RDC in Win 2003 vs. Win XP

Pagina: 1
Acties:

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-02 15:09
Haay :w

Ik gebruik RDC al een tijdje om een server te beheren. Nu viel me afgelopen week een keer op dat de RDC onder windows 2003 anders werkt dan die onder XP.

Als je onder XP via het beeldscherm aangemeld bent met de user 'pietje' op het werkstation en je verbind met RDC naar dat werkstation met 'pietje' dan wordt de user 'pietje' uitgelogd op het beeldscherm en neem je zijn sessie over in RDC.
In windows 2003 echter gebeurt dat niet. Dan maakt hij een nieuwe sessie voor je user 'pietje' en blijft 'pietje' op het beeldscherm ook ingelogt.

Is er een manier om in windows 2003 het hetzelfde te krijgen als onder XP? Want het is soms heel irritant dat pietje op het beeldscherm een programma heeft draaien en pietje die ook wilt zien in de huidige staat via RDC.

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:22
Speedener schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 08:55:
Haay :w

Ik gebruik RDC al een tijdje om een server te beheren. Nu viel me afgelopen week een keer op dat de RDC onder windows 2003 anders werkt dan die onder XP.

Als je onder XP via het beeldscherm aangemeld bent met de user 'pietje' op het werkstation en je verbind met RDC naar dat werkstation met 'pietje' dan wordt de user 'pietje' uitgelogd op het beeldscherm en neem je zijn sessie over in RDC.
In windows 2003 echter gebeurt dat niet. Dan maakt hij een nieuwe sessie voor je user 'pietje' en blijft 'pietje' op het beeldscherm ook ingelogt.

Is er een manier om in windows 2003 het hetzelfde te krijgen als onder XP? Want het is soms heel irritant dat pietje op het beeldscherm een programma heeft draaien en pietje die ook wilt zien in de huidige staat via RDC.
Uitzetten dat je naar Console aanlogged.
Kan je op verschillende manieren bereiken:

• Als je MSTSC.exe gebruikt dan log je geloof ik nooit automatisch op console aan aangezien je daar een extra switch voor moet gebruiken.
• Gebruik je de Remote Desktops van de AdminPak dan klik je met de rechtermuisknop op de server waarnaar je wilt connecten en zet je het vinkje uit bij: Connect to Console.

Done!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Via het mstsc /console commando neem je de console over van een w2k3 bak.

Dus start --> run --> mstsc /console invullen en klaar.

[ Voor 39% gewijzigd door Gunner op 15-09-2006 09:36 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:22
Ooh hij wilde juist Console overnemen. :')