Ik zit met heftige oxidatie op een PSTN lijn
Situatie:
* Eensgezins woning (semi-hoekwoning)
* 2 tel aansluitingen (wandcontactdozen), al voor ADSL zeer veel last van oxidatie.
* vooral op de begane grond, maar ook boven oxidatie
* alle RJ11 stekkertjes max 6 maanden geleden vervangen.
* ook de splitter is inmiddels vervangen
* er was oorspronkelijk een draadbrug van pool 2 naar 4 (zie schema), deze is verwijderd
* tel lijn komt binnen, dan gelijk splitter, daarna de 2 (officiele KPN) contactdozen (die in de betonnen muur zitten) en router (natuurlijk goed aangeloten)
* Er lijkt relatief veel vocht in de "telefoon-koker" in de muur van de telefoonlijn te zitten (geen waterdruppels, hoor...)
* Met meerdere telefoons (3) getest, maar treedt bij iedere telefoon op
* nu weer contactverlies door oxidatie, uitend in het regelmatig bezet melden van de telefoonlijn of 1x over gaan en dan melden "dit toestel wordt niet opgenomen" (beiden bij het bellen naar deze lijn)
* Ook direct aansluiten op de splitter met RJ11, in plaats van via de
Wie heeft tips? Ik heb geen idee hoe ik dit op kan lossen...
Situatie:
* Eensgezins woning (semi-hoekwoning)
* 2 tel aansluitingen (wandcontactdozen), al voor ADSL zeer veel last van oxidatie.
* vooral op de begane grond, maar ook boven oxidatie
* alle RJ11 stekkertjes max 6 maanden geleden vervangen.
* ook de splitter is inmiddels vervangen
* er was oorspronkelijk een draadbrug van pool 2 naar 4 (zie schema), deze is verwijderd
code:
1
2
3
4
5
| /-------------\
| o1 o2 |
\ /
\ o3 o4 /
----------- |
* tel lijn komt binnen, dan gelijk splitter, daarna de 2 (officiele KPN) contactdozen (die in de betonnen muur zitten) en router (natuurlijk goed aangeloten)
* Er lijkt relatief veel vocht in de "telefoon-koker" in de muur van de telefoonlijn te zitten (geen waterdruppels, hoor...)
* Met meerdere telefoons (3) getest, maar treedt bij iedere telefoon op
* nu weer contactverlies door oxidatie, uitend in het regelmatig bezet melden van de telefoonlijn of 1x over gaan en dan melden "dit toestel wordt niet opgenomen" (beiden bij het bellen naar deze lijn)
* Ook direct aansluiten op de splitter met RJ11, in plaats van via de
Wie heeft tips? Ik heb geen idee hoe ik dit op kan lossen...
Ik ben spuit 1011, aangenaam!