Toon posts:

Auto bcc in Exchange

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Bij mij op het werk hebben we een centrale support mail account van waaruit we mails sturen.
Om te voorkomen dat we niet van elkaars mail af weten willen we graag een auto-bcc instellen op de Exchange server.

Het mooie is dat er veel auto-bcc progs verkrijgbaar zijn voor Outlook, maar totaal geen beschrijving te vinden is om iets dergelijks toe te passens in Exchange.
Heeft iemand enig idee of dit kan?
En zo ja HOE?

Thankse
Grts,
Me

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Als je een Exchange server hebt kun je gewoon in Outlook óf op de server een regel instellen dat alle uitgaande mail geBCCt wordt.

En voordat je nogmaals "HOE" typt:
[google=outlook rule forward sent mail]

[ Voor 34% gewijzigd door CodeCaster op 15-09-2006 08:33 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
sorry ;-) had hoe misschien niet met hoofdletters moeten schrijven.
thanks in ieder geval voor je snelle reply.

Volgens mij kunnen Workgroup mode users rules kunnen opgeven die serverside worden afgehandeld
Echter hebben we hier op het werk ook een aantal mensen zitten die werken in een pop3 mode, waardoor ze alleen connecten met de server als zenden of ontvangen.

De verzonden mail wordt altijd verzonden via SMTP login van het betreffende mail account, is exchange zo slim om te zien dat er mail wordt verstuurd via dat account zodat hij een auto-bcc terug stuurt? Kan dat ingesteld worden de exchange server zonder tussen komst van outlook?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand nog een klein ideetje?

Een ander vraagje wat ik overigens heb omtrent Exchange is het filteren van mail-headers van de naar buiten gestuurde mail door de exchange server. Is dat ook mogelijk?

Jeps ben een dummy wat exchange betreft. :?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 22:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > WSS

Tijd voor een nieuwe sig..

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Kan je die mail niet allemaal in 1 mailbox zettten waar iedereen toegang toe heeft? Dan zie je via MAPI per direct dat iemand de mail opent.

Verwijderd

Topicstarter
Op zich heb je gelijk wat openen van mail betreft.
Het gaat echter niet om het open van de mail, maar om wat de replies zijn.
Nu moeten de gebruikers zelf een bcc toevoegen met het support mail address erin.
En dat wil ik graag laten afhandellen via de exchange server.

Iedereen verzend via het zelfde account, dus misschien dat er een auto bcc gekoppeld kan worden aan het account? En dan uiteraard alleen voor de uitgaande mail (verzodnen via SMTP). Ik zou mijn god niet weten of het kan, laat staan hoe.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Je zou ook een andere benadering kunnen kiezen.

Je zou het mailtemplate (of hoe heet dat ding) voor de supportmailbox kunnen aanpassen zodat de bcc naar de supportbox altijd ingevuld staat.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
;) _/-\o_ precies
dat is inderdaad een benadering die ik als backup achter de hand heb.
Mag ik uit je antwoord concluderen dat het dus NIET kan via een instelling in Exchange om een auto bcc in te stellen?

Exchange valt me wat overzichtelijkheid van instellingen overigens erg tegen, misschien ligt dat ook wel aan mijn matige ervaring met exchange.

Ik ben namelijk ook al opzoek hoe ik header informatie uit de mails kan halen van de uitgaande mail. Ook zo een lekker gepiel, zodra men al gaat praten over scripts, omdit soort dingen uit te voeren, vraag ik me sterk af waarom een dergelijk administrator-tool niet beter te configureren is. ZEEER gemiste kans van Microsoft.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2006 16:36 ]

Verwijderd

Waarom wil je header informatie uit uitgaande mails halen dan?

Verwijderd

Topicstarter
nee niet voor spam ;-) wat je waarschijnlijk denkt.
Ik vind het niet nodig dat het mogelijk is om te zien vanaf welke pc mail wordt verzonden.
Aangezien we ook vaak bij klanten zitten, weet men vaak onze pc naam.
en een pcnaam linken aan een mail wat ze kunnen doen is nergens voor nodig, dus vandaar header weg halen.

Cryptische uitleg volgens mij, maar lees wel als men het niet begrijpt.
Is het wel mogelijk om de header weg te halen?

Verwijderd

tuurlijk, als je wilt dat je mail wordt aangemerkt als spam, moet je zeker met de header gaan k*tten.

De header is er juist voor om de mail te kunnen tracen en te zien waar die vandaan komt en wat de afgelegde weg is. Dit maakt troubleshooten een stuk makkelijker. Ik zie niet in waarom de client name niet in een header zou mogen staan. Dit is totaal waardeloze info, aangezien die naam niet geresolved kan worden (en als dat wel kan, heb je een ander zwaar security probleem :))
Misschien beter om de clients eens met mapi te configgen, dan staat alleen de server in de header.

Verwijderd

Topicstarter
Super tips,
Zoals ik al zei ik ben een dummy op het exchange gebied.
Ik zal eens even kijken hoe het zit met mapi. De naam komt bekend voor maar wat het precies inhoud is me nu nog beetje een raadsel. Thanks iis5_rulez
Pagina: 1