en de rm1x, 2e hands zijn ze ongeveer 200-300 euro, mooie prijs

zijn dit nog steeds een aantal uitblinkers in die prijsklasse? en welke is dan het beste?
of zijn er alweer nieuwere waar ik niet zonder kan?

alvast hardstikke bedankt

• Tiiim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01 08:17

Tiiim

Grand Theft Audio

Ze hebben allebei een andere sound.. zijn niet heel erg ondergeschikt aan elkaar. Al vond ik de part faders van de 505 wel fijn. Ik zou eens naar voorbeelden gaan luisteren en dan zien welke sound jou het meest aanspreekt..

Een goeie plek voor gebruikerservaringen en vragen over dit soort spul: http://www.synthforum.nl

Verwijderd

Heb ooit de MC505 gehad maar ik vind Reason toch een stuk leuker,koop gewoon een goede contoller als je graag aan knopjes wil draaien want dat is het enige voordeel van deze Grooveboxen.

• kcRogue
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-01 21:41
/beetje offtopic
FLstudio is ook wel erg "beginner".
Probeer Ableton Live eens :)
/beetje offtopic

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 18:05:
Heb ooit de MC505 gehad maar ik vind Reason toch een stuk leuker,koop gewoon een goede contoller als je graag aan knopjes wil draaien want dat is het enige voordeel van deze Grooveboxen.
maar met zo'n groovebox is het toch juist handig alles in 1 te hebben, anders moet je allemaal los spul kopen

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 18:19:
[...]

maar met zo'n groovebox is het toch juist handig alles in 1 te hebben, anders moet je allemaal los spul kopen
Je bent wel afhankelijk van de interne klanken en met Reason heb je gewoon tig keer zoveel mogelijkheden en ik vind een monitor toch wat relaxer dan een klein displaytje.
De MC909 lijkt me wel een aardige Groovebox maar die is dan ook wel een stuk duurder.

Verwijderd

Topicstarter
MC-505 live at Rewire2

als ik dat zo zie lijkt het me voor wat er van verwacht wel genoeg
alles wat je hoord, behalve wat vocals, uit zo'n ding
Pagina: 1