Heftige Oxidatie PSTN

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03 11:11

Spoooky

Core temp 37°C

Topicstarter
Ik zit met heftige oxidatie op een PSTN lijn

Situatie:
* Eensgezins woning (semi-hoekwoning)
* 2 tel aansluitingen (wandcontactdozen), al voor ADSL zeer veel last van oxidatie.
* vooral op de begane grond, maar ook boven oxidatie
* alle RJ11 stekkertjes max 6 maanden geleden vervangen.
* ook de splitter is inmiddels vervangen
* er was oorspronkelijk een draadbrug van pool 2 naar 4 (zie schema), deze is verwijderd
code:
1
2
3
4
5
      /-------------\
     |   o1     o2   |
      \             /
       \  o3   o4  /
        -----------

* tel lijn komt binnen, dan gelijk splitter, daarna de 2 (officiele KPN) contactdozen (die in de betonnen muur zitten) en router (natuurlijk goed aangeloten)
* Er lijkt relatief veel vocht in de "telefoon-koker" in de muur van de telefoonlijn te zitten (geen waterdruppels, hoor...)
* Met meerdere telefoons (3) getest, maar treedt bij iedere telefoon op
* nu weer contactverlies door oxidatie, uitend in het regelmatig bezet melden van de telefoonlijn of 1x over gaan en dan melden "dit toestel wordt niet opgenomen" (beiden bij het bellen naar deze lijn)
* Ook direct aansluiten op de splitter met RJ11, in plaats van via de

Wie heeft tips? Ik heb geen idee hoe ik dit op kan lossen...

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-03 15:24

E-Vix

Nu met sneeuw!

Dit is geen hardware probleem, maar een vocht probleem. Probeer de oorzaak het vele vocht eens te vinden en dat dan aan te pakken. Tot die tijd een paar vochtvreters in huis plaatsen en stop anders wat zakjes met silica gel in je contactdozen (zuigen vocht op).

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geen Overige Hardware issue idd, dit hoort in de hoofdgroep netwerken.

Move OH -> NT

Oslik blyat! Oslik!

• Spoooky

Spoooky

Core temp 37°C

Topicstarter
Het vreemde/vervelende is dat de rest van het huis dus helemaal niet vochtig is, alleen daar waar de telefoonkabel binnen komt...

Bovendien zit de oxidatie ook bij de RJ11 stekkers die in de splitter zitten, en die ligt gewoon in de huiskamer....

[ Voor 27% gewijzigd door Spoooky op 16-09-2006 05:42 ]

Verwijderd

Misschoen even alle contacten goed reinigen en even inspuiten met siliconen spray. Dit verhelpt niet het vocht probleem maar voorkomt het oxideren,

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als jij een telefoontoestel direct aansluit op de inkomende KPN lijn, zonder interne huisbekabeling en splitters enz en je hebt dan nog steeds een probleem, is KPN verantwoordelijk voor het oplossen van dit probleem.

Zo'n probleem komt bij een 4tel meting al snel naar boven.

• Spoooky

Spoooky

Core temp 37°C

Topicstarter
Uhm....silicone isloleert... lijkt me voor de rj11 stekkertjes niet zo handig :)

Jaren geleden heeft KPN een nieuw wandcontactdoosje geleverd, en was het volgens de KPN daarmee af. Helaas bleek toen ik ADSL aansloot er weer veel oxidatie te zijn.

En kan je me vertellen wat een 4tel meting is?

[ Voor 60% gewijzigd door Spoooky op 16-09-2006 07:15 ]

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-03 18:35

ReLight

echo("What Now ? !")

vochtvreters, en silica zijn echt je beste opties. Maar aan het verhaal te horen klinkt het ook bijna wel als een chemische reactie zonder vocht, ala opofferings-anode. Raakt het ergens een ander soort metaal..?

Zorg er in ieder geval voor dat er echt geen draadjes los hangen ergens, werk het netjes af, en volg je draad helemaal tot waar je kan ( kruipruimte) om te kijken naar vocht, en of contact punten.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Spoooky schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 07:13:
Jaren geleden heeft KPN een nieuw wandcontactdoosje geleverd, en was het volgens de KPN daarmee af. Helaas bleek toen ik ADSL aansloot er weer veel oxidatie te zijn.
Tja... dat was dus jaren geleden.
En kan je me vertellen wat een 4tel meting is?
Dat is iets wat KPN vanuit een centrale kan doen en waarmee ze de kabel waarmee je aan de centrale verbonden bent doormeten.

• Spoooky

Spoooky

Core temp 37°C

Topicstarter
FF update...

KPN is langs geweest. Heeft (ondanks dat het merendeel na het ISRA punt zat) een heel zooitje vervangen. Belangrijkste is dat hij een andere doos met contacten van een ander materiaal geplaatst heeft. Laten we hopen dat dit voldoende was...

Pagina: 1